shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

چه کسانی نمی توانند لمینت انجام دهند؟

همانطور که گفته شد، لمینت دندان نوعی ونیر است که تحت عنوان ونیر پرسلین (Porcelain Veneers) نیز شناخته می شود. این ها پوسته های بسیار نازک و همرنگ دندان هستند که با تراشیدن مقداری از ضخامت مینای دندان به سطح جلویی دندان ها متصل می شوند. هدف از اتصال ونیر پرسلین به دندان، بهبود شکل ظاهری و برطرف کردن عیوب دندان است. لمینت ها تنها جنبه زیبایی دارند و هرچند که به بهبود گفتار و یا جویدن غذا کمک می کنند اما هیچ نقش و تاثیرگذاری روی حرکت دندان و مخصوصا ریشه دندان ندارند.

بیشتربخوانید:

·         ارتودنسی دندان نامرئی

·         هزینه ارتودنسی

هرچه هست مربوط به زیبایی است. به طور معمول هر کسی یکی از موارد ذکر شده در بخش های بالا را داشته باشد واجد شرایط نصب مراجعه به  بهترین متخصص ترمیمی و زیبایی دندان و نصب لمینت دندان است. اما دقت کنید که در چند حالت نیازی به  نصب لمینت نیست و یا بهتر است که اینکار را انجام ندهید:

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان‌

زمانی که شما دچار پوسیدگی دندان شده اید.

زمانی که بین دندان های شما فاصله بسیار زیادی افتاده(بستن فاصله بین دندان ها )

زمانی که دنداهای شما بسیار کج است

زمانی که دندانی  بیش از حد بیرون زده است

اگر بیماری لثه دارید یا مستعد ابتلاء به آن هستید

اگر دیابت کنترل نشده دارید

اگر سیگار می کشید یا به دخانیات دیگر تمایل زیادی دارید

اگر متعهد به رعابت بهداشت دهان و دندان نیستید

اگر دمدمی مزاج هستید و ممکن است از لمینت دندان هایتان پشیمان شوید

منبع: لاچینه

بینی عروسکی

بینی عروسکی و فانتزی از جمله مدل های پرطرفدار در جراحی بینی زنان می باشد، افرادی که متقاضی جراحی بینی عروسکی هستند باید اطلاعاتی درباره این مدل بینی داشته باشند. بینی به دلیل اینکه در مرکز صورت قرار دارد تاثیر بسزایی در زیبایی چهره فرد می گذارد به همین علت باید مدل بینی در آن ها با دقت انتخاب شود.

بیشتربخوانید... هزینه جراحی بینی در ایران

از مشخصات ظاهری بینی های فانتزی یا عروسکی می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

·         داشتن قوس مشخص بر روی بینی

·         نوک سربالا

·         سایزی کوچک

تفاوت جراحی بینی فانتزی و طبیعی

تفاوت عمده بینی فانتزی و بینی طبیعی در زاویه نوک بینی با لب بالا می باشد ؛ به نحوی که زاویه لب فوقانی و نوک بینی در جراحی بینی طبیعی حدودا 95 درجه و در جراحی بینی فانتزی حدود 105 درجه است.

اقدامات قبل از جراحی بینی

·         به طور کلی متقاضیان جراحی بینی هنگامی که تصمیم قطعی به انجام این جراحی می گیرند ، در وهله اول باید در انتخاب جراح بینی دقت نمایند تا بعد از عمل با عوارض احتمالی جراحی روبرو نشوند.

·         پس از انتخاب جراح بینی ، از دیگر اقدامات مهمی که باید به آن توجه داشت ؛ حضور در جلسه مشاوره پیش از عمل می باشد.

·         در این جلسه ، بیمار باید تمامی انتظارات و اهداف خویش از انجام عمل را برای پزشک منتخب خود به طور کامل تبیین کند.

·         همچنین در صورت مبتلا بودن به بیماری های زمینه ای ، حساسیت دارویی و استفاه از داروهای مخصوص ، باید جراح خود را از این مسئله مطلع سازد.

·         قبل از جراحی بینی ، پزشک معالج آزمایش های مخصوصی برای بیمار خود تجویز می کند که حتما باید آن را انجام داده و نتیجه را در روز عمل جهت قرار دادن در اختیار جراح ، همراه خود داشته باشد.

·         سیگار ، قلیان و کلیه مواد دخانی و الکل از 2 هفته قبل از عمل ، ممنوع می باشد ؛ زیرا این قبیل مواد سبب تنگ شدن رگ ها شده و فرآیند خونرسانی را مختل می کنند ؛ در نتیجه ممکن است فرد را در حین عمل با مشکلات حادی مواجه سازند.

·         سیگار و مواد این چنینی در روند ترمیم زخم نیز اثر سوء ایجاد می کنند ، لذا با توجه به موارد ذکر شده تاکید به ترک مصرف آن قبل از عمل ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع: دکتر مطب

ارتودنسی دندان ژله ای

ارتودنسی دندان ژله ای یکی از راه‌های حل مشکلات و ناهنجاری‌های گزش و دندان است.این ارتودنسی هم به عنوان یکی از روش های ارتودنسی به درمان مشکلات ظاهری دندان‌ها می‌پردازد. ارتودنسی دندان شامل روش‌های مختلفی است که در این مقاله بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران  به ارتودنسی دندان ژله‌ای می‌پردازیم.

ارتودنسی دندان ژله‌ای چیست

ارتودنسی دندان ژله ای یکی از راهکارهای برطرف کردن مشکلات دندانی به روش نوین پزشکی است. در واقع در ارتودنسی دندان ژله‌ای به جای استفاده از سیم‌های فلزی که بر روی دندان نصب می‌شوند، از یک قالب ژله‌ای مطابق با دندان‌ها استفاده می‌شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی در کودکان

ارتودنسی دندان ژله ای چگونه کار می‌کند

ارتودنسی دندان ژله‌ای در واقع تراز کننده‌های پلاستیکی شفافی می‌باشند که قابل انعطاف هستند و نازک هستند؛ اما مقاومت بالایی دارند و روی دندان‌ها قرار می‌گیرند. این ارتودنسی متحرک است و شما می‌توانید خودتان آن را از روی دندانتان بردارید. در واقع ارتودنسی ژله‌ای توسط عکس برداری و یک برنامه سه بعدی ساخته می‌شود. این ارتودنسی به دلیل شیشه ‌ای و شفاف بودنش دارای طرفداران بسیاری است. به دلیل اینکه در حین درمان چیزی روی دندان دیده نمی‌شود و هر کسی که با شما صحبت کند، متوجه نمی‌شود که شما در حال درمان با روش درمانی ارتودنسی دندان هستید..

بیشتربخوانید... ارتودنسی رایگان در تهران

روند نصب ارتودنسی دندان ژله‌ای

ارتودنسی دندان ژله‌ای نام دیگر ارتودنسی نامرئی، بی رنگ، شفاف یا اینویزیلاین است. پس از اینکه شما با پزشکتان مشاوره کردید و متوجه شدید که می‌توانید از این نوع درمان برای حل مشکلات و ناهنجاری‌های دندانتان استفاده کنید، پزشک ارتودنتیست شما با استفاده از یک برنامه سه بعدی مخصوص ساخت این ارتودنسی‌ها با استفاده از تصویر دهان شما سفارش ارتودنسی شما را می‌دهد. این ارتودنسی در لابراتوارهای مخصوص ساخته می‌شود. پس از آماده شدن ارتودنسی را بر روی دندان‌هایتان قرار می‌دهد. نکته‌ای که باید بدانید این است که این ارتودنسی کاملا سفارشی بوده و هزینه آن نسبت به درمان‌های دیگر ارتودنسی بالاتر است.

همچنین شما باید بدانید که مراقبت‌هایی را باید در حین استفاده از این ارتودنسی انجام دهید که عبارت‌اند از:

·         از خوردن نوشیدنی و غذاهای خیلی گرم یا خیلی سرد خودداری کنید.

·         از خوردن یا نوشیدن مواد غذایی رنگی یا نوشیدنی‌های رنگی خودداری کنید.

·         از شکستن آجیل خودداری کنید.

·         از خوردن غذاهای سفت و سخت مانند ته دیگ، ذرن و غیره اجتناب کنید.

·         بهداشت دهان و دندان خود را به طور مرتب رعایت کنید.

·         در طول روز حداقل ۲۲ ساعت آن را روی دندانتان قرار دهید.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی در ایران

پاسخ به سوالات رایج در مورد عصب کشی دندان

خطرات احتمالی و عوارض عصب کشی دندان چیست ؟

پروسه روت کانال برای نجات دندان شما انجام می‌شود. با این حال، گاهی اوقات، آسیب وارد شده به مغز دندان بیش از حد عمیق است یا مینای دندان شما برای تحمل  عصب کشی بسیار ضعیف است. این عوامل می تواند منجر به از بین رفتن دندان شود. در نتیجه در اغلب اوقات دندان عصب کشی شده معمولا کشیده میشود. اگر حین عصب کشی دندان برخی ابزار آلوده باشد و یا به واسطه آن ها مواد آلوده وارد دندان شود و یا آنتی بیوتیک ها اثر نکنند احتمال تشکیل آبسه دندان افزایش پیدا خواهد کرد. اگر مشکلی در رابطه با ریشه دندان خود دارید و یا درد شدیدی را از جانب مغز دندان تحمل می‌کنید حتما با دندانپزشک خود صحبت کنید. متخصصان دندانپزشکی به جای دندان آسیب دیده از دندان مصنوعی( پروتز دندان )، پل ها و یا ایمپلنت ها (قیمت ایمپلنت) استفاده می‌کنند.

بعد از عصب کشی دندان چه اتفاقی می‌افتد؟

پروسه روت کانال یک روش ترمیمی محسوب می‌شود. اکثر افرادی که تحت این عمل قرار می‌گیرند، می‌توانند تا آخر عمر از نتایج مثبت آن برخوردار شوند. با این وجود، ماندگاری نتایج به میزان مراقبت از دندان های شما بستگی دارد. درست مانند بقیه دندان های زنده و سالم که نیازمند مسواک زدن و رسیدگی بهداشتی هستند، دندان های عصب کشی شده و یا مصنوعی نیز نیازمند محافظت، مسواک زدنم و حتی نخ دندان کشیدن هستند

بیشتربخوانید... ترمیم و زیبایی دندان جلو

هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟

برای درمان ریشه تک کاناله معمولا چیزی بین 100 تا 150 هزار تومان باید هزینه کرد. حالا هرچقدر تعداد ریشه ها بالاتر باشد هزینه ها هم به طبع بیشتر میشود. مثلا اگر دو کانال یا دو ریشه را عصب کشی کنیم هزینه میشود 200 تا 300 هزار اومن. و از آنجایی که دندان های عقبی به سختی قابل دسترسی و مانور دادن هستند هزینه روت کانال آن ها بیشتر است.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان پوسیده بدون عصب کشی

عمر دندان عصب کشی شده چقدر است؟

ما وقتی درمان ریشه را انجام میدهیم تنها بافت زنده داخل ریشه های دندان را بر میداریم. اما هیچ کاری به اتصالات نگهدارنده دندان که دنان را در محل خود نگه میدارند نداریم. بنابراین اگر اتفاق خاصی نیافتد عمر دندان عصب کشی شده معمولا زیاد خواهد بود.

منبع: کرج دنتیست

 

ایا بیمه هزینه عمل اسلیو را تقبل میکند؟

هزینه عمل اسلیو معده بسته به موقعیت مکانی شما می توانند متفاوت باشد. به طور معمول، هزینه جراحی اسلیو معده کمی بیشتر از جراحی باندینگ معده بوده و به میزان قابل توجهی کمتر از جراحی بای پس معده است. به طور حدودی (و نه کامل) هزینه این عمل لاغری در بازه ۲۰ تا ۲۶ میلیون تومان متغیر است. در این مقاله نه تنها با جزئیات هزینه این عمل در ایران آشنا خواهید شد بلکه نیم نگاهی نیز به هزینه ها در خارج از کشور و مخصوصا کشور آمریکا به عنوان قطب اعمال لاغری خواهیم داشت.

بیشتربخوانید... رژیم غذایی سالم

هزینه اسلیو معده با بیمه اما بدون بیمه تکمیلی

 افرادی که در بیمارستان دولتی عمل میشوند و تحت پوشش بیمه های تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و بیمه خدمات درمانی هستند میتوانند به صورت مستقیم از پوشش بیمه جهت کاهش هزینه اسلیو معده بهره ببرند. اما چنانچه در بیمارستان خصوصی عمل شوید نمیتوانید به صورت مستقیم هزینه ها را کاهش دهید. زیرا بیمه های ذکر شده تنها در بیمارستان ها و مراکز دولتی کارایی دارند. البته حتی در این شرایط نیز می توانید بخش کوچکی از هزینه عمل اسلیو معده را برگردانید. شما باید پیش از جراحی به متخصص جراحی لاغری  معتمد بیمه خودتان مراجعه کنید و توسط او تحت ارزیابی قرار بگیرید و  پس از عمل تمام مدارک بیمارستان و شرکت لوازم تخصصی عمل را به دفتر بیمه خودتان ببرید.

تعرفه اسلیو معده با بیمه پایه و بیمه تکمیلی چقدر است؟

بیمه های تکمیلی چندان در کاهش هزینه ها نقش ندارند و در شرایط خاصی قبول می کنند تا بخشی از هزینه ها را بپردازند. برای مثال اغلب بیمه های تکمیلی تنها افرادی که شاخص توده بدنی یا BMI 40 به بالا دارند را تحت پوشش قرار می دهند. البته تحت پوشش قرار گرفتن هزینه اسلیو معده با بیمه تکمیلی بستگی به بررسی و معاینه شما توسط بیمه، سقف بیمه و درصد فرانشیز آن دارد.

منبع: جیم جو