shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

کاشت ابرو با خواب کاملا طبیعی

کاشت طبیعی ابرو فرآیندی شبیه به کاشت مو است. در واقع فولیکول‌های سالم باید به قسمتی از ابرو که دچار ریزش شده است، انتقال یافته و پیوند انجام گیرد. اما اکنون این سوال پیش می‌آید که فولیکول مو از کجا تامین می‌گردد؟ اگر متخصص بخواهد از مو‌های موجود در ابرو برای استخراج فولیکول استفاده کند، قطعاً همان قسمت که مشکلی ندارد نیز تخلیه خواهد شد. لذا کاشت مو برای ابرو با استفاده از فولیکول موی پشت گوش و یا در درجه دوم، موی پشت سر انجام خواهد شد.

مراحل کاشت ابرو طبیعی

در ادامه تمامی مراحل کاشت ابرو از ابتدا تا انتها را برای شا عزیزان بیان کرده‌ایم:

مرحله اول : طراحی ابرو

در اولین قدم شما باید با پزشک خود صحبت کنید و به او بگویید چه مدل ابرویی را دوست دارید. در زمان کاشت به همان شیوه که دوست دارید، طراحی ابرو انجام گرفته و کاشت فولیکول‌ها در محدوده مشخص شده صورت می‌گیرد.

مرحله دوم : برداشت گرافت

مو به صورت دسته‌های تک شاخه‌ای، دوشاخه، سه شاخه و چهار شاخه رشد می‌کند که به هر شاخه، گرافت گفته می‌شود. اکنون متخصص برای ایمپلنت ابرو، به سراغ برداشت گرافت از بانک مو خواهد رفت.

مرحله سوم : کاشت فولیکول

سپس فولیکول مو در قسمتی از ابرو که ریزش داشته است، کاشته می‌شود. این مرحله به دقت بالایی نیاز دارد تا هم فولیکول در عمق مناسب قرار گرفته و هم زاویه کاشت متناسب با طرح اولیه باشد.

کاشت ابرو با خواب طبیعی

روبروی آینه بایستید و به ابرو‌های خود دقت کنید. متوجه می‌شوید که هر ابرو از سه زاویه تشکیل شده است و جهت رشد مو‌ها در ابرو به گونه‌ای است که به اصطلاح‌ خواب طبیعی در آن رعایت شده است. زمانی که قرار است کاشت ابرو را انجام دهید، باید به مسأله خواب طبیعی ابرو‌ها نیز توجه کنید. در واقع این موضوع به مهارت متخصص بستگی دارد که چه اندازه با ظرأفت عمل کند تا کاشت ابرو با خواب طبیعی اتفاق بیفتد. روش‌های مختلفی برای این منظور وجود دارد ولی متخصص عمدتاً به سراغ روش FIT ، SUT و FUT می‌رود. از مزایای پیوند ابرو با خواب طبیعی عبارتند از:

 

·         ابرو‌های شما ظاهری کاملاً طبیعی و یکنواخت خواهند داشت به گونه‌ای که چهره شما را جوان‌تر و شاداب‌تر خواهد کرد.

·         نیازی نیست که از این به بعد به سراغ روش‌های مصنوعی همانند میکروبیلدینگ، سایه یا هاشور بروید بلکه ابرو‌های طبیعی خود را دارید که همانند سایر مو‌های موجود در ابرو، رشد می‌کنند و می‌توانید حتی رنگ و حالت آن‌ها را تغییر دهید.

·         این روش برخلاف روش‌های آرایشی، ماندگاری همیشگی دارد. بنابراین اگر شما به خوبی از ابرو‌های خود مراقبت کنید، بعد از کاشت ابرو از نتیجه پیوند راضی خواهید بود.

تفاوت ابدومینوپلاستی با جراحی لاغری چیست؟

افراد بسیاری به منظور انجام ابدومینوپلاستی به پزشک مراجعه می کنند و پزشک نیز پس از شنیدن خواسته ها و نیاز هایشان، جراحی لاغری را به آنان پیشنهاد می کند. علت این امر درک نادرست افراد از جراحی ابدومینوپلاستی است. در واقع ابدومینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی بوده که بر خلاف جراحی لاغری در جهت درمان بیمار انجام نمی شود. اما هدف عمل اسلیو معده یا عمل ساسی معده که از روش های جراحی لاپاراسکوپی هستند، درمان چاقی مفرط و تغییر رویه زندگی بیمار می باشد

ابدومینوپلاستی (جراحی زیبایی شکم) چیست؟

ابدومینوپلاستی عملی است که طی آن چربی ها و پوست های اضافی شکم برداشته شده و عضلات شکم سفت می شود. نتیجه ی این جراحی دائمی و همیشگی است و بیمار می تواند پس از جراحی با داشتن رژیمی سالم استایل جدید خود را حفظ کند.

بیشتربخوانید... عوارض مینی بای پس معده

چه کسانی کاندید خوبی برای ابدومینوپلاستی هستند؟

تصمیم انجام جراحی های زیبایی کاملا شخصی بوده و علت انجام آن ها نیز در هر شخص متفاوت است. ابدومینوپلاستی نیز ممکن است به دلایل مختلفی انجام گیرد. بهترین کاندید برای  انجام این جراحی افرادی هستند که علاوه بر برخورداری از سلامت کامل و دوری از سیگار، وزنی ایده آل داشته و انتظارات واقع گرایانه ای از نتیجه ی جراحی ابدومینوپلاستی داشته باشند. در صورت داشتن هر یک از ویژگی های زیر، شما کاندید خوبی برای این جراحی به حساب می آیید.

·         به کمک ورزش و رژیم لاغری توانسته اید وزن کم کنید اما چربی های شکمتان هنوز آب نشده و نافرم هستند.

·         پس از بارداری، پوست و عضلات شکمتان کشیده و شل شده است.

·         پس از کاهش وزن بسیار، دور شکمتان پوست های اضافه آویزان شده است.

·         با اینکه خوش هیکل هستید اما همیشه شکم دارید.

بیشتربخوانید... پلیسه معده

مقایسه جراحی لاغری با ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی است که برای زیباسازی و اصلاح نواقص شکم پس از کاهش وزن بسیار یا بارداری یا هر اتفاق دیگری انجام می شود. در واقع این جراحی نباید به عنوان روشی برای درمان چاقی مفرط یا حذف چربی های احشایی در نظر گرفته شود. چربی های احشایی یا شکمی در بین ارگان های بدن انباشته می شوند که ابدومینوپلاستی نمی تواند آنها را درمان کند. این چربی ها سمج ترین ها هستند و به همین دلیل بسیار سخت آب می شوند. این چربی ها در صورت آب نشدن، می توانند منجر به دیابت نوع دو، مقاومت انسولین، سندروم ایکس و دیگر بیماری های مرتبط با چاقی شوند در صورتی که بیمار از چاقی مفرط رنج می برد بهترین راه حل دائمی، انجام جراحی لاغری است. عمل اسلیو معده یا انواع دیگر جراحی های لاغری روشی برای کاهش چربی ها و کاهش سطح BMI بدن می باشند. به همین دلیل در صورتی که نیاز به جراحی لاغری دارید به سراغ ابدومینوپلاستی نروید زیرا کمکی به آب کردن چربی هایتان نخواهد کرد.

جهت مطالعه بیشتر اسلیو سرجن  را از دست ندهید.

چگونه ارتودنسی دندان اقساطی داشته باشیم؟

ارتودنسی اقساطی از تدابیری است که توسط جامعه دندانپزشکان برای بیمارانی در نظر گرفته شده است که این کار با توجه به شرایط و وضعیت مراجعه کنندگان اعمال می شود. اغلب افراد به دلیل هزینه های زیاد برای ارتودنسی، از مراجعه به متخصص ارتودنسی خودداری می کنند؛ اما تاخیر در درمان و مراجعه دیرهنگام دارای معایبی برای بیماران است. برای راحتی و آسودگی خاطر بیماران، ارتودنسی به صورت اقساطی پذیرش و انجام می شود و این اقساط در طول بازه زمانی درمان توسط بیمار پرداخته می شود.

هزینه ارتودنسی در سال 1402

 با توجه به انواع ارتودنسی، هرکدام دارای هزینه های متفاوتی هستند. نوع ارتودنسی و هزینه های آن توسط دندانپزشک تعیین می شود. ارتودنسی معمولا شامل یک فک ثابت با ریتینر، دو فک ثابت با ریتینر، ارتودنسی متحرک نیم فک، درمان ارتودنسی ثابت دو فک با دندان نهفته، اضافه شدن هدگیر به ثابت و سایر موارد می باشد که هر یک دارای هزینه های جداگانه ای هستند. اغلب ارتودنسی اقساطی به گونه ای تعیین می گردد که بیمار نصف یا یک سوم هزینه را در ابتدا پرداخت کند. هزینه ارتودنسی بستگی به نوع ارتودنسی و تعداد جلسه های درمان و تجهیزات و ابزار های به کار رفته در درمان دارد.

کیفیت کار ارتودنسی اقساطی

گاهی برخی از افراد تصور می کنند که ارتودنسی اقساطی باعث کاهش کیفیت کار دندانپزشکان می شود. هنگام مراجعه بیمار به متخصص ارتودنسی، میزان هزینه درمان معین می شود و سپس تعداد جلسات درمانی تعیین می گردد. با مشخص شدن هزینه و تعداد جلسات، بیمار می تواند هزینه ارتودنسی را به صورت اقساطی پرداخت نماید.

بیشتریخوانید... هزینه بلیچینگ دندان در سال ۱۴۰۲

مشاوره و ارتودنسی اقساطی

 هنگامی که بیمار به دندانپزشک مراجعه می کند و توسط متخصص معاینه می شود و تمامی کارها، نحوه درمان، تعداد جلسات و طول درمان و شرایط نگهداری از دندان ها بعداز ارتودنسی به بیمار گفته می شود. تمامی اطلاعات لازم با جزئیات در اختیار بیمار قرار می گیرد و. مشاوره در اولین مرحله از ارتودنسی به بیمار کمک می کند که به سهولت مشکل خود را بررسی کند.

تعویق ارتودنسی به دلیل هزینه زیاد

مراجعه دیرهنگام برای ارتودنسی به دلیل هزینه زیاد، غیرقابل توجیه است زیرا ارتودنسی فقط برای زیبایی دندان ها انجام نمی شود بلکه درمانی برای بیماری های دندان و فک بوده و از فرسایش و درد دندان ها جلوگیری می کند. در نتیجه نمی توان قبل از مراجعه به دندانپزشک، هزینه های درمان را تخمین زد که زیاد است یا کم؛ بنابراین قبل از آن که دیر شود برای ارتودنسی به دندانپزشک مراجعه کرده و مشاوره های لازم را دریافت نماید. اگر برای بیمار امکان پرداخت هزینه ها به صورت یکجا نباشد، می تواند به صورت قسطی پرداخت کند.

ارتودنسی دندان اقساطی

اغلب قسط بندی در ارتودنسی اقساطی به نحوی انجام می شود که پرداخت اقساط ارتودنسی قبل از پایان درمان به پایان برسد. این نوع قسط بندی به این دلیل انجام می شود که اگر طول درمان کوتاه تر باشد، بیمار مجبور به پرداخت یکجا برای باقیمانده هزینه نباشد. دلیل دیگر این است که اگر افزایشی در هزینه درمان پیش بیاید، بیمار بتواند برای پرداخت اقساطی این هزینه مازاد برنامه ریزی نماید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست

میزان هزینه ارتودنسی و خدمات بیمه

یکی دیگر از راه های پرداخت هزینه ارتودنسی، استفاده از انواع بیمه ها است. البته اکثر بیمه ها ارتودنسی را عمل زیبایی می دانند و هزینه های آن را تقبل نمی کنند. بعضی از بیمه های خصوصی و ارگان های دولتی برای رفاه بیمه شدگان با کلینیک های دندانپزشکی قرارداد دارند. می توان بیان کرد که هیچ بیمه ای هنوز به صورت اساسی مبلغ ارتودنسی را متقبل نمی شود. برای درمان دندان ها و بیماری های دندانی و فک باید هزینه هایی پرداخت شود. در قدم اول، هزینه های ارتودنسی بالا به نظر می رسد اما با پرداخت اقساطی این هزینه ها، زیبایی لبخند را برای خود و اطرافیان به ارمغان می آورید.

منبع: مجله ارتودنسی

ارتودنسی دندان اضافی چگونه انجام می شود؟

در این مقاله با ارتودنسی دندان اضافی از نگاه بهترین متخصص ارتودنسی تهران اشنا خواهید شد. ارتودنسی دندان اضافی نوعی ارتودنسی است که برای رفع مشکلات و ناهنجاری های دهان و دندان کاربرد دارد. تقریباً بین یک تا چهار درصد از کل جمعیت دنیا دندان اضافه دارند. این مشکل در مردان نسبت به زنان شایع تر است. اغلب اوقات تنها یک دندان اضافی در دهان فرد وجود دارد اما برخی اوقات ممکن است چند دندان اضافی وجود داشته باشد. از آن جا که دندان اضافی می تواند باعث بروز مشکلات زیادی در خصوص عملکرد دندان ها و مشکلات زیبایی شود بایستی هر چه سریعتر تشخیص داده شود. در این مقاله قصد داریم تا هر چه بیشتر به بحث پیرامون این موضوع پرداخته و نکات سودمندی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی 1402

کشیدن دندان اضافی در ارتودنسی

همانطور که گفته شد دندان های اضافی باعث بروز مشکلات متعددی برای فرد می شوند که درمان آن ها معمولاً به صورت کشیدن دندان می باشد. اگر دندان اضافی از بیرون آمدن دندان های کناری ممانعت کند و یا باعث شلوغی و بهم ریختگی دندان ها شود، در اینصورت باید فوراً تحت درمان قرار گیرد. اگر اقدامی برای دندان اضافی انجام نشود، در آینده لازم است برای اصلاح وضعیت دندان ها از ارتودنسی استفاده شود.

به علاوه اگر دندان اضافی به موقع درمان نشود احتمال بروز تومور یا کیست بسیار زیاد خواهد بود. گاهی اوقت دندان اضافی مانع از رشد طبیعی دندان های دائمی می شود. در برخی موارد نیز ممکن است به آن دندان ها جوش خورده و دندان را در معرض فرسودگی قرار بدهد. دندان های اضافی می توانند در هر ناحیه از فک مشاهده شوند، اما شیوع آن ها در برخی مناطق بیشتر رویت می شود. دندان های اضافی بیشتر در فک بالا پدیدار می شوند تا در فک پایین. در واقع می توان گفت 90 درصد از دندان های اضافی در فک بالا و حدود ده درصد آن ها در فک پایین رخ می دهند. بیشترین مورد نیز بین دو دندان جلو در ناحیه فک بالاست. این دندان مزیودنس نام دارد. دومین دندان شایع، دندان آسیای بزرگ است که به صورت اضافی رشد می کند. اما اگر بخواهیم شایع ترین دندان اضافی در ناحیه فک پایین را معرفی کنیم، دندان های آسیای کوچک خواهند بود. دندان های اضافی می توانند شباهت زیادی به دندان های نرمال و طبیعی داشته باشند. در برخی از موارد نیز هیچ گونه شباهتی به دندان های اصلی نداشته و مخروطی شکل هستند. به ندرت دندان های شیری اضافی دیده شده اند. دندان های اضافی ممکن است به صورت چندتایی، تکی، نهفته و یا رویش یافته باشند. علل و عوامل رشد دندان های اضافی دندان اضافی به شکل های مختلفی همچون میخی شکل، مخروطی شکل، دکمه ای، مکمل، می تواند وجود داشته باشند. همچنین این دندان ها می توانند در جلو یا پشت دندان رشد کرده و یا دقیقاً در مجاورت دندان های طبیعی رشد کنند. این وضعیت گاهی سبب احساس درد در فرد شده و روی غذا خوردن و صحبت کردن وی تأثیر مخربی دارد. در بعضی از کودکان هیچ تأثیر منفی گزارش نشده است. نظریه های متعددی برای رشد دندان اضافی وجود دارد که عبارتند از:

·         دو نیمه شدن جوانه یک دندان و تبدیل به دو دندان

·         فعالیت بیش از حد غشاء دندان و بافت شکل دهنده جوانه دندان ها در فک بالا

·         ارث و ژنتیک

منبع: مجله دندانپزشکی

سرطان پروستات چیست؟

سرطان غده پروستات، بیماری است که در آن بافت های غده جنسی پروستات دچار مشکل می شوند؛ با رشد غیر طبیعی سلول پروستات و تشکیل توده های در این غده، سرطان به وجود می آید.

عوامل موثر در ایجاد سرطان پروستات

علت اصلی ایجاد این سرطان افزایش و رشد بیش از حد سلول های پروستات است؛ البته عواملی مختلفی در افزایش بروز این بیماری نقش دارند که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

·         وجود سابقه خانوادگی و ژنتیکی

·         افزایش سن

·         تغذیه نامناسب

·         اضافه وزن و چاقی

·         عوامل محیطی

·         وجود سابقه التهاب پروستات در مردان

·         عدم فعالیت جنسی

علائم سرطان پروستات کدامند؟

این سرطان نیز مانند دیگر سرطان ها در مراحل اولیه بدون علامت است، اما با گذر زمان پیشرفت می کند و ممکن است علائم زیر در آن فرد نمایان شوند:

·         درد در ناحیه پروستات

·         نیاز مکرر به دفع و بی اختیاری ادرار

·         جریان ادرار ضعیف و یا کاهش حجم ادرار

·         سوزش ادرار

·         وجود خون در ادرار و مایع منی

·         احساس درد در زیر شکم

·         بی خوابی، خستگی و کاهش وزن بدون دلیل

روش های تشخیص سرطان پروستات

بعد از بروز علائم گفته شده در بالا بیمار باید به پزشک مراجعه کند و پزشک برای تشخیص قطعی سرطان از روش های زیر استفاده می کند:

·         آزمایش سنجش سطح آنتی ژن پروستات

·         آزمایش دیجیتال رکتال

·         نمونه برداری از بافت پروستات

·         سونوگرافی

·         تصویربرداری و سی تی اسکن

·         اندوسکوپی

منبع: مجله تناسب اندام