shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

چگونه از بروز عوارض عمل لاغری در هفته اول جلوگیری کنیم؟

جراحی های لاغری ( عمل اسلیو و بای پس معده ، عمل ساسی معده و.... )  مانند هر عمل دیگری عوارض جزئی دارد. اما اگر عمل شما توسط یک جراح لاغری خوب صورت گرفته باشد و شما تمام دستورالعمل های لازم را رعایت کرده باشید هیچ عوارضی برایتان پیش نمی آید. با این حال شما باید از عوارض عمل لاغری مطلع باشید تا بتوانید در صورت وقوع به موقع آن ها را تشخیص دهید و جهت درمان به متخصص جراحی لاغری مراجعه کنید.

عوارض                                                  علائم

افزایش ضربان قلب یا تاکی کاردی                   تب بالای ۳۸.۳ درجه

درد شکم یا درد قفسه سینه                            دشواری در تنفس یا تنگی نفس

درد غیرقابل کنترل وجود خون در مدفوع

ترشح چرک یا خون از محل زخم                     تشنگی و عدم توانایی بدن در نگهداری از آب

بیشتر بخوانید ... سندروم دامپینگ

درد ناگهانی در ران تهوع و استفراغ برای مدت ۱ تا ۲ ساعت

از بین عوارض جزئی و احتمالی عمل لاغری، نشت از خط بخیه میتواند از همه مهم تر باشد که البته احتمال بسیار کمی وجود دارد که با چنین عارضه ای روبرو شوید. مگر اینکه خودتان بی ملاحظگی کرده باشید و برای مثال تحرک بیش از حد داشته باشید و یا اینکه جسم سنگین بلند کنید.

بیشتر بخوانید ... قبل از جراحی لاغری چه کارهایی لازم است؟

 

پر کردن دندان و ترمیم دندان و مراحل انجام آن

ترمیم دندان یا پر کردن دندان درمانی برای بازسازی عملکرد ، یکپارچگی و ساختار از دست رفته دندان در اثر عواملی چون  پوسیدگی یا ترومای خارجی می باشد. این درمان ابتدا بوسیله حذف پوسیدگی های موجود در دهان و سپس بازسازی بخش های از دست رفته دندان بوسیله مواد ترمیمی انجام می شود. این مواد می توانند از انواع  آلیاژ فلزی (آمالگام) یا مواد همرنگ دندان (کامپوزیت دندان) باشند.

بیشتربخوانید... درمان ارتودنسی

چه زمانی دندان ها نیاز به ترمیم دارند؟

به طور کلی پوسیدگی دندان ها را به 7 مرحله ی شماره گذاری شده دسته بندی می کنند:

·         دندان کاملا سالم

·         اولین  تغییرات قابل مشاهده مینایی

·         تغییرات واضح در سطح مینای دندان

·         تخریب مینا بدون درگیری عاج

·         عاج درگیر شده بدون حفره دار شدن دندان

·         درگیری عاج به همراه حفره

·         یک پوسیدگی وسیع با عاج قابل مشاهده

که به طور کلی شماره 5 به بعد دندان نیاز به ترمیم دارد ولی در مورد شماره 3 و 4 هر دندانپزشک ترمیمی خوب  با توجه به شرایط پوسیدگی که آیا یک پوسیدگی فعال و درحال پیشرفت می باشد یا غیر فعال است تصمیم به ترمیم می گیرد.

بیشتربخوانید ... لیزر در ارتودنسی

چرا دندان باید ترمیم شود؟

دندان های پوسیده شده حاوی باکتری ها هستند و این باکتری ها با تکثیر خود باعث گسترش پوسیدگی می شوند. سرعت این گسترش بستگی به میزان رعایت بهداشت دهان و دندان ها مثل استفاده از مسواک و نخ دندان، محل پوسیدگی و ژنیک فرد دارد. در صورتی که هرچه زود تر جهت جلوگیری از گسترش پوسیدگی اقدامی صورت نگیرد، این پوسیدگی عصب دندان را درگیر کرده و نیاز به درمان ریشه جهت زدودن باکتری ها از کانال دندان خواهد بود. همچنین تشکیل آبسه از عوارض گسترش عفونت پوسیدگی دندان می باشد.  پس برداشتن پوسیدگی ها برای جلوگیری از گسترش آن ها و پر کردن محل برداشت پوسیدگی ها جهت جلوگیری از تجمع مجدد باکتری ها در آن محل ضروری است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی جدید

موادی که برای ترمیم (پرکردن) دندان استفاده می شوند

·         آمالگام

·         کامپوزیت

·         گلاس آینومر

منبع: https://www.orthodentist.ir/

 

مراحل نصب اینویزیلاین ها و پلاک های ارتودنسی

ارتودنسی متحرک از جمله بهترین روش ها برای درمان مشکلات جزئی تا متوسط ارتودنسی است. از آنجا که بیشترین قشری که از این دستگاه ها استفاده میکنند بزرگسالان هستند، به استفاده از اغلب دستگاه های متحرک در اصطلاح ارتودنسی بزرگسالان گفته میشود.

بیشتربخوانید... برگشت درمان ارتودنسی

نصب دستگاه های متحرک بسیار  آسان است و کمترین زمان را ازز شما میگیرد. به طور خلاصه در ادامه با مهمترین مراحل ارتودنسی متحرک و ارتودنسی نامرئی با اینوزیلاین ها و سایر پلاک های شفاف ارتودنسی آشنا خواهیم کرد:

 5 مرحله نصب اینویزیلاین ها و پلاک های ارتودنسی

·         پیدا کردن یک متخصص ارتودنسی خوب

·         ارزیابی، معاینه و دریافت مشاوره

·         قالبگیری ارتودنسی

·         ساخته شدن الاینرهای متحرک (بر حسب شدت مشکل ممکن است بیش از 15 عدد اینویزیلاین برایتان ساخته شود. 1 ماه طول میکشد تا دستگاه ها برای شما آماده شود.)

·         تعویض پلاک های شفاف به فاصله هر دو هفته یکبار

بیشتربخوانید... سیگار و ارتودنسی

مراجعه منظم به متخصص ارتودنسی

اتمام مراحل ارتودنسی دندان و شروع استفاده از الاینرها

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندلن پزشکی مثل دندانپزشکی بارداری ، دنانپزشکی ترمیم و زیبایی ( لمینت دندان ، اصلاح طرح لبخند ، ونیر دندان و...) ، ارتودنسی دندان  و... می توانید به سایت دندانپزشکی ما مراجعه کنید.

منبع: https://www.orthoblog.ir/

 

هزینه پر کردن دندان در سال 1400 چقدر است؟

یکی از شایعترین علل مراجعه افراد به کلینیک دندانپزشکی پوسیدگی دندان است. این مشکل تقریبا در اغلب افراد جامعه دیده میشود. برخی افراد میزان پوسیدگی دندان هایشان زیاد است و نیازمند ترمیم هستند. از همین رو شاید پرتکرارترین سوال در این خصوص هزینه پر کردن دندان و یا هزینه ترمیم دندان باشد. ما در این مقاله به طور خلاصه به برآورد قیمت ترمیم دندان میپردازیم و هزینه پر کردن دندان با آمالگام و کامپوزیت دندان را بررسی میکنیم.

بیشتربحوانید... ارتودنسی پیشرفته

پر کردن یا ترمیم دندان چیست؟

به حذف پوسیدگی دندان و پر کردن آن با کمک برخی مواد استانداردی همچون کامپوزیت دندان یا آمالگام ترمیم دندان گفته میشود. گاهی اوقات دندان به قدری دچار پوسیدگی میشود که علاوه بر ترمیم اساسی نیاز به  بازسازی یا بیلداپ با مواد مخصوص دارد. ادامه مقاله را بخوانید تا با هزینه های این پروسه بیشتر آشنا شوید. شما میتوانید با کلیک روی لینک های مشخص شده از هزینه درمان ارتودنسی، هزینه ایمپلنت دندان، هزینه لمینت دندان و هزینه ونیر کامپوزیت دندان در سال 1400 نیز مطلع شوید.

هزینه پر کردن دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه پر کردن دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد ، از جمله:

·         دندانپزشکی که روش را انجام می دهد.

·         محلی که در آن انجام می شود.

·         نوع بیمه دندانپزشکی شما. همانطور که در بالا گفته شد ، بیمه دندانپزشکی هزینه های اضافی مرتبط با پر کردن کامپوزیت را پوشش نمی دهد.

·         تعداد سطوح دندان که نیاز به پر کردن دارند. به عنوان مثال ، یک دندان ممکن است فقط یک سطح داشته باشد که در اثر پوسیدگی یا آسیب دیده آسیب دیده باشد ، در حالی که دندان دیگر ممکن است دارای یک یا تمام سطوح باشد که در اثر پوسیدگی یا آسیب دیده آسیب دیده است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی اقساطی

چه کسی باید دندان خود را پر کند؟

علائمی وجود دارد که به محض مواجهه با آن ها  باید جهت ارزیابی و یا ترمیم دندان به یک متخصص ترمیم و زیبایی دندان مراجعه کرد. برخی از این علائم عبارتند از:

·         وجود سوراخ در دندان

·         وجود لکه های عمقی تیره در دندان

·         گیر کردن مواد غذایی در لابلای دندان ها (پوسیدگی دندان از طرفین)

·         لب پر شدن دندان

·         شکسته شدن دندان ها

·         وجود حساسیت به غذاها و نوشیدنی های سرد و گرم

·         وجود یک یا چندین حفره کوچک در دندان

اگر با هر کدام از مواردی که در بالا ذکر شد روبرو هستید احتمالا نیاز به پر کردن دندان دارید. و البته باید پیش از اقدام به هر کاری به یک دندانپزشک خوب مراجعه کنید.

منبع: https://www.orthodr.ir/

مزایا و معایب ارتودنسی لینگوال چیست؟

توضیحات بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران در این باره :

مزایا :

درمان ارتودنسی پشت دندانی یا زبانی مزایای زیادی به نسبت برخی از دستگاه های ارتودنسی دندان دارد. مهمترین مزایای ارتودنسی لینگوال عبارتند از:

مزیت اصلی استفاده از ارتودنسی پشت دندانی این است که غیر قابل مشاهده بودن آن ها است. قدرت مانور بریس های لینگوال برای اصلاح مشکلات پیچیده ای مانند تغییر ارتفاع دندان، چرخش دندان و بستن فضای خالی بین دندان بیشتر است. در صورتی که بیمار بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نکند اگر تغییر رنگی ایجاد شود در پشت دندان خواهد بود و قابل مشاهده نیست.

بیشتربخوانید... ارتودنسی و تغییر چهره

معایب :

در بخش قبل برخی از مزایای ارتودنسی پشت دندانی را مطرح کردیم در این بخش نیز به معرفی شناخته شده ترین معایب ارتودنسی لینگوال میپردازیم:

یکی از اصلی ترین معایب ارتودنسی لینگوال این است که استفاده و جایگذاری آن مشکل می باشد به طور کلی قرار ملاقات هایی که با دکترتان در طول دوره درمان گذاشته می شود زمان بیشتری نبست به ارتودنسی ثابت نیاز دارد نصب کردن براکت های لینگوال به دلیل موقعیتی که در داخل دهان دارند کمی مشکل است با این حال، با پیشرفت مداوم در طراحی سیستم لینگوال، این نقاط ضعف، خیلی کم به عنوان یک مشکل به حساب می آیند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی کامفولاژ

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندانپزشکی مثل دندانپزشکی کودکان ، دندانپزشکی ترمیم و زیبایی ( لمینت دندان ، ایمپلنت دندان ، اصلاح طرح لبخند و..) دندانپزشکی بارداری و... می توانید به سایت دندانپزشکی ما مراجعه کنید.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/