shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

می‌خواهید از شر تمام اضافه وزن خود خلاص شوید و چاقی خود را درمان کنید؟

روش‌های فراوانی برای لاغری وجود دارد. این روش‌ها می‌توانند از انواع رژیم‌های غذایی مانند رژیم استوایی، کتوژنیک، کم‌کربوهیدرات و (رژیم لاغری سریع) گرفته تا انواع ورزش‌های چربی سوز و بدن‌سازی متنوع باشند. اما آیا این روش‌ها برای همه افراد موثر است؟ این موارد تا چه حد می‌توانند به کاهش وزن قابل توجه منجر شوند؟ و آیا آن‌ها موجب لاغری غیر قابل بازگشت می‌شوند؟ بهترین روش لاغری کدام است؟ در ادامه به معرفی بهترین روش لاغری می‌پردازیم. این روش‌ها شامل راه‌کارهای مفید و موثری است که در همه جای دنیا مورد قبول محققان و دانشمندان است. شاید لاغری و کاهش وزن یک فرمول کلی نداشته باشد، ولی با پیروی از قوانین موجود در این مقاله می‌توانید به طور قطع کاهش وزن خوبی را تجربه کنید.

بیشتربخوانید:

·          رژیم فستینگ

·         رژیم کتوژنیک

کاهش وزن برای افرادی که چاقی بیش از حد دارند (شاخص توده بدنی بالا ۳۰ و ۳۵) بسیار سخت است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا کاهش وزن برای این افراد دشوار است. افراد چاق حتی اگر تلاش زیادی کنند در نهایت میزان کاهش وزن کمی دارند که این دلسرد کننده است.

بیشتربخوانید... محاسبه bmi

 افرادی که چاقی مرضی دارند معمولا بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند دیابت، فشار خون بالا و … را نیز تجربه می‌کنند و همین موضوع روند کاهش وزن را به مراتب بدتر می‌کند. یک روش دائمی، مفید و موثر برای این افراد، عمل جراحی لاغری( عمل اسلیو معده ، عمل ساسی معده و....) است. این عمل نه تنها به لاغری کمک می‌کند که به درمان بیماری‌های مرتبط با چاقی نیز کمک می‌کند. سری به صفحه عمل جراحی لاغری بزنید و هر آنچه که لازم است درباره انواع جراحی لاغری بدانید را در آن صفحه پیدا خواهید کرد.

 

ارتودنسی بهمراه جراحی فک

اختلالات فکی و عدم یکسان سازی دندان ها باعث میشود افراد از حق طبیعی خود که ظاهر و لبخند زیبا است محروم شوند. از این سو این افراد به دنبال هر راهی می گردند تا آن را اصلاح کنند و حق طبیعی خود را پس بگیرند. یکی از این روش ها ارتودنسی است که اگر به درستی انجام نشود عوارض گوناگونی برای شخص در پی دارد. مهم ترین خطرات ناشی از درمان به روش ارتودنسی را می توان درد دندان، زخم در دهان، عفونت لثه، از بین رفتن مینای دندان ها، تحلیل ریشه، نشاط دهان و دندان، کوتاه شدن طول ریشه، حساسیت و واکنش های آلرژیک و تشکیل پلاک پشت دندان ها اشاره کرد.

بیشتربخوانید... قیمت لمینت دندان در ایران

ارتودنسی چیست؟

 ارتودنسی نوع خاصی از ابزار است که دندانپزشکان برای بسیاری از اهداف زیبایی و پزشکی از آن استفاده می کنند. این مهم ترین اهدافی است که ارتودنسی برای دستیابی به آن ها استفاده می کند:

·         حرکت تدریجی دندان ها و لبخند گرفتن که در آن دندان ها مرتبا ردیف می شوند.

·         بهبود انسداد دندان های فک بالا و پایین.

·         باز کردن فک ها یا برگرداندن دندان های برجسته جلویی به پشت.

·         در برخی موارد دندانپزشک ممکن است مجبور به استفاده از ابزار ها و تکنیک های دیگر با ارتودنسی مانند انبساط فک شود که باعث بهبود ظاهر استخوان فک و گسترش دامنه اکلوزال و لبخند می شود.

انواع ارتودنسی

ارتودنسی سرامیکی، ارتودنسی داخلی، ارتودنسی شفاف، ارتودنسی فلزی سنتی

بیشتر بخوانید... هزینه ی بلیچینگ دندان

ارتودنسی و جراحی فک

 افرادی که نیاز به جراحی فک دارند، حتما باید تحت درمان ارتودنسی ثابت و فک قرار بگیرند. سپس جراحی فک توسط متخصص جراحی فک و با تعامل با متخصص ارتودنسی صورت می گیرد. طی جراحی دستگاه ارتودنسی ثابت در دهان بیمار قرار دارد و به عنوان کمک و راهنمای جراحی فک عمل می کند. پس از جراحی فک، درمان ارتودنسی ثابت به مدت ۶ تا ۱۲ ماه ادامه می یابد تا دندانها به وضعیت ایده آل خود دست یابند؛ مانند سایر انواع درمان ارتودنسی ثابت، پس از خاتمه درمان و برداشتن دستگاه ثابت به درمان ارتودنسی نگهدارنده هم نیاز است. روند درمان این ارتودنسی بین 1 تا 1 و نیم سال طول می کشد.

منبع: دندانپزشکی لاچینه

ارتودنسی طرح دار چیست و انواع آن کدامست؟

ارتودنسی طرح دار یکی از شاخه های رشته دندانپزشکی است که برای درمان ناهنجاری های فک و دندان به کار می رود. دستگاه ارتودنسی به آرامی روی دندان ها فشار ایجاد می کند تا دندان ها به سمت جایگاه صحیح خود هدایت شوند. ارتودنسی طرح دار یکی از روش های جدید ارتودنسی است که برای ترغیب کودکان و نوجوانان به استفاده از ارتودنسی، در طرح ها و رنگ های مختلفی عرضه شده است.

درمان با ارتودنسی طرح دار به سن بیمار، شدت عارضه و تکنیک درمانی بستگی دارد که اگر در سنین قبل از بلوغ انجام شود، به دلیل رشد فک سریع تر و راحت تر انجام می شود. مدت زمان درمان با ارتودنسی طرح دار می تواند حدود ۱ الی ۳ سال طول بکشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی در تهران

انواع ارتودنسی طرح دار

ارتودنسی ثابت:

منظور از ارتودنسی ثابت آن دسته از لوازم ارتودنسی است که به صورت ثابت روی دندان ها قرار می گیرند و به همکاری بیمار با ارتودنتیست متکی نیستند. استفاده از براکت ها یا ارتودنسی ثابت یکی از قدیمی ترین روش های درمان با ارتودنسی شناخته می شود. براکت های طرح دار در ارتودنسی ثابت، با چسب روی دندان ها چسبانده می شوند و سیم های فلزی به وسیله کش های ارتودنسی به براکت ها وصل می شوند. براکت های طرح دار تا پایان دوره درمانی بر روی دندان ها باقی می مانند اما امکان تعویض رنگ کش های ارتودنسی وجود دارد. ارتودنسی ثابت برای درمان ناهنجاری های گوناگون مناسب است و دندان ها در این روش، ماهانه حدود یک میلی متر حرکت می کنند. بعد از نصب براکت ها بر روی دندان ها یا در هر جلسه تنظیم براکت و سیم ها، بیمار ممکن است کمی درد احساس کند که برای کاهش درد می توان از داروهای مسکن یا موم ارتودنسی استفاده کرد.

بیشتربخوانید... قیمت ارتودنسی دندان

ریتینر یا نگه دارنده:

بعد از درمان ارتودنسی برای ثابت ماندن ارتودنسی، بیمار باید از ریتینر ثابت یا متحرک استفاده کند که مدت زمان استفاده از ریتینر می تواند چند ماه الی چند سال به طول انجامد.

ریتینر ثابت از یک سیم فلزی تشکیل شده است که بر پشت دندان ها چسبانده می شود.

ریتینر هالی، یک ریتینر متحرک طرح دار است و یک سیم فلزی دارد که در جلوی دندان ها قرار می گیرد که هر زمان که بخواهید می توانید آن را از  دهان خود خارج کنید. از این ریتینر برای اصلاح موقعیت دندان ها یا  ایجاد حرکات جزئی می توان استفاده کرد.

منبع: دندانپزشکی ارتوبلاگ

پوست شاداب و صاف به کمک گلاب

با توجه به مزایای گلاب برای پوست صورت، در این مقاله تلاش شده است تا آموزش تهیه چند ماسک صورت مفید با گلاب توضیح داده شود. در نظر داشته باشید که گلاب از پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک نیز می تواند جلوگیری کند لذا این ماسک ها برای تمامی سنین گزینه خوبی می باشند.

بیشتربخوانید... تزریق فیلر لب طبیعی

1.ماسک صورت خیار و گلاب:

خیار و گلاب هر دو خاصیت خنک کننده ای دارند و برای روشن شدن پوست نیز می توانند بسیار مفید باشند. برای تهیه این دسته از ماسک های صورت لازم است تا ابتدا یک خیار را خرد نموده و سپس آب آن را جدا نمایید. در ادامه مقداری گلاب و آب لیمو ترش تازه نیز به آن اضافه کنید.

2.ماسک صورت گلاب و عسل:

ماسک عسل به تنهایی دارای مزایای زیادی برای پوست است. زمانی که این مورد با گلاب مخلوط می شود، خواص آن دو برابر نیز خواهد شد. این ماسک قادر به رفع لکه پوستی است و منافذ بسته پوست را پاکسازی نماید تا پوست تنفس کند.

بیشتربخوانید...  جوش های زیر پوستی

3.ماسک صورت گلاب و سیب زمینی:

برای تهیه این دسته از ماسک های صورت لازم است تا سیب زمینی رنده شده را با گلاب مخلوط کرده تا حالت خمیری به خود بگیرد. سپس این مورد را  به مدت یک ربع بر روی صورت قرار داده و پس از آن با آب ولرم شستشو دهید. در نظر داشته باشید که اگر پوست شما خشک است به مخلوط خود کمی عسل و اگر پوست شما چرب است، به این دسته از ماسک های صورت کمی آب لیمو اضافه کنید.

4.ماسک آب لیمو ترش و گلاب:

این دسته از ماسک های صورت برای از بین بردن جوش و آکنه مورد استفاده قرار می گیرند. برای تهیه این ماسک می بایست ۱ قاشق گلاب را به همراه ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش به خوبی مخلوط نمود و سپس بر روی پوست صورت اسپری نمود.

بیشتربخوانید... مدت ماندگاری فیلر بینی

5.ماسک گلاب و خاک رس:

از این دسته از ماسک های صورت برای جلوگیری و درمان پوسته پوسته شدن صورت استفاده می نمایند.

6.ماسک زعفران و گلاب:

این نمونه از ماسک های صورت می توانند باعث آبرسانی  و مرطوب شدن پوست شود.

منبع: مجله بیمارستان

درمان بوی بد دهان یا هالیتوز

بوی بد دهان که به آن هالیتوز یا هالیتوزیس نیز گفته می شود یک مشکل رایج دهان  و دندان است که برای هر کسی در هر سنی ممکن است پیش بیاید.   نوع درمان و مسیر ریشه کن کردن این مشکل بستگی به علت ایجاد آن دارد. در بیشتر اوقات بوی بد دهان با رعایت بهداشت دهان و دندان به راحتی از بین می رود. با این حال باید ابتدا علت بوی بد دهان را مشخص کرده و آنگاه بر اساس علت به فکر درمان باشیم تا موثرترین راهکار ها را انتخاب کنیم. در ادامه درباره شیوه درمان بوی بد دهان با توجه به منشاء آن توضیحاتی ارائه شده است.

بیشتربخوانید... هزینه دندان مصنوعی

برطرف کردن مشکلات دندانپزشکی

چنانچه علت بد بویی دهان ناشی از مسائل و مشکلات دندانپزشکی باشد مراجعه به یک دندانپزشک می تواند راهگشا باشد. دندانپزشکان با ارزیابی دهان و دندان ها علت را مشخص کرده روش درمانی مناسب را به شما توصیه می کنند برای مثال: اگر بیماری لثه شامل التهاب (جنجویت) یا عفونت لثه (پریودنتیت) دارید ممکن است جرم گیری دندان انجام دهید تا پس از التیام لثه بوی بد و تلخی دهان از بین برود اگر پوسیدگی دندان باعث ایجاد بوی نامطبوع در دهان شده با برداشتن پوسیدگی و پر کردن دندان با مواد مناسب بو کم کم از بین می رود اگر دندان های شما دچار شکستگی و یا آسیب شدید شده به طوری که ماندن آن ها در حفره دهان امکان پذیر نیست برداشته شده و با روش هایی مانند ایمپلنت دندان یا بریج  دندان و … جایگزین می شوند.

تمیز کردن دندان مصنوعی

در اغلب اوقات علت بوی بد دهان در افراد میانسال و مسن دندان مصنوعی است. با تمیز کردن منظم دندان های مصنوعی و قرار دادن آن ها درون محلول های مخصوص آنتی باکتریال می توان به راحتی اقدام به درمان بوی بد دهان کرد.

بیشتربخوانید... درد ایمپلنت دندان

درمان بیماری خشکی دهان

برای افزایش جریان بزاق، آدامس های بدون قند بجوید. همچنین ، برای مرطوب نگه داشتن حفره دهان خود ، مقدار زیادی آب بنوشید. اگر بوی بد دهان به دلیل بیماری پزشکی مانند دیابت ملیتوس ، سینوزیت و برونشیت ایجاد شده باشد ، دندانپزشک شما را برای درمان مناسب به پزشک معرفی می کند. پیشرفت در درمان بوی بد دهان به موفقیت در درمان بیماری زمینه ای بستگی دارد.

منبع: دندانپزشکی ژاله ایمپلنت