shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

منظور از سنگ مثانه چیست؟

سنگ‌های مثانه ممکن است از مواد معدنی مختلفی تشکیل شده باشند، زمانی که ادرار در حین دفع به‌طور کامل خارج نشود، طبیعتا در مثانه تجمع پیدا می‌کنند. سنگ مثانه که به آن سنگ وزیکال یا سیستولیت نیز می‌گویند، در اثر تجمع مواد معدنی تشکیل می‌شود.

حال اگر ادرار به‌طور کامل از مثانه تخلیه نشود، منجر به این بیماری می‌شود. در حقیقت مواد معدنی موجود در ادرار به بلور تبدیل می‌شوند، که همان سنگ‌ها هستند.

گاهی اوقات برخی از سنگ‌ها به‌دلیل اینکه کوچک هستند، هنگام ادرار کردن دفع می‌شوند. در برخی از مواقع سنگ‌های مثانه می‌توانند به دیواره مثانه یا حالب گیر کنند.

اگر چنین حالتی رخ دهد، کریستال‌های معدنی روی یکدیگر تجمع پیدا می‌کنند و با گذشت زمان بزرگتر می‌شوند. ممکن است مدت‌ها سنگ در مثانه بماند و هیچ علائمی را ایجاد نکند. این بیماری در اغلب مواقع به‌دلیل بررسی بیماری‌های دیگر با استفاده از عکسبرداری اشعه ایکس، شناسایی می‌شوند.

اگر سنگ‌ها بزرگ باشند و منجر به ایجاد علائمی در بیمار شده باشد، ممکن است نیاز به درمان‌های جدی توسط متخصص اورولوژی داشته باشد. برخی از سنگ‌ها به قدری ریز هستنند که با چشم دیده نمی‌شوند و برخی دیگر بسیار بزرگ و کاملا قابل مشاهده‌اند.

سایر مقالات ... هزینه عمل واریکوسل

سنگ مثانه چه علائمی دارد؟

همانطور که گفتیم ممکن است مدتی بعد از ایجاد سنگ، هیچ علائمی وجود نداشته باشد و بیمار متوجه سنگ مثانه خود نشود؛ اما اگر جدی باشد و مثانه را تحریک کند، چنین علائمی را ایجاد خواهد کرد:

·         احساس ناراحتی یا درد در آلت تناسلی آقایان

·         نیاز مکرر به ادرار یا توقف و شروع جریان ادرار هنگام دفع

·         نیاز به زمان زیاد برای شروع ادرار کردن

·         احساس درد در قسمت تحتانی معده

·         احساس درد و ناراحتی هنگام ادرار کردن

·         مشاهده خون در ادرار

·         ادرار ابری یا تیره غیر طبیعی

علت ایجاد سنگ مثانه چیست؟

همانطور که پیش از این گفتیم این عارضه به‌دلیل عدم تخلیه کامل مثانه ایجاد می‌شود. برخی از مشکلات زمینه‌ای که باعث متوقف شدن تخلیه ادرار می‌شود به شرح زیر است:

·         بزرگ شدن پروستات

·         وسیله‌های پزشکی

·         التهاب مثانه

·         عمل سنگ کلیه

·         دیورتیکول مثانه

·         سیستوسل

بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی مشهد

در این بخش قصد دارم برخی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی مشهد که مهم‌تر هستن رو بهتون معرفی کنم.

اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن

این اقامتگاه جزء اولین اقامتگاه‌های بوم گردی مشهد به شمار می‌ره و در منطقه طرقبه قرار داره. این خانه بومی در گذشته به عنوان مکتب‌خانه استفاده می‌شد و در نخستین روزهای فعالیت، از چهار واحد اقامتی تشکیل می‌شد. رستوران، آبدارخانه، مطبخ و فروشگاه صنایع دستی نیز از نخستین امکانات اقامتگاه کنگ کهن به شمار می‌رفت.

بعد از مدتی امکانات بیشتری به این هتل اضافه شد و جزء اقامتگاه‌های مدرن با اینترنت پر سرعت و دیگر امکانات قرار گرفت. این خانه بومی دو طبقه با چوب و کاهگل و به‌صورت سنتی ساخته شده. ساعت ورود ۱۷ و ساعت خروج ۱۵ خواهد بود.

اقامتگاه بوم گردی ماژان

در منطقه شاندیز و در روستای حصار سرخ اقامتگاه بوم گردی ماژان قرار گرفته. این اقامتگاه در سال ۹۶ مجدد بازسازی شد. خانه بوم گردی ماژان رو به صورت سنتی تزیین کردن و بیشتر وسایل اون دست‌ساز هستن.

اقامتگاه بوم گردی ماژان پنج اتاق داره که ظرفیت اون‌ها بین دو تا ۱۰ نفر متغیره. در کنار هم این اتاق‌ها برای ۳۵ نفر ظرفیت دارن. با اقامت در خانه سنتی ماژان می‌تونین غذاهای سنتی و محلی رو در این محل سفارش بدین.

انواع غذاهای سنتی مانند دیزی، حلیم بادمجان، شله مشهدی و دیگر غذاها رو می‌تونین تو منو این اقامتگاه پیدا کنین.

در خانه ماژان می‌تونین از آشپزخونه برای استفاده خودتون بهره ببرین. اگه به موسیقی زنده علاقه دارین می‌تونین از امکانات این اقامتگاه در این زمینه هم بهره‌مند بشین.

اقامتگاه بوم گردی شهربانو از برترین اقامتگاه های مشهد

اقامتگاه بوم گردی شهربانو هم یکی دیگر از اقامتگاه‌های سنتی مشهده که در منطقه طرقبه قرار داره. این خانه بوم گردی دیوارهای خشتی و پنجره‌های چوبی، همراه با باغی سرسبز و پرگل داره. موقعیت جغرافیایی مناسب و درختان سبز اطراف بوم گردی شهربانو، این اقامتگاه رو به یه مکان رویایی تبدیل کرده. البته که در پاییز و زمستون هم می‌تونین لحظات جذابی رو در این اقامتگاه بگذرونین.

اقامتگاه بوم گردی شهربانو دو سوئیت مجزا با مساحت‌های ۶۰ و ۷۰ متر مربع داره که هر کدوم برای اقامت ۱۰ نفر مناسبه. سوئیت ۷۰ متری یک خوابه؛ اما سوئیت ۶۰ متری اتاق اضافه نداره.

سوئیت‌های این مجموعه سرویس‌های کف‌خواب دارن و از امکانات اون‌ها می‌توان به آشپزخانه، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی، حمام، کولر آبی، بخاری گازی و کرسی اشاره کرد.

منبع: www.nikroz.com

اریکوسل و راه‌های تشخیص و درمان آن

واریکوسل(Varicocele) به‌صورت یک رگ در داخل کیسه بیضه قرار دارد. در اکثر مواقع در بیضه چپ و گاهی در سمت راست دیده می‌شود. به گفته پزشکان احتمال اینکه واریکوسل در هر دو طرف کیسه بیضه باشد، کم است. بیماری واریکوسل مانند رگ‌های واریسی پا است. این بیماری در افراد زیر ۱۵ سال نادر بوده اما در ۴۰ درصد از مردان بالغ اتفاق می‌افتد و در ۹۰ درصد موارد در سمت چپ قرار دارد و ۱۰ درصد در دو طرف بیضه. بهتر است بدانید که آناتومی سمت چپ بیضه و راست آن با یکدیگر متفاوت است.

زمانی که فردی مبتلا به واریکوسل در ناحیه اسکروتوم یا کیسه بیضه (Scrotum) می‌شود، دریچه وریدی او عملکرد خود را از دست می‌دهد و گردش خون او به سمت بالا به طرف قلب متوقف و خون در آن ناحیه جمع می‌شود. این اتفاق باعث تورم، کوچک شدن بیضه، ناباروری و درد در ناحیه شکم فرد می‌شود.

سایر مقالات... هزینه‌ عمل پروستات

واریکوسل چیست؟

واریکوسل بیضه یک بیماری شایع در بین مردان است. این بیماری ممکن است در ۴۰ درصد از آن‌ها عامل ناباروری شود. در برخی از آن‌ها نیز تعداد اسپرم کم می‌شود. واریکوسل و بارداری یکی از موضوعات مهمی است که محققان آن را مورد بررسی قرار داده‌اند. طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۶ به عمل آمده، درمان واریکوسل و بررسی اختلالات باروری ناشی از این بیماری موردتوجه بسیاری از پزشکان و محققان بوده است. برای اطمینان از این‌که دچار این بیماری هستید یا نه بهتر است با یک متخصص اورولوژی (Urologist) دیدار کنید تا از وضعیت خود و احتمال ناباوری اطمینان حاصل کنید.

راه‌های تشخیص واریکوسل بیضه در مردان

گاهی ممکن است واریکوسل علائمی نداشته باشد و فرد تا تجربه نکردن ناباروری خود از وجود این بیماری مطلع نشود. این افراد بعد از مراجعه به متخصص ارولوژی و انجام آزمایشات لازم به بیماری خود پی می‌برند.

در برخی از افراد دیگر نیز علائم ظاهری واریکوسل افزون بر ناباروری دیده می‌شود. این علائم شامل موارد زیر می‌شود:

·         احساس درد شدید در ناحیه بیضه

·         تغییر اندازه ظاهری بیضه

·         ایجاد تورم در ناحیه بیرونی بیضه

·         پیچ خوردگی شاهرگ‌های داخل اسکروتوم

سایر مقالات... سنگ کلیه

چگونه لباس مجلسی را پوشیده کنیم؟

پیشنهاد می‌شود که همیشه لباس‌هایی را بخرید که در موقعیت‌ها و مکان‌های زیادی قابل استفاده باشند. همچنین بهتر است که در هنگام خرید لباس مجلسی به هیچ عنوان عجله نکنید زیرا ممکن است از روی شتاب زدگی به سراغ انتخاب مدل‌هایی بروید که فقط در چند مهمانی قابل پوشیدن باشند.

اگر قصد خرید لباس مجلسی پوشیده و مناسبی را دارید، قبل از این که سری به مراکز خرید و پاساژها بزنید و با قیمت‌های نجومی مواجه شوید، یا اگر در کمد لباستان لباس مجلسی‌هایی دارید که مدتی‌ست که بدون استفاده باقی مانده‌اند و یا مدل آن‌ها دیگر مناسب شما نیست یا حتی برایتان تکراری شده‌اند، اپلیکیشن راه حل طلایی شماست. اپلیکیشن، کمد خانم‌های ایرانی است و می‌توانید به کمک آن سری به کمدهای متنوع و جذاب خانم‌های با سلیقه‌ی دیگر بزنید، لباس‌های بلااستفاده‌ی خود را بفروشید و با تخفیف‌های عالی و باورنکردنی، لباس‌ها، کیف و کفش و اکسسوری‌های جذاب و باکیفیت بخرید.

سایرمقالات... کت و شلوار دخترانه برای عروسی

چگونه لباس مجلسی را پوشیده کنیم؟

به طورمعمول ایجاد هر گونه تغییر در لباس مجلسی کار آسانی نخواهد بود و نیاز به مهارت خیاطی بالایی دارد. بنابراین بهتر است که برای تغییر دادن مدل و پوشیده کردن لباس‌های مجلسی، از چند ترفند ساده استفاده کنید.

سایرمقالات... پیراهن عقد پوشیده

کدام ترفندهای پوشیده کردن لباس مجلسی معرفی شده است؟

استفاده از کت کوتاه، حریر، شال، شنل و بادی توری را برای پوشیده کردن لباس مجلسی به شما پیشنهاد داده‌ایم.

لباس مجلسی‌ای که استفاده نمی‌کنم را کجا بفروشم؟

اگر در کمد لباستان لباس مجلسی‌هایی دارید که مدتی‌ست که بدون استفاده باقی مانده‌اند و یا مدل آن‌ها دیگر مناسب شما نیست یا حتی برایتان تکراری شده‌اند، راه حل آن فروختن آن‌ها در اپلیکیشن است.

منبع: مزون در تهران

چند غذای رژیمی با کدو خوشمزه و ساده

کدو یکی از انواع سبزیجات است که نه‌تنها خواص بسیاری برای بدن دارد، بلکه جزو مواد غذایی رژیمی طبقه بندی می‌شود؛ زیرا در کنار ارزش تغذیه‌ای بالا، در هر ۱۰۰ گرم از کدو سبز، تنها ۲۵ کالری وجود دارد و بخش زیادی از کدوسبز، یعنی حدود ۹۵ درصد آن را آب تشکیل می‌دهد؛ بنابراین تاثیر کدو سبز در رژیم غذایی به این صورت است که خود آن کالری بالایی ندارد و علاوه‌بر آن، مصرف کدو سبز باعث افزایش سوخت و ساز و کالری سوزی نیز می‌شود.

سایرمقالات... دمنوش لاغری

خواص کدو سبز

کدو سبز خواص بسیار زیادی دارد و کمک به چربی سوزی و لاغری تنها یکی از فواید کدو سبز است. با مصرف کدو سبز می‌توان از ابتلا به ام اس و سرطان ریه پیشگیری کرد و همچنین به دلیل وجود ویتامین C در کدو سبز، می‌توان به تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری‌هایی همچون اسکوروی کمک نمود. همچنین به دلیل وجود آب فراوان در این سبزی، برای بیماری‌هایی همچون سوزش ادرار، عفونت مثانه و زخم روده خواص بسیار زیادی دارد و همچنین به سلامت چشم‌ها، مداوای سرفه و هیدراته ماندن بدن کمک می‌کند.

طرز تهیه غذای رژیمی با کدو و مرغ

یکی از خوشمزه‌ترین و رایج‌ترین انواع غذای رژیمی با کدو و مرغ، تهیه نودل با کدو و اضافه کردن مرغ به آن است. برای تهیه غذای رژیمی با کدو و مرغ مواد اولیه و مراحل زیر را بخوانید.

مواد لازم و طرز تهیه

·         دو عدد کدو سبز درشت

·         یک فنجان سینه مرغ نگینی خرد شده

·         یک حبه سیر تازه

·         یک فنجان عصاره مرغ

·         یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه

·         یک قاشق غذاخوری روغن مایع

·         نمک، فلفل و ادویه به مقدار لازم

ابتدا باید کدوها را به شکل نودل برش دهید؛ برای این کار می‌توانید از دنده درشت رنده خود استفاده کنید و یا توسط پوست گیر دستی، کدو را به شکل رشته‌های بلند برش بزنید. چنانچه این وسایل را در دسترس نداشتید، می‌توانید به کمک چاقو، نودل‌ها را باریک ببرید؛ اما نسبت به استفاده از رنده و پوست‌گیر کار دشوارتری است.

سایرمقالات... رژیم شیر

سپس در یک ماهیتابه یک قاشق غذاخوری روغن مایع ریخته و تکه‌های سینه مرغ را که به‌صورت نگینی خرد شده‌اند، در آن تفت دهید. پس از آن که طلایی شدند، نمک و فلفل را به آن‌ها اضافه کنید و سپس سیر تازه را در کنار آن‌ها تفت داده و یک فنجان عصاره مرغ را درون تابه بریزید. سپس نودل کدو سبز خود را به آن‌ها اضافه نمایید و اجازه دهید ترکیب شما ۱۰ دقیقه روی حرارت باقی بماند. سپس در صورت تمایل، روی آن‌ها آبلیموی تازه چکانده و غذای رژیمی با کدو و تخم مرغ خود را میل کنید.

سایر مقالات... کالری میوه های مختلف