shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

عوارض احتمالی بعد از عمل جراحی لاغری

نشت 

به نشت مسیر یا کانال گوارشی در اصطلاح پزشکی آناستوموز گفته میشود. این عارضه بسیار نادر است. نشت خود به خود ایجاد نمیشود و در عمل هایی دیده میشود که مجرای گوارشی برش خورده باشد. برای مثال در جراحی اسلیو معده ، یک برش عمودی در معده ایجاد میشود که با کمک منگنه یا استاپلر بخیه و بسته میشود. اگر متخصص جراحی لاغری نتوانسته باشد به درستی معده را بخیه کند یا بخیه های منگنه شل باشند، احتمال پاره شدن بخیه ها در بخش هایی از معده وجود دارد. در نتیجه با خوردن مواد غذایی یا نوشیدنی ها، شاهد نشت از معده خواهیم بود.

خطرات جراحی لاغری : سندرم دامپینگ

ما در بیشتر عمل های لاغری حجم معده را کاهش میدهیم. بنابراین اگر شخصی در خوردن غذا پرخوری کند مواد غذایی بدون اینکه هضم شوند وارد روده ها میشوند. در این حالت روده بیش از حد قابل تحمل و گنجایش خود مواد غذایی دریافت میکند و برخی مشکلات گوارشی برای این شخص پرخور بی ملاحضه ایجاد میشود. به مجموع این مشکلات گوارشی ناخوشایند، در اصطلاح سندروم دامپینگ گفته میشود. که یکی از عوارض عمل بای پس معده است. شخص در این حالت علایمی مانندحالت تهوع ، استفراغ ، اسهال و گرفتگی شکمی را تجربه میکند

بیشتربخوانید... درمان دیابت با جراحی اسلیو معده

اسهال مزمن

یکی دیگر از خطرات جراحی لاغری اسهال است. این عارضه بر روی کیفیت زندگی و جذب مواد غذایی تأثیر می گذارد. افرادی که چاق هستند، معمولاً حتی قبل از عمل، بیشتر از افراد دیگر به اسهال دچار میشوند. دلیل اصلی بروز اسهال بعد از عمل لاغری به تغییرات بدن، رژیم غذایی و سبک زندگی بر میگردد. این اتفاق بیشتر پس از بای پس معده و اسلیو معده رخ می دهد.

انسداد روده از مهمترین خطرات جراحی لاغری

بر اساس نتایج برخی از مطالعات، در ۳ تا ۹ درصد از بیمارانی که تجربه عمل جراحی بای پس معده دارند انسداد روده کوچک رخ میدهد. انسداد روده می تواند مربوط به فتق داخلی یا چسبندگی بافت باشد. انسداد روده بعد از عمل جراحی لاغری هرچند بسیار نادر است اما نیازمند اقدام فوری و اورژانسی دارد. به طور کلی انسداد روده از نادرترین عوارض عمل لاغری است

سنگ کیسه صفرا از رایجترین خطرات جراحی لاغری

سنگ سازی کیسه صفرا میتواند علل مختلفی داشته باشد. اما حقیقت جالبی که شاید خیلی از شما درباره این سنگ سازی نمیدانستید این است که، افزایش خیلی سریع یا کاهش خیلی سریع وزن میتواند باعث تشکیل سنگ کیسه صفرا شود. این مشکل در برخی از افرادی که زیر تیغ عمل جراحی رفته اند بیشتر دیده میشود.

مرگ

مانند هر عمل جراحی، در این عمل نیز ممکن است مرگ و میر رخ دهد، که ناشی از عوارض جراحی یا عوامل خطر در بیماران مختلف است.

مطالعه بیشتر... ارتودنسی دندان

 

ارتودنسی قبل از کاشت دندان

ارتودنسی قبل از کاشت دندان ، می تواند فضای مناسب را برای انجام عمل ایمپلنت دندان شما فراهم کند.

استفاده از بریس های ارتودنسی قبل از کاشت دندان

بریس های ارتودنسی دندان تشکیل شده اند از براکت های فلزی یا سرامیکی و سیم قوس دار ارتودنسی که از طریق براکت ها به دندان ها متصل می شوند. لنگر ها نیز در درمان ارتودنسی بسیار موثر هستند. آنها به دندان های عقبی اتصال داده می شوند. به طور معمول متخصص ارتودنسی از طریق سفت کردن سیم قوس دار در مقابل لنگر ها دندان های شما را تنظیم می کند.(برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت دانستنی های ارتودنسی ما مراجعه کنید.) استفاده از بریس های ارتودنسی تکنیکی است که باعث ایجاد فشار یا تنش روی دندان ها می شود. با بکار گیری این مکانیسم ، حرکت دندان ها به طور طبیعی صورت می گیرد.

مزایای استفاده از بریس قبل از ایمپلنت دندان

اگر شما نیاز به ارتودنسی و ایمپلنت دندان دارید ، بهتر است ارتودنسی قبل از کاشت دندان انجام دهید. این عمل به بریس ها اجازه می دهد تا فضای کاملا مطلوبی برای کاشت دائمی ایجاد کنند.

مزایای ارتودنسی قبل از کاشت دندان عبارتند از:

·         دندان های موجود راحت تر و بدون مانع برای کار در اطراف جابجا می شوند.

·         فاصله ایجاد شده ایدآل می شود.

·         برنامه درمانی بهترین نتایج را بدنبال خواهد داشت.

ارتودنسی نامرئی

بسیاری از بزرگسالان از وجود براکت های فلزی بر روی دندان خود ناراحت هستند. این افراد می گویند که نمی خواهند دهان پر از فلز آنها را دیگران ببینند. اما یک جایگزین برای بریس های فلزی وجود دارد. ارتودنسی نامرئی در این مواقع می تواند به کمک بزرگسالان بیاید. این نوع یکی از انواع ارتودنسی متحرک و شفاف است. آنها از یک سری دستگاه پلاستیکی و شفاف تشکیل شده اند که هر دو هفته یکبار باید تعویض شوند.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی بارداری

ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت دندانی برای جایگزینی دندان هایی که به دلیل آسیب دیدگی یا پوسیدگی از بین رفته اند ، طراحی شده است. آنها از یک پست تیتانیومی تشکیل شده اند که ، دندانپزشک به منظور جایگزینی دندان از دست رفته آن را در فک فرو می کند. سپس یک تاج پروتز ( قسمت قابل رویت دندان ) که مانند دندان معمولی عمل می کند روی آن می چسباند. ارتودنسی بعد از کاشت دندان در بالا درباره ارتودنسی تک فک قبل از کاشت دندان توضیحاتی داده شد. اکنون می خواهیم درباره ارتودنسی بعد از کاشت دندان مطالبی را عنوان کنیم. بنابراین بیایید که به آن بپردازیم: اگر شما قبل از شروع درمان ارتودنسی از ایمپلنت های دندانی بهره گرفته اید ، مشکلی نیست. از ایمپلنت های دندانی می توان برای کمک به ارتودنسی استفاده کرد. ایمپلنت ها به دلیل دوام آنها می توانند برای وسایل ارتودنسی به عنوان لنگر عمل کنند. آنها باعث تسریع یا بهبود اثر بخشی ارتودنسی می شوند.

بهداشت دندان های ارتودنسی شده

رعایت بهداشت دهان و دندان برای همه امری مهم و ضروری است اما برای افرادی که ارتودنسی دارند بسیار حیاتی تر می باشد. تمیز نگه داشتن دندان ها و لثه ها در طول درمان ارتودنسی شدیدا اهمیت دارد زیرا عدم رسیدگی و مراقبت بیمار می تواند موجب طولانی شدن دوره درمان و ملاقات های بیشتر با متخصص ارتودنسی شود. بنابراین اگر می خواهید از چنین مشکلاتی دور مانده و دوره درمان ارتودنسی خود را سریع و بی دردسر ادامه دهید، باید بهداشت دهان و دندان را در اولویت قرار دهید. در ادامه به اقداماتی که باید در جهت بهداشت دندان های ارتودنسی شده، انجام شود، می پردازیم:

بیشتر بخوانید... ارتودنسی دیمون چیست؟

مسواک زدن 

طی دوره درمان ارتودنسی، باید دندان ها حداقل روزی ۳ بار و هر بار به مدت ۲ دقیقه مسواک شوند. این زمان ها می توانند پس از بیدار شدن، پس از هر وعده غذایی و قبل خواب باشند.

استفاده از نخ دندان

روزی یکبار باید دندان ها را نخ دندان کشید. استفاده از نخ دندان با وجود بریس های ارتودنسی ممکن است دشوار باشد اما روش های مختلفی برای تمیز کردن مابین دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان و سالم نگه داشتن لثه ها وجود دارد. نخ دندان به بیرون کشیدن ذرات باقی مانده غذایی و ماده پلاک از بین دندان ها و خط لثه کمک می کند. در غیر این صورت این مواد سفت شده و تبدیل به تارتار می شوند

دهان شویه

پس از استفاده از مسواک و نخ دندان، داخل دهان، آب یا دهان شویه ضدعفونی کننده بچرخانید. دهان شویه ضدعفونی کننده می تواند برای التهاب و جراحت لثه ها که ناشی از برخورد بریس های ارتودنسی هستند، بسیار مفید باشد.

مراجعه منظم به متخصص ارتودنسی

طی دوره ی درمان ارتودنسی دو دندان جلو، باید به طور منظم و برای تنطیم بریس ها، به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید. پس از هر جلسه تنظیم بریس های ارتودنسی، شما ممکن است محکمی سیم ها یا حتی کمی درد حس کنید. در صورت تشدید یا تداوم درد باید به ارتودنتیست خود اطلاع دهید. هر مشکلی که برای بریس های ارتودنسی پیش آمد؛ باید متخصص ارتودنسی خود را سریعا در جریان قرار دهید.(با توجه به طولانی بودن پروسه دندانپزشکی ارتودنسی و نیاز به مراجعه مداوم به متخصص ارتودنسی بهتر است به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی نزدیک به محل سکونت خود باشید مثلا اگر ساکن کرج هستید بهترین متخصص ارتودنسی در کرج را انتخاب کنید.) علاوه بر متخصص ارتودنسی، مراجعه منظم به دندانپزشک یا متخصص ترمیم و زیبایی دندان ( متخصص ایمپلنت ، بریج دندان و...)طی دوره ارتودنسی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چکاپ دندان به منظور تشخیص نشانه های اولیه پوسیدگی دندان و بیماری لثه انجام شده و در صورت لزوم ترمیم و پرکردگی برای دندان خراب صورت می گیرد.

ارتودنسی لینگوال (زبانی و مخفی)

اصطلاح لینگوال یا مخفی در درمان ارتودنسی به سطح داخلی (زبانی یا کامی) دندان اشاره دارد. بریس‌های مورد استفاده در ارتودنسی لینگوال مانند بریس‌هایی که در ارتودنسی ثابت استفاده می‌شوند، نیستند، بلکه این بریس‌ها به سطح پشتی دندان‌ها می‌چسبند و در حالت عادی مخفی بوده و در داخل دهان دیده نمی‌شوند. با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت و متحرک

مهم‌ترین مزایای ارتودنسی لینگوال چیست؟

·         مخفی بودن

·         سرعت بالا 

·         راحت بودن 

افراد مناسب برای ارتودنسی مخفی چه کسانی هستند؟

افراد بزرگسال و نیز نوجوانان و جوانانی که می‌خواهند بدون آنکه کسی با دیدن آنها متوجه بریس‌های ارتودنسی در دهانشان شود، دندان‌های خود را صاف و مرتب کرده و لبخند زیبایی داشته باشند، می‌توانند کاندیداهای خوبی برای ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی مخفی  باشند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی قبل از جراحی فک

بریس‌های لینگوال چگونه نصب می‌شوند؟

برای استفاده از روش ارتودنسی لینگوال ابتدا در یک جلسه مشاوره اولیه، دندانپزشک تصمیم می‌گیرد که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر. سپس در جلسه بعدی، بریس‌ها بر روی دندان‌های شما چسبانده می‌شود. بریس‌های لینگوال از دو جزء اصلی ساخته شده‌اند که یک قسمت آن شامل قطعات فلزی کوچک (براکت‌ها) است که به دندان‌ها چسبانده می‌شود و جزء دیگر آن، سیم‌هایی است که این براکت‌ها را به هم وصل می‌کند. دندان‌های شما ابتدا به خوبی تمیز می‌شوند و سپس براکت‌های فلزی با استفاده از چسب‌های دندانی مخصوص، به سطح پشتی دندان‌ها چسبانده می‌شود. سپس یک سیم مخفی مخصوص بر اساس وضعیت دندان‌های شما شکل داده شده و بر روی براکت‌ها نصب می‌شود.

هزینه ارتودنسی لینگوال

به طور کلی هزینه ارتودنسی لینگوال نسبت به روش‌های دیگر ارتودنسی (ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی پلاستیکی) بالاتر است. زیرا چسباندن براکت‌ها و نصب لوازم ارتودنسی در دهان بیمار در این روش مشکل‌تر است. هزینه‌های این روش شامل هزینه مراجعات دوره‌ای در مطب دندانپزشک نیز می‌شود. این مراجعات معمولاً برای سفت کردن سیم‌ها و براکت‌ها و انجام تعمیرات لازم در صورت نیاز انجام می‌شود. بریس‌های لینگوال از نظر هزینه با بریس‌های فلزی سنتی قابل مقایسه هستند و بسیاری از بیمه‌های درمانی، قسمتی از هزینه‌های آن را پوشش می‌دهند.

آیا ارتودنسی دیمون ارزشش را دارد؟

آیا ارتودنسی دیمون ارزشش را دارد؟ بله ارزشش را دارد . ظاهر هر فرد  می تواند تاثیر زیادی در اعتماد به نفس او در طول روز داشته باشد. با درنظر گرفتن اطلاعات مناسب و کافی  و مقایسه با سایر درمان ها شما می توانید بهترین تصمیم گیری را در انتخاب یک ارتودنسی دندان خوب داشته باشید

به چه دلیل درمان ارتودنسی دیمون مورد علاقه و محبوبیت مردم قرار گرفته است؟ 

ارتودنسی دیمون مانند سایر ارتودنسی های سنتی  و در همان مکان بر روی دندان ها نصب می شوند . با این تفاوت که در ارتودنسی دیمون به جای براکت های سفت و قابل تنظیم سنتی از براکت هایی با تنظیم خودکار استفاده می شود . این سیستم باعث می شود که نتایج قوی تری در مدت زمان کوتاه تری بدست بیاید . یکی از دلایل محبوبیت ارتودنسی دیمون در بین مردم هم به همین خاطر است .

بیشتربخوانید... ارتودنسی ژنژیوکتومی

مردم می پرسند آیا ارتودنسی دیمون ارزشش را دارد؟

کسانی که از این ارتودنسی استفاده کرده اند بسیار راضی هستند. آنها معتقدند که این ارتودنسی بسیار خوب و عالی است.

مزیای ارتودنسی دیمون از این قبیل است:

·         راحتی در رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان

·         ظاهر زیبا و دل انگیز

·         آزردگی کمتر برای لب و گونه

·         تنظیم راحت تر

·         قرار ملاقات های کمتر با متخصص ارتودنسی

·         راحتی بیشتر پس از نصب

معایب ارتودنسی دیمون

متاسفانه ارتودنسی دیمون نیز خالی از عیب نیست و در روند تکامل دستگاه های ارتودنسی (ارتودنسی خانگی) هنوز به انتها نرسیده است . در این ارتودنسی شما می توانید از براکت های بی رنگ و شفاف استفاده کنید اما سیم فلزی آن هنوز قابل مشاهده است ، بنابراین شما نمی توانید آنرا به طور کامل از دیده ها پنهان کنید و این از موارد ضعف ارتودنسی دیمون به شمار می آید ارتودنسی دیمون نیز مانند ارتودنسی سنتی در روز های اول کمی تحریک کننده و آزار دهنده است هزینه این ارتودنسی بیشتر و نزدیک به دو برابر ارتودنسی سنتی است عدم اتصال کامل سیم به براکت ها ممکن است باعث شود که نا مرتبی های دندانی به طور کامل برطرف نشود.