shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

لباس مجلسی سایز بزرگ

اصولا انتخاب و خرید انواع لباس سایز بزرگ برای خانم‌های چاق یا دارای اضافه وزن چالش‌برانگیز است. زمانی‌که بحث تهیه یک لباس مجلسی شیک به میان می‌آید، حل کردن این مشکل دشوارتر می‌شود.

اگر قصد خرید یک لباس مجلسی سایز بزرگ زنانه برای مهمانی یا عروسی دارید، ابتدا توصیه می‌کنیم که فرم هیکل خود را بشناسید. مشخص شده است که فرم هیکل خانم‌های چاق شبیه به هم نیست. اغلب حالت بیضی یا مثلثی دارد و در بعضی از افراد به‌صورت مستطیل، ساعت شنی یا لوزی است. توجه به این نکته مهم تاثیر زیادی در بهبود ظاهر یک خانم درشت‌اندام به کمک لباس دارد.

به عنوان مثال، اگر در بخشی از بالاتنه مانند سینه‌ها دارای چاقی موضعی هستید، بهتر است به‌جای خرید یک پیراهن گیپور تنگ به‌سراغ یک کت و شلوار شیک بروید. زیرا مطمئنا ظاهر شما را جمع‌وجورتر نشان می‌دهد.

بنابراین علاوه‌ بر دقت نظر و دانستن اصول، به یک فروشگاه عالی نیز نیاز دارید که توانسته باشد انواع لباس مجلسی سایز بزرگ زنانه را عرضه کند. در چنین شرایطی شما برحسب سلیقه و فرم هیکل خود می‌توانید بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید.

نکاتی در زمینه انتخاب لباس مجلسی دخترانه سایز بزرگ براساس فرم هیکل

اصولا این چاقی موضعی است که باعث عدم تناسب هیکل خانم‌ها می‌شود. یعنی ممکن است بالاتنه متناسبی داشته باشند اما از ناحیه باسن و ران به‌شدت چاق به نظر برسند. برعکس این حالت نیز ممکن است، یعنی پایین‌تنه لاغری دارند و در عوض شکم، سینه و بازوها خیلی چاق دیده می‌شوند.

امروزه اغلب لباس مجلسی بلند هستند و اگر شکم خیلی بزرگی داشته باشید، مطمئنا با پوشیدن چنین پیراهنی حتی در بزرگترین سایز ممکن، جلوه‌ی زیبایی نخواهید داشت.

نگران نباشید، علاوه‌بر پیراهن گزینه‌های دیگری مانند کت و دامن، کت و شلوار، ماکسی یا پیراهن کوتاه، بلوز و شلوار و بلوز و دامن نیز برای پوشیدن در مهمانی‌های بزرگ وجود دارند. خوشبختانه در فروشگاه آفتاب انواع مدل لباس مجلسی سایز بزرگ زنانه یافت می‌شوند و کافی است که فقط دست به انتخاب بزنید.

در ادامه به میزان تناسب هرکدام از این مدل‌ها با نوع فرم هیکل اشاره خواهیم کرد. توجه به نکات زیر شما را از لاغر کردن در کوتاه‌ترین زمان ممکن خلاص می‌کند!

سایرمقالات... مانتو مجلسی لاکچری

اگر سایز سینه و بازوهای شما بزرگ است

مطمئنا باید به‌دنبال مدلی از لباس باشید که این نواحی را به‌خوبی پوشش دهند نه اینکه آن‌ها را بارزتر نشان دهند. پس از پوشیدن لباس‌هایی با یقه ایستاده، آستین کلوش، آستین کوتاه یا حلقه‌ای و سنگ‌دوزی شده در ناحیه بازو یا سینه پرهیز کنید.

به‌جای آن لباسی تهیه کنید که ناحیه سینه را به‌خوبی پوشش می‌دهد و دارای آستین‌های ساده سه‌ربع یا کامل است. در این شرایط احتمالا کت و شلوار، کت و دامن و بلوز و شلوار گزینه‌های مناسبی هستند. اگر قصد خرید پیراهن مجلسی را دارید، توجه کنید که در بالاتنه زیاد از سنگ یا گیپور استفاده نشده باشد و حالت دکلته نداشته باشد.

منبع: مزون لباس مجلسی سایز بزرگ

دلایل استپ وزن چیست

علت استپ وزنی چیست، استپ وزن یا توقف کاهش وزن از مشکلاتی است که ممکن است در روند کاهش وزن رخ دهد. بروز این مشکل امری طبیعی است. برای رفع این مشکل و بازگشت به روند مطلوب کاهش وزن راهکارهایی وجود دارد. راهکارهایی نظیر فعالیت بدنی، مصرف پروتئین، مایعات (آب، قهوه ، چای، فیبر) راهکارهای خوبی هستند. دیگر راه‌ها شامل ردیابی مواد غذایی مصرفی، کاهش مصرف کربوهیدرات، مدیریت استرس،گرفتن روزه، اندازه گرفتن وزن و... می‌باشد. با استفاده درست از این راهکارها زیر نظر پزشکی ماهر می‌توان به‌خوبی از روند کاهش وزن بهره برد. نتیجه نهایی حصول وزنی متعادل و افزایش شادابی در فرد است.

اضافه‌ وزن و چاقی از مشکلاتی است که بشر امروزی با آن دست‌ و پنجه نرم می‌کند. برای رهایی از مشکلات متعاقب بروز چاقی چاره‌ای جز کاهش وزن نیست. افراد چاق، راه‌های مختلفی را برای رسیدن به کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌دهند. گاهی سرعت کاهش وزن مطلوب می‌باشد. در بعضی از اوقات نیز نتیجه دلخواهی از فرایند کاهش وزن اخذ نمی‌شود. در این حالت فرد دچار استپ وزن یا توقف کاهش وزن می‌شود. لذا نیاز به راهکاری جایگزین وجود دارد که با آن بتوان وزن اضافه را کم کرد.

سایرمقالات... کوکی رژیمی

دلایل استپ وزن چیست؟

خیلی از افراد با مشاهده چاقی و اضافه‌وزن این وزن را بر نمی‌تابند و به سمت استفاده از راه‌های کاهش وزن می‌روند. گاهی روند کاهش وزن مطلوب و گاهی متوقف یا با آهنگ خیلی کندی پیش می‌رود. در این حالت ممکن است فرد ناامید شده و از فرایند کاهش وزن انصراف دهد. برای غلبه بر این مشکل نیاز به پیدا کردن راهکارهای جایگزینی وجود دارد. راهکارهایی که بتوان با آن آهنگ کاهش وزن تا وزن مطلوب را حفظ کرد.

درمان قطعی استپ وزن

کاهش مصرف کربوهیدرات

یکی از راه‌ها برای رفع استپ وزن کاهش مصرف کربوهیدرات روزانه است. در این زمینه دانشمندان پژوهش‌های مختلفی را انجام داده‌اند. این پژوهش‌ها که گاها همراه با پیگیری یک‌ساله می‌باشد، تأثیر کاهش کربوهیدرات مصرفی در کاهش وزن را ثابت کرده‌اند. در یکی از این مطالعات مشاهده شد که افرادی با میزان کربوهیدرات مصرفی روزانه ۵۰ گرم یا کمتر، کاهش وزن بیشتری را نسبت به افرادی با رژیم غذایی معمول تجربه کردند.

افزایش شدت فعالیت بدنی

معمولاً کاهش وزن کاهش سوخت‌وساز بدن و استپ وزنی را در پی دارد. بالا بردن شدت فعالیت بدنی و حرکت برای لاغری شکم یکی از راه‌ هایی است که از این امر جلوگیری می‌کند. در یک پژوهش که افزون بر ۲۹۰۰ نفر را در بر می‌گرفت این حقیقت تائید شد. در این مطالعه به کاهش هر پوند (۰.۴۵ کیلوگرم) وزن، بدن افراد به‌طور متوسط ۶.۸ کالری کمتری مصرف کردند.

ورزش می‌تواند از این ادامه این روند جلوگیری کند. انجام ورزش‌های مقاومتی حفظ توده عضلانی را در پی دارد. توده عضلانی عامل اصلی تأثیرگذار بر میزان کالری سوزاندن شما در حین فعالیت و استراحت است. در واقع به نظر می‌رسد ورزش‌های مقاومتی مؤثرترین نوع ورزش برای کاهش وزن باشد.

سایرمقالات... درمان فوری یبوست

سنگ مثانه چیست؟

سنگ‌ های مثانه زمانی تشکیل می‌شوند که ادرار برای طولانی مدت در مثانه مانده و باقی ماندن ادرار در مثانه موجب غلیظ شدن آن گردیده و از همین رو مواد معدنی موجود در ادرار سخت می‌شوند و بلورهایی را تشکیل می‌دهند که به آن سنگ مثانه گفته می‌شود. این فرآیند زمانی ایجاد می‌شود که مثانه قادر به تخلیه کامل ادرار نباشد.

بیش از ۹۰ درصد ادرار شما آب است. بقیه حاوی مواد معدنی مانند نمک و مواد زائد مانند پروتئین هستند. رنگ ادرار غلیظ بسته به نوع مواد زائد و مواد معدنی موجود در آن می تواند از کهربایی تیره تا قهوه ای متفاوت باشد.

ادرار غلیظ اغلب نتیجه کم آبی بدن یا ناتوانی در تخلیه کامل مثانه است. این ممکن است به دلیل بزرگ شدن پروستات ، مشکلات مثانه یا عفونت های دستگاه ادراری  باشد. در صورت عدم درمان، سنگ مثانه می تواند منجر به عفونت و سایر عوارض شود.

سایرمقالات... انواع جراحی سنگ مثانه

علائم سنگ مثانه چیست؟

علائم معمول سنگ مثانه عبارتند از:

·         ادرار مکرر شبانه یا ناکچوریا

·         درد زیر شکم

·         احساس سوزش یا درد در مجرای ادرار هنگام ادرار کردن

·         ادرار خونی یا هماچوری

·         ادرار کدر

·         بی اختیاری یا ناتوانی در کنترل ادرار

سایرمقالات... پیشگیری از پروستات در مردان جوان

چه کسانی در معرض خطر سنگ مثانه هستند؟

اکثر افرادی که به سنگ مثانه مبتلا می شوند مردان هستند. به ویژه مردان مسن با مشکلات پروستات. مردان در دهه ۸۰ زندگی خود در معرض خطر بسیار بیشتری نسبت به مردان جوان هستند. با این حال، حتی مردان ۳۰ ساله که در کشورهای صنعتی زندگی می کنند نیز می توانند سنگ ایجاد کنند. افراد در این مناطق به احتمال زیاد رژیم های غذایی پر چربی و قند دارند.

کودکانی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند نیز مستعد ابتلا به سنگ مثانه هستند. آنها اغلب به آب کافی برای هیدراته ماندن دسترسی ندارند و رژیم غذایی آنها ضعیف است.

منبع: بهترین مجله اینترنتی سلامتی

ارتباط بین تغذیه و کیست تخمدان؛ تنظیم هورمون‌ها و کنترل قند خون

تغذیه مناسب و مغذی نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به کیست تخمدان دارد. تغذیه مناسب اختلالات هورمونی را کاهش می‌دهد. در ادامه به تاثیر رژیم غذایی مناسب برای کیست تخمدان اشاره می‌کنیم.

·         تنظیم هورمون‌ها: آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها، فیبر و مواد معدنی موجود در میوه‌ها، سبزیجات و سایر غذاها تاثیر بسزایی در کاهش خطر ابتلا به کیست تخمدانی دارند.

·         کاهش وزن: چاقی خطر پیدایش کیست تخمدانی را افزایش می‌دهد. داشتن برنامه غذایی و تمرینی برای کاهش وزن جهت جلوگیری از این عارضه اهمیت دارد.

·         مصرف امگا 3: مصرف چربی‌های سالم مانند امگا 3 به بهبود عملکرد تخمدان‌ها کمک می‌کند. منابع غذایی این ماده مغذی شامل ماهی، مغزها و دانه‌های روغنی است.

·         کنترل قند خون: کنترل قند خون به حفظ سلامت تخمدان‌ها کمک می‌کند. مصرف میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و مواد غذایی حاوی فیبر می‌تواند به کاهش خطر بروز کیست تخمدان کمک کند.

·         ویتامین‌ها و مواد معدنی: مصرف مناسب ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین‌های A، C، D، E، فولات، روی و سلنیوم برای سلامت تخمدان‌ها ضروری است.

بنابراین، تغذیه مناسب و سالم تأثیر قابل توجهی بر حفظ سلامت تخمدان‌ها دارد. داشتن برنامه غذایی سالم، کاهش وزن، مصرف امکا 3 و کنترل قند خون به بهبود سلامت تخمدان‌ها کمک می‌کند.

سایرمقالات ... انواع عوارض رژیم فستینگ

غذاهای ممنوع برای کیست تخمدان؛ شیرینی و شکلات و غذاهای پرچرب

برای پیشگیری از کیست تخمدان بهتر است مصرف برخی غذاها کم شود. زیرا بعضی از غذاها باعث بدتر شدن التهاب در بدن می‌شوند. در زیر به تعدادی از این مواد غذایی اشاره می‌کنیم.

·         شیرینی و شکلات: شیرینی، شکلات، نان لواش و محصولات شیرین صنعتی قند بالایی دارند. مصرف بلندمدت این مواد غذایی منجر به کیست تخمدان می‌شود.

·         غذاهای پرچرب: بیشترین میزان چربی اشباع در گوشت قرمز، محصولات لبنی و مواد غذایی آماده وجود دارند. مصرف زیاد این نوع مواد غذایی باعث بروز کیست می‌شود.

·         غذاهای غنی از پروتئین: نتایج برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف بالای پروتئین باعث افزایش میزان هورمون رشد می‌شود.از این‌رو، بهتر است مصرف غذاهای پروتئینی طبق برنامه باشد.

·         کافئین زیاد: مصرف بالای کافئین می‌تواند باعث تنش ماهیچه‌های رحم شود. لذا، مصرف قهوه، نسکافه، چای سیاه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا را محدود کنید.

·         غذاهای فرآوری شده: این غذاها معمولا به دلیل وجود نگهدارنده و مواد شیمیایی باعث بالا رفتن التهاب در بدن می‌شوند. بنابراین، باید تا حد امکان از مصرف غذاهای فرآوری شده پرهیز کنید.

سایرمقالات ... تثبیت وزن

هر فرد شرایط جسمی، وضعیت سلامت و نیازهای غذایی متفاوتی دارد. از این‌رو، قبل از رژیم غذایی و تغییر در برنامه غذایی خود با کارشناس تغذیه ورزش کنید.

منبع: بهترین مجله اینترنتی دایت فرم

بیضه نزول نکرده چیست و با چه عوارضی همراه است؟

بیضه که مهم ترین اندام تولید مثل در مردان می باشد وظایف مهمی مانند تولید اسپرم و هورمون های جنسی مردانه را بر عهده دارد. این اندام ها سبب ایجاد ویژگی های مردانه در کودکان پسر می شود. بیضه ها که مانند سایر اندام ها، در دوران جنینی تکامل پیدا کرده و رشد می کنند، به دنبال افزایش سن از یک مسیر مشخص به سمت پایین حرکت کرده و درون کیسه بیضه قرار می گیرند.

در صورتی که بیضه ها در هر نقطه از این مسیر متوقف شوند و در آن جا باقی بمانند، به طوری که به محل آناتومیک خود نرسند؛ اختلالاتی پیش می آید که آن ها را با نام بیضه نزول نکرده و یا عدم نزول بیضه می شناسیم.

این اختلال می تواند یک یا دو طرفه باشد. طبق آمار، تقریبا در زمان تولد 30 درصد از نوزادان نارس و 3 درصد از نوزادان کامل، عدم نزول بیضه به صورت یک یا دو طرفه دیده می شود. 30 درصد این موارد به صورت دو طرفه می باشد.

سایرمقالات... انواع سنگ های حالب

علل ایجاد بیضه نزول نکرده چیست؟

متاسفانه هنوز علل ایجاد این حالت در نوزادان به صورت دقیق شناسایی نشده است اما به طور کلی می توان گفت که مجموعه ای از عوامل ژنتیکی، سلامتی مادر و عوامل محیطی مانند تغییرات سطح هورمون ها، فعالیت های جسمی و فعالیت های عصبی که در رشد و حرکت بیضه ها نقش دارند، در ایجاد بیضه نزول نکرده موثر می باشند.

بیضه نزول نکرده چه علائمی دارد؟

ندیدن یا قابل لمس نبودن بیضه مشخص ترین علامت عدم نزول بیضه می باشد و معمولا والدین نوزاد سریعا متوجه این حالت می شوند.

سایرمقالات .... توده کلیه چیست

بیضه نزول نکرده چه عوارضی دارد؟

ابتدا باید توجه کنیم که علت خروج بیضه ها از حفره شکمی و قرار گرفتن آن ها درون کیسه های بیضه این است که بیضه ها برای داشتن رشد و عملکرد مناسب، به دمایی کم تر از دمای طبیعی بدن یعنی 37 درجه نیاز دارند؛ کیسه بیضه این دما را برای آن ها فراهم می کند. پس وقتی بیضه نزول کامل نداشته باشد؛عوارضی ایجاد می شوند که تعدادی از آن ها عبارتند از:

·         سرطان بیضه

·         مشکلات در باروری

·         تروما

منبع: بهترین مجله اینترنتی سلامتی