shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

در زمان خرید لباس مجلسی به چه نکاتی توجه کنیم؟

همه افراد دوست دارند وقتی به یک مهمانی یا مراسم مهم می روند، زیبا و جذاب به نظر برسند و مورد توجه و تعریف دیگران قرار بگیرند. در این میان، لباس ها و استایل شخصی ما نقش مهم و کلیدی دارند چراکه به عنوان اولین تصویر از ما در نظر دیگران هستند. بنابراین، مهم است که خرید لباس شب را به درستی و مناسب با شرایط خود انجام دهیم.

پوشش ما می تواند تاثیری مثبت و جذاب یا منفی در دید دیگران داشته باشد و این امر نشان می دهد تا چه میزان توجه و دقت ما در آیتم های استایلمان مهم و موثر است. فرقی نمی کند که لباس ما یک پیراهن مجلسی باشد و یا یک شومیز و شلوار؛ در هر صورت انتخاب مناسب و نحوه استایلمان می تواند باعث جذابیت و برجسته نشان دادن ما در مهمانی شود.

بنابراین بسیار مهم است که لباس مجلسی را برای مراسم مورد نظر خود، با دقت انتخاب کنیدد. خرید لباس مجلسی، امری زمان بر است و لازم است تا به نکات مربوط به آن توجه کافی داشته باشید زیرا نه تنها لازم است به رنگ آن توجه کنید، بلکه باید کیفیت، قیمت و جنس پارچه را در هنگام خرید لباس مجسی در نظر داشته باشید.

همچنین، انتخاب مدل مناسب نیز مورد دیگری است که برای خرید لباس مجلسی به آن توجه کنید چراکه، بعضی مدل ها مناسب فرم اندام و استایل شخصی شما هستند و برخی دیگر مناسب نیستند.

رنگ مناسب برای خرید لباس مجلسی بلند

انتخاب رنگ درست، نقش ویژه ای در خرید لباس مجلسی مناسب دارد زیرا بخش زیادی از زیبایی لباس شما، به رنگ آن بستگی دارد. رنگی را برای خرید لباس مجلسی انتخاب کنید که مناسب شخصیت شما باشد و باعث شود شما چشمگیرتر و زیباتر به نظر برسید اما قواعد و قوانین پوشش مراسم مورد نظرتان را نیز رعایت کند. رنگ مشکی، رنگی رسمی و شیک است اما اگر می خواهید مرکز توجه قرار گیرید می توانید از رنگ های برجسته و پر جنب و جوش همچون قرمز برای خرید لباس مجلسی خود استفاده کنید.

کیفیت لازمه خرید لباس مجلسی جدید

یکی از نکات بسیار مهم در خرید لباس مجلسی، کیفیت آن است. حتما در زمان خرید لباس مجلسی، به کیفیت جنس پارچه آن توجه کنید. زیرا برخی پارچه ها ممکن است قابلیت کشسانی خود را به مرور از دست بدهند و یا با کوچکترین برخوردی، نخ آنها کشیده شود. همچنین، رنگ برخی لباس ها در طول زمان و یا حتی با یکبار شست و شو، کمرنگ می شود و کیفیت اولیه خود را نخواهد داشت.

منبع: پیج بهترین مزون لباس مجلسی

 

عمل جراحی برای لاغری چیست؟

یکی از راه‌های مقابله با چاقی، جراحی چاقی است. جراحی چاقی معمولاً منجر به کاهش وزن سریع می‌شود و به همین دلیل عوارض کوتاه مدت و طولانی مدت متعددی دارد که آن را به یک روش پرریسک کاهش وزن تبدیل می‌کند. عمل‌ لاغری شکم و دیگر اندام‌ها به چند شیوه انجام می‌شود. برخی عمل‌های لاغری با جراحی عمومی انجام می‌شود و برخی با جراحی‌های جزئی و سرپایی یا با دستگاه لاغرکننده.

عمل لاغری عموما توسط جراحی موضعی یا کلی انجام می‌شود و ممکن است بخشی از معده برداشته شود.

انواع عمل لاغری چیست؟

بسته به بدن هر فرد و نیاز او به کاهش وزن، روش‌های متعددی برای کم کردن وزن و برداشتن چربی‌های اضافه بدن وجود دارد، برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

عمل لاغری بای پس معده به روش Roux-en-Y

این روش نوعی از عمل بای پس معده است و حتی شایع‌ترین نوع آن نیز به حساب می‌آید. این نوع جراحی معمولا بازگشت‌پذیر نیست و در آن قسمت بالای معده را می‌بُرند و باقی مانده معده را می‌بندد که باعث می‌شود در یک وعده غذای زیادی نخورید و حتی مقدار جذب غذا نیز کاهش می‌یابد. قسمت باقی مانده، اندازه یک گردو است و تنها ۲۸ گرم غذا را در خود نگه می‌دارد. سپس جراح، روده کوچک را می‌برد و مستقیما به همان کیسه کوچک (معده ) وصل می‌کند. سپس غذا به این کیسه کوچک می‌رود و بعد از آن به روده کوچکی که به آن متصل شده خواهد رفت. غذا بیشتر معده و قسمت ابتدایی روده کوچک را دور می‌زند و به جای آن مستقیما وارد قسمت میانی روده کوچک می‌شود.

عمل لاغری ابدومینوپلاستی

جراحی لاغری ابدومینوپلاستی یا لیفت شکم، روشیست که با برداشتن چربی و پوست اضافی و سفت کردن عضلات دیواره شکم، شکم شما را صاف می‌کند.

عمل اسلیو معده

یکی از چندین نوع گزینه جراحی چاقی است. این نوع جراحی شامل برداشتن یا کاهش اندازه معده شما است. متخصصان پزشکی معمولاً آن را گاسترکتومی آستین عمودی می‌نامند.

جراحی بای پس روده (جابه جایی دوازدهه)

در این روش بعد از انجام عمل اسلیو معده، دوازدهه (روده اثنی عشر) و آخرین بخش روده کوچک تقسیم و حدود سه چهارم روده کوچک بریده می شود. حالا بخش بالایی روده کوچک که آنزیم های پانکراس و صفرا را حمل می‌کنند به آخرین بخش متصل می شوند. در این حالت شما غذای کمتری مصرف می‌کنید چون حفره معده نمی‌تواند غذای بیشتری در خود نگه دارد. از آنجا که آنزیم‌های پانکراس و صفرا در انتهای روده کوچک با هم ترکیب می‌شوند، کالری کمتری جذب بدن می‌شود.

 

 

 

ارتودنسی برای دندان های پر شده مشکلی ایجاد نمی کند!

در اغلب موارد میتوان دندان های پر شده را به  خوبی ارتودنسی کرد و هیچ مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد. اگر میزان پوسیدگی کم تا متوسط بوده و دندان هنوز زنده باشد میتوان با رعایت نکاتی که متخصص به شما گوشزد میکند دوره درمانی مناسبی داشته باشید.

در این خصوص بد نیست بدانید که انجام درمان ارتودنسی خود یک راه حل بسیار خوب برای پیشگیری از پوسیدگی دندان است. زیرا با صاف کردن دندان های نامرتب و کج باعث میشود که شما بهتر بتوانید دندان های خود را مسواک بزنید و بهتر به بهداشت دهان و دندان خود رسیدگی کنید.

بهترین روش ارتودنسی دندان برای دندان های پر شده چیست؟

بسته به نوع و شدت مشکل ارتودنسی شما و همچنین میزان پوسیدگی ترمیم شده نوع دستگاه مورد استفاده برای افرادی که دندان پر شده دارند متفاوت خواهد بود. اگر میزان پوسیدگی زیاد است استفاده از ارتودنسی متحرک با پلاک های شفاف بهتر است. اما اگر میزان پوسیدگی کم تا متوسط است ارتودنسی ثابت فلزی بهترین روش درمان خواهد بود.

براکت های ارتودنسی سرامیکی نیز میتوانند برای ارتودنسی دندان پر شده استفاده شوند اما دقت کنید که احتمال شکسته شدن آن ها زیاد است و نیاز به مراقبت بیشتری دارند. به نظر میرسد برای اینکه بتوانید به خوبی مواد پر کننده دندان را مدیریت کرده و مراقبت کنید از همان ارتودنسی متحرک و ثابت معمولی استفاده کنید بهتر است.

سایر مقالات... ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی

آیا ممکن است در طول ارتودنسی با پوسیدگی دندان مواجه شوم؟

از آنجا که افراد تحت درمان ارتودنسی تحت مراقبت های منظم دندانپزشکی قرار می گیرند بسیار بعید است که دندان های شما پوسیده شود مگر اینکه خودتان در رعایت بهداشت کوتاهی کنید. هرگونه مشکلات احتمالی در این خصوص احتمالاً خیلی زود مورد توجه و مراقبت متخصص قرار خواهد گرفت و شما نباید نگران این موضوع باشید. اما از آنجا که برخی از بیماران ممکن است تا چندین سال از بریس استفاده کنند و ممکن است چندین معاینه منظم را از در کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی دست بدهد شاید احتمال تشکیل پوسیدگی زیاد شود.

منبع: مجله دندانپزشکی ارتوبلاگ

آیا هنگام نصب ارتودنسی درد دارد؟

مسلما به طور قطعی نمی‌توان پاسخ سوال آیا ارتودنسی درد دارد را منفی دانست. می‌دانید که در ارتودنسی با اعمال نیرو و کشش روی دندان‌ها، آن‌ها را وادار به حرکت می‌کنند. بنابراین پاسخ آیا ارتودنسی درد دارد مثبت است.

تجربه ناراحتی خفیف و تحمل درد ارتودنسی موردی رایج است. این درد پاسخی ذهنی به محرک‌ها در درمان ارتودنسی است. جالب است بدانید عدم تحمل درد ارتودنسی یکی از دلایل اصلی خروج بیماران از این درمان است.

سایرمقالات... ارتودنسی همزمان با عمل بینی

آیا نصب ارتودنسی درد دارد؟

نصب براکت‌ها در درمان ارتودنسی یکی از مراحل اصلی این درمان است. برخی افراد هنگامی که می‌پرسند آیا ارتودنسی درد دارد، به مرحله نصب براکت‌ها توجه می‌کنند.

باید گفت قرار دادن براکت‌ها و سیم بر روی دندان در این درمان، جایگذاری دستگاه‌های ارتودنسی ثابت و قابل جابجایی و همچنین برداشتن آن‌ها نیز باعث بروز دردی خفیف برای بیمار می‌شوند. بنابراین پاسخ آیا نصب ارتودنسی درد دارد نیز به طور مطلق منفی نخواهد بود. اما نگران نباشید، در ادامه عواملی که تحمل درد ارتودنسی را افزایش یا کاهش می‌دهند را بررسی خواهیم کرد.

سایر مقالات ... جدا کننده ارتودنسی چیست ؟

تاثیر عوامل بیرونی در درد ارتودنسی چقدر است؟

تا این قسمت از مطلب تا حدودی به سوالات آیا ارتودنسی درد دارد و آیا نصب ارتودنسی درد دارد، پاسخ دادیم. اما چه عواملی تحمل درد ارتودنسی را کاهش و یا افزایش می‌دهد؟متخصصان عقیده دارند که پاسخ سوالات آیا ارتودنسی درد دارد و درد ارتودنسی چقدر است، برای هر فرد متفاوت است.

دلیل این امر آن است که درد ارتودنسی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله سن، جنسیت، آستانه درد، میزان نیروی اعمال شده، و حتی مواردی مانند وضعیت عاطفی، میزان استرس، و تجربه‌های قبلی بیمار از درد نیز در تحمل درد ارتودنسی موثرند.

نیرویی که به دندان‌ها وارد می‌شود، واکنشی التهابی دارد که شامل احساس درد ناشی از حرکت دندان‌هاست. همچنین، این واکنش باعث تغییر در جریان خون پس از اعمال نیروی ارتودنسی می‌شود.

سایر مقالات ... ارتودنسی برای دندان های حساس

چگونگی تحمل درد ارتودنسی (درد ارتودنسی تا کی ادامه دارد)

اکنون که ایده بهتری از اینکه آیا نصب ارتودنسی درد دارد و اینکه درد ارتودنسی چقدر است دارید، بد نیست بدانید که درد ارتودنسی در عرض چند ساعت شروع شده، در ۲۴ ساعت بعدی افزایش و در عرض ۷ روز کاهش می‌یابد. اگر بیش از چند روز در حال تحمل درد ارتودنسی هستید و سوالی دارید، به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

مطمئن شوید که او ناراحتی شما را درک کرده و برای رفع آن تلاش می‌کند. در صورت نیاز، حتی می‌توان با عکسبرداری متوجه شد که آیا نگرانی به جاست یا خیر. اما استراتژی مناسب برای تحمل درد ارتودنسی چیست؟در صورت ایجاد زخم روی لثه یا لب در روزهای نخست، داروهای مسکن از بهترین گزینه‌ها برای تسهیل تحمل درد ارتودنسی است (مطالعه راهنمای دارو را برای جلوگیری از عوارض فراموش نکنید).

منبع: مجله دندانپزشکی ارتودنتیست

برنامه غذایی برای دیابتی‌ها و رژیم دیابت

 پیروی از یک رژیم غذایی برای دیابت بسیار مهم است اگرچه رژیم غذایی یکسانی برای تمامی این افراد وجود ندارد. به عبارتی دیگر، رژیم دیابت شما یک برنامه غذایی است که نکات مهمی را پوشش می‌دهد؛ غذاهای سالم باید در مقادیر مناسب با در نظر گرفتن زمان‌بندی درست خورده شوند. این رژیم به شما کمک می‌کند تا قند خون خود را کنترل کنید، وزن مناسبی داشته باشید و ریسک بیماری قلبی را کاهش دهید.

رژیم دیابت که بر اساس خوردن سه وعده غذایی در روز در زمان‌های منظم تنظیم شده، باعث می‌شود تا از انسولینی که در بدن تولید شده یا از طریق دارو به بدن شما وارد می‌شود، استفاده کنید.

غذاهایی که در رژیم دیابت توصیه می‌شود

چهار نوع ماده مغذی وجود دارد که می‌تواند بر قند خون شما تأثیر بگذارد:

کربوهیدرات‌ها مانند سبزیجات نشاسته‌ای، حبوبات، غلات کامل و میوه‌ها

پروتئین‌ها مانند ماهی‌، مرغ، تخم مرغ و لبنیات بدون چربی یا کم‌چرب

چربی‌های سالم مانند آجیل، زیتون و ماهی

فیبر؛ از جمله سبزیجات غیر نشاسته‌ای، شامل کلم بروکلی، هویج، سبزی، فلفل و گوجه‌فرنگی

کربوهیدرات‌ها قند خون را سریع‌تر افزایش داده و بیش‌ترین تأثیر را روی قند خون شما دارند. مصرف فیبر، پروتئین و چربی ممکن است از افزایش قند خون بعد از غذا جلوگیری کنند. بنابراین باید در وعده‌های غذایی تنوع داشته باشید؛ مخلوطی از کربوهیدرات، پروتئین و چربی بخورید تا قند خون خود را بهتر مدیریت کرده و مدت بیشتری سیر بمانید.

یک متخصص تغذیه می‌تواند به شما کمک کند تا یک رژیم غذایی برای دیابت را بر اساس اهداف سلامتی، سلیقه و سبک زندگی خود تنظیم کنید. او همچنین می‌تواند با شما در مورد چگونگی بهبود عادات غذایی‌تان صحبت کند؛ مانند انتخاب اندازه‌هایی که متناسب با نیازها و سطح فعالیت شما باشد.

سایرمقالات... رژیم غذایی نوم

رژیم غذایی دیابت نوع 2

کربوهیدرات‌های سالم تری را انتخاب کنید. همه کربوهیدرات‌ها بر سطح گلوکز خون تأثیر می‌گذارند، بنابراین مهم است که بدانید کدام غذاها حاوی کربوهیدرات هستند. نمک و همچنین گوشت قرمز فرآوری‌شده را کمتر مصرف کنید. میوه و سبزیجات بیشتری بخورید (سالاد رژیمی سبزیجات) و چربی‌های سالم تری را انتخاب کنید. همچنین شکر اضافه شده را کاهش دهید.

بدترین انتخاب‌ها در رژیم غذایی برای قند خون بالا

·         شکر و انواع نوشیدنی‌های شیرین شده با آن

·         چربی‌های ترانس

·         نان سفید، برنج و ماکارونی

·         ماست طعم‌دار

·         غلات صبحانه شیرین

·         نوشیدنی‌های قهوه طعم‌دار

·         سیب‌زمینی سرخ‌کرده

·         آب‌میوه

رژیم لاغری و دیابت

وزن برای بسیاری از افراد موضوع حساسی است اما اگر مبتلا به دیابت و هم‌زمان دچار اضافه وزن هستید، رژیم لاغری و کاهش وزن فواید زیادی برای شما دارد و از بروز عوارضی جدی مانند بیماری قلبی و سکته جلوگیری می‌کند. کاهش وزن می‌تواند به کنترل دیابت شما نیز کمک کند. اگر دیابت دارید، با بهره‌مندی از رژیم غذایی دیابت نوع 2 و کاهش وزن، می‌توانید روند بهبود دیابت را تسریع و همچنین پیشرفت بیماری را کُند نمایید.

منبع: مجله رژیم غذایی دایت فرم