shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

چندعلت اصلی دندان درد که می تواند هر کسی را زمینگیر کند

درد دندان می تواند هر کسی در هر سنی را درگیر کند. مادامی که شما در داخل دهان خود دندانی دارید احتمال به درد آمدن آن نیز وجود دارد. اگر دندان شما درد می کند و به دنبال علت و منشاء آن هستید ابتدا باید به دندانپزشک مراجعه کنید. زیرا علت اصلی دردی که تجربه میکنید را دندانپزشک بهتر تشخیص می دهد.

بیشتربخوانید... هزینه جرمگیری دندان

 1. اگر شما پوسیدگی دندان دارید، دندان درد هم دارید!

پوسیدگی دندان شامل تغییر رنگ و ایجاد حفره در سطح دندان است. پوسیدگی می تواند باعث از بین رفتن سطح سخت دندان (مینا) شود. این مشکل در ابتدا هیچ علائم مشخصی ندارد اما به مرور زمان (به خصوص اگر حفره زیاد و عمیق باشد) با تغییر رنگ بخش هایی از دندان یا درد آن خود را نشان می دهد.

2. پر کردگی دندان شما از بین رفته یا افتاده است

 دندان هایی که دچار پوسیدگی شده اند را با مواد پر کننده مانند کامپوزیت دندان یا آمالگام ترمیم می کنند. چنانچه بخشی یا تمام از پرکردگی از دهان خارج شود، مصرف غذا مخصوصا در سمتی از دهان که پرکردگی افتاده است باعث وارد کردن فشار به پالپ دندان می شود. این، باعث ایجاد درد شدیدی در دندان می شود.

بیشتربخوانید... قیمت ونیر کامپوزیت

 3. شما آبسه دندان دارید

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند باعث تجمع پلاک در فضای زیر لثه شود. به مرور زمان باکتری های بیشتری در زیر خط لثه به هم می پیوندند و کیسه ای پر از چرک را ایجاد می کنند. به این کیسه چرکی آبسه دندان گفته می شود. آبسه دندان می تواند علائمی مانند درد اطراف دندان و التهاب یا خوریزی از لثه ایجاد کند.

 4. شما به تازگی ارتودنسی دندان انجام داده اید

ارتودنسی دندان به خودی خود دردی ایجاد نمی کند. اما اگر به تازگی با مراجعه به مطب یک متخصص ارتودنسی، روند اصطلاح نامنظمی های دندانی خود را شروع کرده اید، احتمالا تا چند روز بعد از اتصال دستگاه های ارتودنسی به دندان ها، درد جزئی را تجربه کرده خواهید کرد. این درد مخصوصاً اگر ارتودنسی ثابت فلزی انجام داده باشید ممکن است کمی بیشتر باشد اما پس از چند روز فروکش می کند.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

 5.شما در طول شب دندان قروچه میکنید

دندان قروچه یا براکسیسم یک امر غیرطبیعی است که اغلب در خواب و به صورت ناخودآگاه انجام داده می شود. شخص دندان هایش را به هم می ساید و به مرور زمان باعث تحلیل رفتن مینای دندان می شود. دندان قروچه می تواند در حالت خودآگاه هم انجام شود که می تواند ناشی از خشم، عصبانیت یا استرس باشد. در نهایت یکی از عوارض این عادت، درد دندان و از بین رفتن بخش زیادی از سطح جونده دندان ها خواهد بود. برای ترمیم آسیب وارد شده به دندان ها تحلیل رفته روش های ترمیمی و زیبایی مانند لمینت دندان یا روکش دندان توصیه می شود.

بیشتربخوانید... هزینه جرم گیری دندان

انواع خدمات ترمیم و زیبایی دندان چیست؟

برای آشنایی با انواع خدمات ترمیم و زیبایی دندان در این مقاله با کلینیک ارتودنسی ما همراه باشید.  

اینله و انله

این اقدام ترمیمی و زیبایی، شامل پرکردگی های غیرمستقیم دندان ها، توسط قسمت هایی است که در لابراتوار ساخته می شوند. این روش زیبایی و ترمیمی، در پر کردن پوسیدگی های خفیف یا متوسط و یا دندان هایی که ساختار و فضای کافی برای جای گیری مواد پر کردگی ندارند، استفاده می شود. این ساختارها در لابراتوار و از مواد کامپوزیت رزینی ساخته می شوند و توسط چسب هایی به دندان ها چسبیده می شوند.

بلیچینگ

 این عمل زیبایی، توسط یک فرایند شیمیایی انجام شده و باعث سفید شدن دندان ها می شود. بلیچینگ دندان، در از بین بردن لکه های دندانی نیز موثر است. تغییر رنگی که بر روی مینای دندان ها ایجاد می شود، می تواند به دلیل مصرف برخی داروها، چای، قهوه و یا کشیدن سیگار باشد. بد رنگ شدن دندان ها، حتی ممکن است ارثی و یا به علت افزایش سن باشد. عمل بلیچینگ و سفید کردن دندان ها ممکن است در مطب دندانپزشکی و توسط دندانپزشک و یا در منزل و تحت نظر دندانپزشک انجام شود.

بیشتربخوانید... هزینه بلیچینگ دندان

ونیر

 ونیر دندان، یک روکش و لایه ی بسیار نازک بوده که توسط متخصص دندانپزشک بر روی دندان های بیمار قرار داده می شود. این روکش های ونیر، در جهت سفید کردن دندان ها، بهبود ظاهر آن ها و برطرف کردن و ترمیم کردن ترک خوردگی ها یا شکستگی های جزئی دندانی، استفاده می شوند.

بیشتربخوانید... قیمت لمینت دندان

روکش و بریچ

بریچ ها، در پر کردن فضاهای خالی بین دندان ها کاربرد داشته و علاوه بر جنبه زیبایی، جنبه درمانی نیز دارند. این بریچ ها می توانند یک روش جایگزین و بسیار مقرون به صرفه برای ایمپلنت دندان و یا ارتودنسی دندان  باشند.

باندینگ

انجام باندینگ، توسط ماده ای به همین نام انجام شده و در پر کردن فضاهای خالی ما بین دندان ها و روشن کردن دندان ها، کاربرد دارد. انجام باندینگ طی دو الی سه جلسه انجام شده و از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است. باندینگ دندان ها، می تواند تا سال ها دوام داشته باشد و از بین نرود. باندینگ ها، نسبت به سایر درمان های ترمیمی و زیبایی دندان، بیشتر در معرض تغییر رنگ و لکه دار شدن هستند. بلیندینگ دندان، حتی می تواند در پر کردن دندان هایی که پوسیدگی های خفیف دارند، استفاده شود.

ایمپلنت

ایمپلنت دندان ، به عنوان یک جایگزین برای دندان های کشیده شده و از دست رفته استفاده می شوند. در این روش، دندانپزشک متخصص، یک پیچ تیتانیومی را در محل دندان کشیده شده، وارد استخوان فک می کند و سپس آن را با یک روکش ایمپلنت می پوشاند.

متخصص ترمیم و زیبایی دندان تهران چه ویژگی داشته باشد

در این نوشته قصد داریم ابتدا یک نگاه کلی داشته باشیم به موضوع ترمیم و زیبایی دندان و انتظاراتی که یک فرد از ترمیم و زیبایی دندان دارد. سپس پارامترهای تأثیرگذار در انتخاب صحیح یک متخصص ترمیم و زیبایی دندان تهران را با هم بررسی خواهیم کرد. با بهترین کلینیک ارتودنسی همراه باشید.

آشنایی با خدمات ترمیم و زیبایی دندان

دندانپزشکی ترمیمی، یکی از روش­های درمانی برای ترمیم و بازسازی دندان­هایی است که دچار تخریب و پوسیدگی شده­ یا تقریبا از بین رفته اند. ترمیم و زیبایی دندان، در واقع یک علم همراه با هنر است و ارتباط مستقیمی با زیبایی و سلامت دندان ها دارد. آنچه در اصلاح طرح لبخند توسط متخصص ترمیم و زیبایی دندان تهران مدنظر قرار می­گیرد، وجود قرینگی در دندان­های راست و چپ، رابطه صحیح قرار گرفتن دندان­ها با لب بالا و پایین، تناسب صحیح عرض و طول هر دندان و رابطه صحیح خطی و طولی بین دندان­های جلو از دیگر مواردی است که توسط متخصص ترمیم و زیبایی دندان تهران مورد بررسی قرار می گیرد و بر اساس فرمول­ها و قوانین خاصی ارزیابی می­شود. هر یک از این موارد می­تواند در خلق یک لبخند زیبا تاثیر بسزایی داشته باشد.

انواع خدمات متخصص ترمیم و زیبایی

·         اصلاح طرح لبخند

·         اصلاح لبخند لثه ای

·         بلیچینگ دندان

بیشتربخوانید... هزینه بلیچینگ دندان

یکی از درمان­های ترمیم و زیبایی دندان می­باشد که در راستای سفید کردن دندان انجام می شود. بلیچینگ باعث سفیدی دندان­ها می­شود. این روش یکی از ارزان­ترین تکنیک­های سفید کردن دندان است.

·         لمینت دندان سرامیکی

·         ونیر کامپوزیت

·         ایمپلنت دندان

·         ارتودنسی دندان

ویژگی های اصلی یک متخصص ترمیم و زیبایی دندان تهران

بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان تهران چه ویژگی­هایی دارد؟ آیا صرفاً داشتن یک کلینیک دندانپزشکی در تهران کافیست تا به بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان تهران تبدیل شد؟ مسلماً خیر! مهارت بالا تخصص بالا رزومه کاری خوب استفاده از تجهیزات پیشرفته برای درمان

بیشتربخوانید... قیمت لمینت دندان

به طور کلی یک متخصص ترمیم و زیبایی دندان باید از شرایط زیر برخوردار باشد:

شناسایی صحیح نیازهای درمانی و انجام درمان براساس انتظارات و اولویت­های فرد. به روز بودن اطلاعات دندانپزشکی و کسب مدرک از مراکز معتبر. همکاری با پزشکان و متخصصین دیگر ترمیم و زیبایی ودر صورت نیاز، ارجاع فرد به متخصص­های دیگر. در اولویت قراردادن سلامتی فرد و کیفیت خدمات، بدون در نظر گرفتن منافع مالی. درمان صحیح با هزینه معقول. آموزش راهکارهای نگهداری پس از درمان.

ارتودنسی کرونا

ممکن است شما هم تاقبل از شیوع بیماری کرونا قصد ارتودنسی کردن دندان هایتان را داشته و برایش برنامه ریزی کرده اید؛ اما با شیوع این بیماری تمام برنامه هایتان عقب افتاده است.  برای پاسخ به سوالات احتمالی خود درباره ی ارتودنسی کرونا، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک چیست ؟

احتمال ابتلا به ویروس کرونا در دندان پزشکی چقدر است؟

همان طور که می دانید تا امروز ویروس کرونا آنقدر پیشرفت کرده است که در هرجایی و هر مکانی امکان ابتلا به آن وجود دارد. دندان پزشکی هم از آن مکان هایی است که رفت و آمد در آن زیاد صورت می گیرد. گرچه اقدامات پیشگیری از این ویروس در همه مکان های عمومی و به خصوص دندان پزشکی انجام می شود، باز هم توصیه می شود تا جای امکان برای موارد غیر ضروری وارد این مکان ها نشویم.

برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در دندان پزشکی چه اقداماتی انجام می شود؟

باید به طور مرتب و روزانه سطح تمام اجسام فلزی، شیشه ای و پلاستیکی را ضد عفونی کنند. سطوحی که بیماران به آن دست می زنند، مثل دستگیره های در و شیر آلات را چندین بار در روز ضد عفونی کنند. از پذیرش بیمارانی که علائمی مانند تب و سرفه دارند خود داری کنند. به بیماران اجازه ندهند که وسیله های خود را داخل مطب ببرند. وسیله های یک بار مصرف را سریع دور بریزند. دندان پزشکان و همکارانشان از ماسک و شیلد استفاده کنند. زباله های دندان پزشکی و پسماند های اجسام و مواد درمانی را حتما به سیستم های دفع زباله تحول دهند.

بیشتربخوانید.. ارتودنسی رایگان

هنگام بروز مشکلات اورژانسی ارتودنسی در دوره کرونا چه کنیم؟

اگر نگهدارنده های شما که همان فیکس ریتینر ها هستند، آسیب ببینند یا شکسته شوند؛ تا جای ممکن سعی کنید به دندان پزشکی نروید و تلاش کنید خودتان با کمک موچین و انگشتانتان، انتهای سیم را به پایین دندان ها خم کنید یا می توانید سیم جدا شده را با کمک موچین و یا قیچی ببرید. سعی کنید استفاده از الاستیک را بعد از جراحی کم کنید. اگر به بیمارستان رفتید، از پزشک بخواهید که مطمئن شود عفونت و یا تورم بیش از حد در دهان خود نداشته باشید. ممکن است در طول درمان براکت های شما کنده شود که البته این موضوع و مشکل اورژانسی نیست و لازم نیست به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. با پزشک خود تماس بگیرید و از او برای رفع مشکل راهنمایی بگیرید. شاید ارتودنتیست به شما بگوید که مسئله مهمی نیست و شما می توانید براکت را کنار بگذارید.

منبع: https://www.orthodentist.ir/

اسلیو معده بهاره رهنما

اگر شما هم می خواهید که با اسلیو معده بهاره رهنما آشنا شوید ، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

اسلیو معده بهاره رهنما

چاقی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مردم جهان از آن رنج می برند. چاقی نه تنها ظاهر ناخوشایندی به افراد می دهد، بلکه باعث بیماری هایی مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2، آپنه خواب، فشار خون بالا، افزایش کلسترول در خون یا ترکیبی از این علائم می شود. این روزها جراحی های زیادی برای کاهش وزن اضافی انجام  میشوند که برخی از این جراحی ها عبارتند از: جراحی لاغری، بای پس معده (کاهش معده)، جراحی ساسی معده، جراحی بالون و حلقه  گذاری معده که گاسترکتومی اسلیو معده یکی از بهترین، سریعترین و ایمن ترین این نوع جراحی ها است.

جراحی اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده یکی از روش های کاهش وزن و چاقی بیش از حد است، زیرا شکل و اندازه معده در این عمل های لاغری به شکل موزی در میآورند. این عمل شامل برداشتن قسمت فوقانی معده به نام Fundus است، جایی که هورمون گرلین تولید و ترشح می شود. این هورمون واحد کنترل اشتها است و سیگنال گرسنگی را به مغز می فرستد. اگرچه 80-75٪ ظرفیت معده در حین جراحی برداشته می شود، اما فقط یک لوله باریک در داخل معده باقی میگذارند. اما بیشتر ساختار طبیعی آناتومیکی معده و مفاصل آن، از جمله حنجره و پیلوروس (بخشی از معده که آن را به اثنی عشر متصل می کند)، با تحریک عصب واگ حفظ می شود. در نتیجه، هیچ اختلالی در هضم و جذب غذا ایجاد نمی شود.

بیشتربخوانید... یک رژیم غذایی ساده و سالم

مراحل جراحی اسلیو معده

جراحی اسلیو معده لاپاراسکوپی با بیهوشی عمومی در کمتر از یک ساعت انجام می شود.مراحل گاسترکتومی آستین به شرح زیر است:

بیهوشی کامل برای بیمار و ایجاد شکاف های مورد نیاز

پس از بیهوشی کامل، سه تا پنج برش کوچک در شکم ایجاد می شود. Trocar در این حفره ها قرار می گیرد و به عنوان راهی برای ابزارهای جراحی عمل می کند. (TROCAR) دستگاه حاد مورد استفاده در جراحی برای ردیابی رگهای خونی و حفره های بدن است.

بیشتربخوانید... لاغری سریع پایین تنه

شکم را با گاز دی اکسید کربن پر میکنند

شکم با گاز دی اکسید کربن پر شده است تا دیواره شکم بالا رفته و اجزای شکم قابل مشاهده باشد. متخصص جراحی لاغری  با استفاده از لاپاراسکوپ (یک اپلیکاتور با لامپ و دوربین خاص) حفره شکم را معاینه می کند.

منبع: http://www.gymju.ir/