shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

ایمپلنت دیجیتال با فناوری سه بعدی و بدون جراحی ساخته می‌شود. این نوع ایمپلنت را با توجه به اندازه استخوان فک ابتدا در فضای کامپیوتری طراحی می‌کنند سپس با برش حداقلی و بدون بخیه اعمال می‌شود که درد کمتری دارد.

در این روش برای بررسی موقعیت رشته‌های عصبی و وضعیت استخوان فک از مدل‌سازی سه بعدی کامپیوتری استفاده می‌کنند. بدین شکل دندانپزشک اطلاعات مورد نظر را به دست می‌آورد و ایمپلنت دندان را با کمترین برش یا شکاف در فک انجام می‌دهد.

ایمپلنت دیجیتال برای چه کسانی مناسب است؟

برای انجام این روش درمانی کاشت ایمپلنت باید مانند روش ایمپلنت ساده شرایط مناسبی داشته باشید. این شرایط عبارت‌اند از:

·         سلامت دهان و لثه

·         داشتن استخوان مقاوم فک برای عمل کاشت ایمپلنت (پیوند استخوان در صورت نیاز)

·         وضعیت نرمال سلامتی عمومی بدن (کنترل بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت)

·         توانایی رعایت بهداشت دهان و دندان بعد از ایمپلنت دیجیتال

·         ترک سیگار به مدت ۲ هفته قبل و بعد از ایمپلنت دیجیتال

سایر مقالات ... دندانپزشکی بارداری

مزایای ایمپلنت دیجیتال

مراحل مختلف این روش درمان کاشت ایمپلنت با جدیدترین تجهیزات و تکنولوژی انجام می‌شود. بنابراین نتیجه مورد نظر با سرعت و دقت بیشتری پدید می‌آید.

به طور کلی مزایا ایمپلنت دیجیتال شامل موارد زیر می‌شود:

·         کاشت ایمپلنت با دقت بالاتر

·         برش حداقلی، درد و خونریزی کمتر

·         کوتاه شدن دوره نقاهت

·         بالا رفتن سرعت مراحل درمان

·         ایجاد ایمپلنت‌های دندانی بسیار طبیعی

·         بهبود اعتمادبه‌نفس

·         کاشت چندین پایه ایمپلنت در یک جلسه

·         روش مناسب کاشت ایمپلنت برای بیماران دیابتی

·         عدم نیاز به بخیه و برش‌های عمیق

·         برگشت به فعالیت روزمره بلافاصله بعد از ایمپلنت دیجیتال

·         جلوگیری از تحلیل استخوان فک بعد از ایمپلنت

·         روش درمانی مناسب برای افراد دارای عرض و ارتفاع بسیار کم استخوان فک

·         ذخیره‌سازی آسان اطلاعات و داده‌های مرتبط با ایمپلنت برای دندانپزشک

ایمپلنت دیجیتال چقدر زمان میبرد؟

در این روش، زمان کاشت دندان به حداقل می‌رسد. معمولا دندانپزشک می‌تواند کاشت هر پایه را در کمتر از ۳۰ یا حتی ۱۵ دقیقه انجام دهد. این در حالی است که جراحی ایمپلنت معمولی در اغلب موارد چندین ساعت طول می‌کشد.

بیشتربخوانید... هزینه ایمپلنت دندان

در چه شرایطی باید ایمپلنت دندان بکاریم؟

ایمپلنت دندان برای پر کردن جای خالی یک دندان، چند دندان و یا تمامی دندانهای از دست ‌رفته یک قوس دندانی استفاده می‌شود. هدف از جایگزینی دندان‌ها در دندانپزشکی، بازگرداندن زیبایی و عملکرد به دهان است. به طور کلی هنگامی که سخن از جایگزینی دندان‌ها به میان می‌آید، سه روش اصلی برای این منظور مطرح می‌شود:

·         پروتز مصنوعی غیر ثابت مانند دندان مصنوعی کامل یا نیمه

·         بریج دندان ( با چسب چسبانده و ثابت می‌شود)

·         ایمپلنت دندان

دندان مصنوعی از نظر هزینه، ارزان‌ترین روش است و برای بیشتر افراد قابل تهیه می‌باشد اما از نظر زیبایی و عملکردی ضعیف‌ترین نتیجه را در بین این سه روش دارد چرا که مشکلات زیادی به دنبال دارد. علاوه بر این دندان مصنوعی بر حس چشایی تأثیر می‌گذارد.

بریج دندان روش متداولتری برای پر کردن جای خالی دندان‌ها محسوب می‌شود . مهم‌ترین اشکال بریج دندان در مقایسه با کاشت دندان، بهره ‌گیری آن از سلامت دندان‌های مجاور است. انتخاب روش جایگزینی دندان‌های از دست رفته به چند عامل بستگی دارد. به خصوص در صورتی که ایمپلنت دندان نیز جز گزینه‌ ها باشد، فاکتورهای زیر اهمیت بیشتری دارد:

محل دندان یا دندان‌های از دست رفته که باید جای خالی آنها پر شود

حجم و تراکم استخوان فک در محل کاشت دندان

سلامت عمومی بیمار

بودجه مالی در نظر گرفته شده

ترجیحات شخصی بیمار

از کجا بدانیم شرایط کاشت ایمپلنت دیجیتال را داریم؟

ابتدا جراح دندان‌پزشک، محل مورد نظر را معاینه می‌کند تا مشخص شود شرایط مناسبی برای کاشت دندان دارید. پس از معاینه فیزیکی، عکس پرتوی ایکس از دندان‌ها و دهان گرفته می‌شود.

ممکن است دندانپزشک سی ‌تی ‌اسکن نیز انجام دهد تا از ساختارهای دیگر مانند شرایط استخوان فک، سینوس و عصب ها اطلاعاتی به دست بیاورد.

سایر مقالات ...  دندانپزشکی کودکان

چگونه لباس مجلسی مناسب برای میهمانی ها انتخاب کنیم؟

انتخاب جدیدترین لباس مجلسی برای میهمانی‌ها نیازمند ترکیب مناسب مدل و رنگ است. در ادامه توضیح می‌دهم که چگونه بهترین انتخاب را انجام دهید:

1. نوع میهمانی: برای شناختن نوع لباس مجلسی مورد نیاز، ابتدا نوع میهمانی را بشناسید. آیا این میهمانی یک مراسم رسمی است یا مهمانی غیررسمی؟

2. مدل لباس: انتخاب مدل لباس بستگی به سلیقهٔ شما دارد. آیا تمایل دارید لباس بلند و شیک یا لباس کوتاه و جوانانه انتخاب کنید؟ مدل‌های مجلسی مختلفی از جمله گلابی، آرایش، سارافون و گاهی اوقات شلوار و توپ نیز وجود دارند.

3. رنگ لباس: انتخاب رنگ بر اساس ترجیحات شما و همچنین رنگ پوست و موهایتان می‌تواند مهم باشد. رنگ‌های مختلف تاثیرات متفاوتی دارند. به عنوان مثال، رنگ‌های تیره معمولاً جلوه‌ای محافظه‌کارانه دارند، در حالی که رنگ‌های روشن به لباس‌های شادابی نمایش می‌دهند.

سایر مقالات: جدیدترین لباس مجلسی ۱۴۰۲

 چه نوع لباس مجلسی برای چه نوع میهمانی بیشتر پسندیده می‌شود؟

میهمانی‌های تمی: در میهمانی‌های با تم خاص مانند مهمانی‌های قرمز یا شب کارتی، بهتر است رنگ‌های مرتبط با تم را در انتخاب لباس‌تان در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر میهمانی دارای تم رنگ قرمز است، انتخاب لباس با رنگ‌های قرمز یا رنگ‌های مشابه می‌تواند به جلوه‌ی هماهنگ و شگفت‌انگیزی دامنه بزند.

مهمانی‌های فصلی: در فصل‌های مختلف سال، انتخاب رنگ‌های موزون با محیط و طبیعت میهمانی هماهنگی دارد. به عنوان مثال، در بهار می‌توانید از رنگ‌های زنانه و تازه‌ای مانند سبز چمنی یا طوسی استفاده کنید، در حالی که در زمستان از رنگ‌های تیره و گرم مانند مشکی یا نیلی بهره ببرید.

انطباق با شخصیت: در انتخاب لباس مجلسی برای میهمانی‌ها، نوع شخصیت و سلیقه‌ی شما نیز مهم است. اگر شما یک شخص پویا و جوان هستید، ممکن است از رنگ‌های روشن و مدل‌های دلنشین ترجیح دهید. اگر شما به سمت شیک و باشکوهی می‌روید، لباس‌های بلند با رنگ‌های تیره ممکن است انتخاب خوبی باشند.

سایر مقالات ... پیراهن مجلسی دخترانه

با توجه به موارد فوق، می‌توانید بهترین نوع لباس مجلسی برای هر نوع میهمانی را با توجه به تم، فصل و شخصیت خود انتخاب کنید.

برای انتخاب رنگ ها باید سعی کنید بهترین ست را انتخاب کنید که بتوانید در میهمانی بدرخشید و بهترین استایل را داشته باشید از اکسسوری گرفته تا کفش ها باید ست لباس های شما باشد مهمترین موضوع رنگ نیست بلکه ترکیب لباس های شماست و در مرحله وسط رنگبندی لباس مجلسی شماست که شما را و شخصیتتان را نشان میدهد و در اخر اکسسوری جز مهمترین قسمت های استایل شماست مانند انگشتر، گوشواره و دیگر اکسسوری ها که باید در انتخاب خود دقت کنید

منبع: بهترین مزون لباس مجلسی

سبک لباس های سایز بزرگ از زمان قدیم

اولین منبعی که هنگام بررسی چگونگی پوشیدن لباس شب در نظر خواهیم گرفت، استایل و سبک زیبایی در زمان گذشته است. ما به به دوره ای از تاریخ باز خواهیم گشت که "اندام سایز بزرگ" غیر عادی نبود و کاملا زیبا به نظر می رسید. چه می توانیم از زنان این دوره بی اموزیم؟ با نگاه کردن به نقاشی های دوره رنسانس می توانید ایده های متفاوتی از سبک پوشیدن لباس به دست بیاورید.

مراحل و اصول انتخاب لباس مجلسی جدید سایز بزرگ

لباس مجلسی بلند مناسب افراد چاق را می توان با تکیه بر چند نکته به زیباترین شکل ممکن انتخاب و تهیه کرد:

1. به دنبال لباسی باشید که در کوچکترین قسمت اندام شما و درست زیر خط بالاتنه، یک کمربند ایجاد می کند. با ایجاد این کمربند می توانید با زیرکی یک شکم بند را شکل دهید. اگر لباسی که تهیه کرده اید این امکان را ندارد می توانید از لوازم جانبی مشابه مانند شال یا روسری.استفاده کنید تا چیزی شبیه به آن را ایجاد کند.

اگر به طور طبیعی یک کمر باریک به نسبت دیگر اندام های خود دارید حتما روی نشان دادن آن تاکید کنید و اگر کمر باریکی ندارید با فشردن این قسمت و استفاده از رنگ های تیره و همچنین ایجاد برش های مختلف این قسمت را باریک تر جلوه دهید.

2. دامن شما باید از کمر شروع شده و به سمت پایین کشیده شود. به این شکل می توانید قسمت شکم و پهلو خود را استتار کنید.

3. بر زیبایی های اندام خود تاکید کنید. در بسیاری از.لباس های مجلسی سایز بزرگ بر یقه باز و قد بالا تنه فرد تاکید می کند. دقت داشته باشید که بزرگ بودن دلیل بر زیبا نبودن نیست و بسیاری از زنان با توجه به این باور غلط از نشان دادن قسمت های زیبای بدن خود اجتناب می کنند. بیشتر افراد بدن ایده آلی ندارند اما نشان دادن بهترین قسمت های بدن ما باعث توجه کمتر به قسمت های دیگر می شود.

منبع: مزون لباس مجلسی سایز بزرگ

 

رژیم غذایی بعد از اسلیو معده در هفته اول

در روز اول پس از جراحی فقط مجاز به نوشیدن مایعات شفاف خواهید بود. در صورتی که معده‌ی شما به مصرف مایعات شفاف پاسخ مثبت داد می‌توانید در مرحله‌ی بعد مایعات دیگری را نیز در رژیم غذایی خود بگنجانید که عبارتند از:

·         آب گوشت

·         آب میوه های بدون قند

·         چای و یا قهوه بدون کافئین

·         شیر بدون چربی

·         ژله و یا بستنی بدون شکر

این رژیم غذایی را تا یک هفته باید رعایت نمائید.

رژیم بعد از اسلیو معده در هفته‌ی دوم

پس از یک هفته که رژیم غذایی مایع داشتید می‌توانید از غذاهای پوره شده استفاده نمائید. غذاهایی که در این دوره مصرف می‌نمائید باید غلظت یک مایع غلیظ را داشته باشد و هیچ گونه ذره‌ی غذایی جامد در آن وجود نداشته باشد.

در این دوره می‌توانید 3 تا 6 وعده‌ی غذایی کوچک در طی روز مصرف نمائید. هر وعده‌ی غذایی باید شامل4 تا 6 قاشق غذاخوری باشد. همان طور که پیشتر ذکر شد غذای خود را به آرامی مصرف نمائید، بهتر است برای هر وعده‌ی غذایی حداقل 30 دقیقه زمان بگذارید.

بیشتربخوانید... رژیم سیب

غذاهای پوره شده‌ای که در این دوره مجاز به مصرف آن هستید عبارتند از:

·         گوشت چرخ کرده بدون چربی

·         مرغ و ماهی پوره شده

·         پنیر

·         تخم مرغ نرم

·         غلات پخته شده

·         میوه و سبزیجات نرم و پخته شده

·         سوپ رد شده از صافی

غذاهی جامد را با مایعاتی مانند آب، شیر بدون چربی، آبمیوه بدون شکر و آب گوشت به حالت پوره دربیاورید.

زمان شروع مواد غذایی جامد در رژیم غذایی بعد از اسلیو معده

8 هفته پس از جراحی اسلیو معده می‌توانید به تدریج شروع به خوردن غذاهای سفت نمائید. در این دوره می‌توانید 3 وعده ی غذایی با اندازه‌ی نصف فنجان و یا یک فنجان در رژیم غذایی روزانه‌ی خود قرار دهید. قبل از این که به طور کامل احساس سیری داشته باشید باید غذا خوردن را متوقف نمائید.

ممکن است هضم برخی غذاها برای شما سخت باشد و پس از مصرف دچار حالت تهوع و استفراغ شوید بنابراین مصرف غذاهای جدید را در میزان کم شروع نمائید و پس از اینکه دچار عارضه‌ی خاصی نشدید می‌توانید مقدار بیشتر از آن ماده‌ی غذایی مصرف نمائید.

بیشتربخوانید... رژیم اتکینز

مصرف غذاهایی که در این دوره ممنوع می‌باشد عبارتند از:

·         انواع نان

·         نوشیدنی‌های گازدار

·         سبزیجات خام

·         سبزیجات حاوی فیبر مانند کرفس، کلم بروکلی، ذرت

·         گوشت‌های سفت

·         گوشت قرمز

·         غذاهای سرخ شده

·         غذاهایی با ادویه‌های تند

·         آجیل و انواع مغزها

·         ذرت بو داده

با گذشت زمان با راهنمایی‌های متخصص تغذیه می‌توانید به تدریج تمام مواد غذایی را مصرف نمائید.

منبع: بهترین رژیم درمان کم خونی