shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

نکات مهم در انتخاب لباس عقد عروس

یکی از مهمترین نکاتی که باید مورد توجه قرار دهید این است که در هرگونه انتخابی که صورت می‌گیرد روی جنبه زنانه عروس تاکید باشد. یعنی مثلاً به جای کلاه از تور یا حتی روسری سفید توردار و یا به جای کت و شلوار از کت با دامنی بلند استفاده شود. در ادامه این نکات را با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد.

1. سادگی در عین زیبایی

چون مراسم عقد در محضر انجام می‌شود پس پیراهن عقد عروس بهتر است که ساده باشد. برای اینکه لباسی متفاوت به تن کنید می‌توانید از لباس‌های مجلسی و در عین حال ساده و خوش‌دوخت که طراحی‌های خاص و یا سنگ‌دوزی‌های ساده دارند، استفاده نمایید.

سایر مقالات : کت و شلوار زنانه

2.رنگ لباس عقد محضری

رنگ غالب لباس عروس جدید حتی در محضر هم بهتر است که سفید باشد. حالا اگر این مراسم تنها مراسمتان نیست و یا لباس‌تان فرم مانتو را دارد برای اینکه شکل مانتو دکتر‌ها و پرستاران نشوید، می‌توانید از یک رنگ روشن ملیح دیگر در ترکیب پارچه‌تان بشکل خیلی محدود استفاده کنید. رنگ‌هایی مثل آبی آسمانی خیلی روشن، سبز نعنایی، بنفش روشن، شامپاینی، بژ و یا صورتی سیکلمه با ترکیبی از نخ‌های مثلاً طلایی یا نقره‌ای که در سر آستین‌ها یا یقه یا شال و روسری بکار رفته باشد.

3. انتخاب لباس عقد محضری متناسب با فرم بدن

یادتان باشد پیش از هرچیز ویژگی‌های ظاهری اندامتان را در نظر بگیرید. چون باید از خیابان رد شوید پس حتماً می‌بایست از دامنی بلند استفاده کنید تا پاهایتان پیدا نباشد. مگر دامنتان تا زیر زانو بوده و بخواهید از جوراب سفید کلفت استفاده کنید. که اگر ساق پای تو پری دارید برای زیبایی بیشتر ما توصیه دامن بلند را به شما می‌کنیم. اگر بالاتنه خوش فرم و کشیده‌ای دارید کت چسبان و کوتاه انتخاب خوبی است. ولی اگر کمی تو پر هستید می‌توانید از کتی بلندتر که تا زیر خط باسن‌تان می‌آید استفاده کنید.

4. انتخاب لباس عقد ست با داماد

یادتان باشد در این مراسم خاص و تکرار ناشدنی زیبنده‌تر است که لباس عروس با داماد ست باشد. پس سعی کنید اگر داماد کت و شلواری ساده به تن دارد شما هم از کت و دامنی ساده یا مانتو‌های ساده مجلسی با طرحی متفاوت استفاده کنید. بگذارید این طرح لباس شما باشد که کار را متفاوت می‌کند. مثلاً می‌توانید پارچه‌ای را که برای روسری، شال و یا سر آستین‌تان استفاده کرده‌اید به عنوان دستمال جیبی در کنار کت داماد هم به کار برید.

منبع : مزون در تهران

ایمپلنت dio

ایمپلنت DIO دارای بیش از ۳۰ سال سابقه در فناوری ساخت دقیق در بازار ایمپلنت های دندنی است. ایمپلنت های دیو بخاطر فناوری برتر و تولید ایمپلنت با کیفیت فوق العاده نه تنها در داخل کشور کره، بلکه در سطح بین المللی شناخته شده هستند. آنها در سال ۲۰۰۹ با کیفیتی بی ‌نظیر وارد بازار سوئیس شدند. امروزه ایمپلنت های پیشرفته کره ای DIO در ۶۰ کشور جهان دارای نمایندگی فعال می باشند. ایمپلنت دیو ویژگی های خاصی درد که آن را از سایر همتایان خود متمایز می کند.

DIO جزء معدود برندهایی است که به تولید ایمپلنت با سر توپی می پردازد. این نوع ایمپلنت باعث کاهش هزینه های دریافت ایمپلنت می شود زیرا دندانپزشک می تواند بلافاصله پس از کاشت پایه ایمپلنت توپی، روکش موقتی را روی آن سوار کند و نیازی به پیچ کردن اباتمنت در یک جلسه جداگانه دیگر نیست. معروف ترین سیستم های ایمپلنت ارائه شده توسط دیو عبارتند از سیستم ایمپلنت submerge یا در سطح استخوان (شامل انواع Sm، Bio Tite-H، ProTem و UF) و همچنین سیستم ایمپلنت در سطح بافت لثه (شامل انواع IFI و PSI ).

سایر مقالات : نحوه مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان

کشور سازنده

کشور کره جزء تولید کنندگان فعال ایمپلنت های دندانی محسوب می شود. ایمپلنت های کره ای از کیفیت و قیمت متفاوتی برخوردار هستند. ایمپلنت dio  از ایمپلنت های بسیار با کیفیت و پرطرفدار کره ای است که با ضمات ۱۰ ساله ارائه می شود.

درباره برند

برند دیو یک تولید کننده ایمپلنت است که در سال ۱۹۸۸ در کره جنوبی تأسیس شد و به عنوان زیر مجموعه شرکت DSI شناخته می شود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بوسان کره جنوبی قرار دارد. این مجموعه ۱۶ ایمپلنت در سطح استخوان و بافت را با اشکال رأس مخروطی، مستقیم و مخروطی ارائه می دهد. در کره جنوبی، DIO دومین تولید کننده بزرگ ایمپلنت و اولین تولید کننده ایمپلنت از نظر ارزش بازار است.

سایر مفالات : دندانپزشکی در دوران بارداری

تولیدات برند دیو

خط تولید اصلی دیو به ایمپلنت های دندانی تعلق دارد اما این برند محصولات دیگری مانند تجهیزات دندانپزشکی، IT دندان و غیره نیز تولید می کند که در زیر به مهم‌ ترین آنها می پردازیم:

تجهیزات ارتودنسی (به عنوان مثال الاینرهای شفاف دیجیتالی، براکت های ساخته شده با تکنولوژی چاپ سه بعدی ۱۰۰ درصد سفارشی شده)

UV ACTIVATOR  (دستگاه فعال کننده UV)

متریال چاپ سه بعدی (کست، دنچر، مدل، MAX، SG)

DIO PROBO Z‌ (چاپگر سه بعدی بهینه شده برای چاپ پروتز)

کیت جراحی (دارای ۶ نوع کیت جراحی متفاوت است که بر حسب شرایط بیمار، نوع ایمپلنت به کار رفته و قطر آن مورد استفاده قرار می گیرند.)

DIO Ecosystem)) یک راه حل کاملا دیجیتال برای ساخت پروتزها که در یک طراحی کاملاً جدید با ترکیب فناوری های داده های بزرگ دیجیتال و هوش مصنوعی (AI) توسعه یافته است.

DIOnavi. Full Arch (مجموعه ای از ۴ تا ۶ ایمپلنت است که عملکرد کل قوس را بازیابی می کند.)

منبع : مجله ژاله ایمپلنت

آیا ارتودنسی یک دندان امکان‌پذیر است؟

حال که با علت‌های کج شدن دندان آشنا شدیم، باید به روش‌های درمان و ترمیم این حالت نیز آشنا شویم. امروزه ارتودنسی یک دندان به عنوان یکی از روش‌های موجود در این زمینه معرفی شده است که افراد می‌توانند برای رفع ناهنجاری دندان کج از خود، از آن بهره ببرند. شاید برای شما نیز سؤال شده باشد که ارتودنسی یک دندان امکان‌پذیر بوده و می‌تواند نتیجه دلخواه را به وجود آورد؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که شما با مراجعه به یک ارتودنتیست مجرب و ماهر، می‌توانید به راحتی اقدام به ارتودنسی دندان کج خود کرده و در مدت‌زمان مطلوبی، به نتیجه دلخواهتان برسید.

سایر مقالات : مزایای لمینت کریستالی دندان

بسیاری از افراد تنها یکی از دندان‌های آن‌ها مانند دندان نیش و یا یکی از دندان‌های قسمت عقبی فکشان درگیر ناهنجاری بوده و در جهات فرعی رشد کرده است. این افراد می‌توانند از طریق ارتودنسی تک دندان، اقدام به رفع این ناهنجاری کنند. لازم به ذکر است که در این نوع از ارتودنسی نیز باید با کمک براکتها، نیروی جزئی به سایر دندان‌ها نیز وارد شود. پس اگر تصور می‌کنید که بدون وارد کردن نیرو به دندان‌های دیگر می‌توانید اقدام به ارتودنسی یک دندان بکنید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. درواقع در این حالت نیز بسته به شرایط فک و دندان کج، میزان فشار جزئی و متعادلی به دندان‌های دیگر شما وارد خواهد شد.

سایر مقالات : ارتودنسی دندان ژله ای

چرا باید ارتودنسی تک دندان را انجام دهیم؟

به صورت کلی ارتودنسی در هر حالتی، برای داشتن دندان‌های بی‌نقص و خط لبخند جذاب و زیبا انجام می‌شود. اگر شما نیز تمایل دارید که دندان‌هایی ردیف شده داشته باشید که تأثیر فوق‌العاده‌ای بر روی اعتماد به نفس شما بگذارند، توصیه می‌کنیم که برای ارتودنسی دندان‌های خود اقدام کنید. ارتودنسی دندان تک نیز همین تأثیر را بر روی جلوه ظاهری دندان‌های شما می‌گذارد. همچنین این نوع از ارتودنسی می‌تواند بر روی سلامت دندان‌های شما نیز تأثیر زیادی بگذارد. در برخی از موارد نیز انجام ندادن ارتودنسی یک دندان، می‌تواند باعث بیشتر کج شدن دندان شده و در طول زمان، ناهنجاری‌های به وجود آمده افزایش پیدا کند. پس بهتر است تا در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهید.

به صورت کلی کج بودن یک دندان، فشار مضاعف بر روی دندان‌های مجاور را به دنبال دارد. این موضوع می‌تواند در طولانی‌مدت باعث پوسیدگی و آسیب دیدن دندان‌های کناری شود. خود دندان کج شده نیز فشار بسیار بیشتری را نسبت به شرایط عادی تحمل می‌کند. پس شما در این شرایط باید حتما اقدام به ارتودنسی تکی دندان بکنید تا از بروز آسیب‌های جدی‌تر به دندان‌ها و فک تا حد زیادی جلوگیری شود. در برخی از مواقع کج بودن یک دندان می‌تواند در جویدن و هضم غذا و همچنین ادای برخی از کلمات تأثیر بگذارد، به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتما این موضوع را جدی بگیرید.

انواع ارتودنسی تک دندان

به صورت کلی روش‌های مختلف و متعددی برای ارتودنسی دندان وجود دارد. ارتودنسی یک دندان نیز دقیقا به همین صورت بوده و به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود. بعد از مراجعه به ارتودنتیست، باید دندان کج شما به خوبی عکس‌برداری شده تا وضعیت آن به صورت کامل مشخص شد. سپس متخصص ارتودنسی با بررسی دقیق گرافی دندان، می‌تواند صلاحیت یا عدم صلاحیت آن برای ارتودنسی تکی دندان را مشخص کند. روش مؤثر برای ارتودنسی دندان کج که شما می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید به شرح زیر هستند.

ارتودنسی ثابت دندان کج

دقیقا مانند ارتودنسی معمولا ثابت بوده و باید تا پایان دوره ارتودنسی، بر روی دندان موردنظر باقی بماند تا بتواند تأثیر خوبی بر روی آن بگذارد. این روش را می‌توانید برای دندان نیش و همچنین سایر دندان‌ها کج استفاده کرده و نتیجه مطلوبی از آن دریافت کنید. مراجعه منظم به ارتودنتیست در طول درمان و همچنین توجه به راهنماهای پزشک در این دوره تأثیر بسیار زیادی بر روی نتیجه ارتودنسی خواهد گذاشت. در روش ارتودنسی ثابت می‌توانید از ارتودنسی سرامیکی و یا ارتودنسی نامرئی استفاده کنید که ظاهر تمیز و مرتب‌تری دارند.

منبع : مجله ارتوبلاگ

 

کامپوزیت دندان جلو چیست؟

کامپوزیت دو دندان جلو همان روش ونیر کامپوزیت است، با این تفاوت که فقط برای دندان های قدامی انجام میشود. با این روش دندانپزشکی زیبایی، بدون هیچ عمل تهاجمی می توان روکش های جدیدی روی دندان های طبیعی قرار داد و زیبایی را به دندان ها بازگرداند. کامپوزیت دندان یک پوسته ظریف از جنس رزین و پلیمر است که روی سطح خارجی دندان های طبیعی قرار داده شده و سپس با اشعه لیزر محکم می شود. با قرار دادن این روکش ها تنها در یک جلسه می توان مشکلاتی نظیر شکستگی های دندان جلو، تغییر رنگ، لب پریدگی، ناهماهنگی در اندازه و فاصله های بین دندان های قدامی را برطرف کرد.

از طرفی کامپوزیت دو دندان جلو بهترین راه برای افرادی است که نمی خواهند برای ترمیم کل دندان های خود هزینه کنند و قصد دارند، با کمترین هزینه یک لبخند هالیوودی داشته باشند. با این روش می توانید دندان هایی که بیشترین تاثیر و جلوه را در زیبایی لبخند شما دارند، اصلاح نمایید.

کامپوزیت دو دندان جلو چگونه است؟

مراحل کامپوزیت دندان جلویی (Dental Composite) با مراحل نصب ونیر دندان های پشتی تفاوتی ندارد. دندانپزشک دقیقا همان اقدامات را برای دندان های قدامی شما انجام میدهد. در ادامه به توضیح هریک از مراحل کامپوزیت دو دندان جلویی می پردازیم:

مرحله اول (انتخاب رنگ کامپوزیت): ابتدا باید رنگ این روکش ها انتخاب شود. دندانپزشک پالت رنگ های کامپوزیت را به بیمار نشان داده و با توجه به عواملی نظیر رنگ چشم، پوست، دندان های مجاور و ... مناسب ترین رنگ برای دو دندان جلویی انتخاب میشود.

مرحله دوم (آماده سازی دندان): با اینکه ونیر کامپوزیت نیازی به تراشیدن مینای دندان ندارد، اما اگر متخصص کامپوزیت تشخیص دهد که باید سطح دندان طبیعی کمی صاف تر شود، باید این کار انجام شود. علاوه بر تراشیدن، باید سطح دندان برای قرار دادن مواد رزین باندینگ، کاملا تمیز شود.

مرحله سوم: در این مرحله دندان پزشک مواد رزین را به صورت لایه ای روی دندان اعمال میکند. سپس با یک نور شدید (معمولا لیزر) برای آب بندی و سفت شدن رزین استفاده می کند. هنگامی که دندانپزشک شکل و رنگ نهایی کامپوزیت دندان جلو را درست کرد، روکش های جدید صیقل داده می شوند تا ظاهری طبیعی داشته باشند.

کامپوزیت دندان جلو فاصله دار و کج

بسیاری از افرادی که دندان های کج دارند به سراغ کامپوزیت دندان های کج، و افرادی که فاصله بین دندانی دارند، به دنبال کامپوزیت دندان جلو فاصله دار هستند. روش ترمیم دندان های کج و شکاف بین دندانها از نظر مراحل انجام کار تفاوتی ندارند. همان مراحلی که برای کامپوزیت دندان های جلو گفته شد برای ترمیم و اصلاح شکل، اندازه و رنگ این دندان ها نیز به کار میروند.

منبع : بهترین کلینیک دندانپزشکی

سنگ کلیه و راه های درمان

سنگ کلیه یکی از مشکلات شایعی است که معمولاً برای افرادی با رژیم غذایی ناسالم ایجاد می‌شود. این سنگ‌ها درواقع همان نمک‌های معدنی، املاح و سموم بدن هستند که در کلیه تجمع می‌کنند. چنانچه مصرف آب کافی نداشته باشید، سنگ‌ها نمی‌توانند از کلیه خارج شوند و به‌مرورزمان بزرگ‌تر می‌شوند. تا جایی که ممکن است برای دفع آن‌ها، احتیاج به عمل سنگ کلیه داشته باشید. البته روش‌های متفاوتی برای این عمل وجود دارد که انتخاب روش دقیق، با توجه به شرایط جسمانی فرد، ابعاد سنگ، محل قرارگیری و همچنین جنس سنگ انجام می‌شود.

چه زمانی باید برای دفع سنگ کلیه عمل کنیم؟

به‌طورمعمول با اصلاح رژیم غذایی و نوشیدن آب کافی و همچنین داشتن تحرک، می‌توان سنگ‌ها را دفع کرد. همان‌طور که می‌دانید کلیه سموم بدن را با آب اضافه بدن ترکیب کرده و آن را به ادرار تبدیل می‌کند. سپس نیز ادرار را به مثانه منتقل می‌کند تا از بدن شما خارج شود. هر چه قدر آب بیشتری مصرف کنید، میزان ادرار هم افزایش پیدا می‌کند. بدین ترتیب سنگ‌ها شانس بیشتری برای خروج از کلیه دارند.

خارج شوند و ابعاد آن‌ها گسترش پیدا می‌کند. در برخی مواقع ابعاد سنگ به حدی بزرگ می‌شود که در میزنای (لوله منتقل‌کننده ادرار از کلیه به مثانه) گیر می‌کند و یا باعث انسداد آن می‌شود. در چنین مواقعی لازم است که با عمل سنگ کلیه، آن را دفع کنید.

برخی مواقع نیز ممکن است که سنگ کلیه ابعاد چندان بزرگی نداشته باشد، اما درد آن خارج از تحمل فرد باشد. این درد گاهی می‌تواند در روند زندگی عادی فرد اختلال ایجاد کند و توانایی‌هایی او را تحت تأثیر قرار دهد. در چنین مواقعی نیز می‌توان از جراحی سنگ کلیه استفاده کرد تا سنگ‌ها دفع شده و این درد کاهش پیدا کند. لازم به ذکر است که پزشک متخصص، در مرحله اول مسکن قوی برای درد سنگ کلیه و دفع سنگ تجویز می‌کند؛ درصورتی‌که داروها مؤثر واقع نشوند، باید اقدام به جراحی نمود.

مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی سنگ کلیه

با توجه به اینکه از کدام روش برای جراحی سنگ کلیه استفاده می‌کنید، مراقبت‌های پیش و پس از آن نیز متفاوت خواهد بود. متخصصان بیمارستان پاستورنو تهران تمامی مراقبت‌های لازم را به اطلاع شما می‌رسانند تا بتوانید به بهترین شکل این عمل را پشت سر بگذارید. برخی از مراقبت‌های ضروری به شرح زیر است:

شنا در مکان‌های عمومی ممکن است احتمال عفونت را افزایش دهد؛ بهتر است تا مدتی از انجام آن صرف‌نظر کنید.

مصرف آنتی‌بیوتیک نیز یکی دیگر از موارد مهم پس از انجام عمل سنگ کلیه است که به پیشگیری از عفونت کمک می‌کند.

پس از عمل باید تا چند ساعت از مصرف آب و مایعات خودداری کنید. اما پس از گذشت چند ساعت، لازم است میزان مصرف مایعات را افزایش دهید.

بعد از گذشت مدت‌زمان مشخصی که پزشک برای استراحت تجویز می‌کند، فعالیت‌های روزانه خود را شروع کنید؛ اما از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.

فهرستی از داروهایی که مصرف می‌کنید را به پزشک متخصص نشان دهید تا دز مصرفی آن‌ها را کنترل کرده و در صورت نیاز، آن‌ها را قطع کند و داروی جدیدی جایگزین کند.

سایر مقالات : پروستات چیست و مراقبت های بعد از جراحی پروستات کدام است؟