shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

آیا انواع مختلفی از عمل متابولیک وجود دارد؟

بله ما چندین نوع عمل جراحی متابولیک داریم که تحت عنوان جراحی لاغری نیز شناخته می شوند. رایج ترین علم جراحی عمل اسلیو معده و همچنین عمل بای پس معده به شیوه لاپاراسکوپی هستند. این عمل ها با حداقل تهاجم هستند و بهترین نتایج را برای درمان یا کاهش دیابت نوع ۲ در بر دارند.

عمل جراحی اسلیو معده

اسلیو معده یکی از بهترین و ایمن ترین روش جراحی لاغری است که امروزه توسط بهترین جراح لاغری انجام داده می شود. این عمل به شیوه لاپاراسکوپی و از طریق برش های بسیار کوچکی در حد چند اینچ انجام داده میشود. طی این عمل بخش بزرگی (حدود ۷۵ درصد) از حجم معده برداشته میشود. و تنها بخش کوچکی از آن که به شکل موز است باقی میماند. مهمترین عمل جراحی متابولیک عمل اسلیو معده است.

عمل جراحی بای پس معده

اعمال بای پس معده و ساسی بای پس از شایع ترین و موثرترین عمل های لاغری در نظر گرفته می شوند که قادرند به  درمان و کاهش دیابت کمک زیادی کنند. این عمل باعث می شود که غذا بخش بزرگی از معده را دور زده و مستقیما وارد روده شود. این امر به کاهش غذای دریافتی، افزایش سیری و همچنین کاهش قند خون کمک می کند.

5 نکته برتر برای مراقبت و نگهداری استخر پس از باران

برای آن هایی که اقدام به ساخت استخر در فضای باز می کنند همواره چالش هایی در نگهداری از استخر هایشان وجود داشته و دارد. یکی از این چالش ها بارش باران در محیط و منطقه ای است که استخر روباز ساخته شده است. ریزش شدید باران یا حتی طوفان های سیل آسا می تواند بسیاری از اشیاء خارجی را وارد این استخر کند. شما در این مقاله با 5 روش و ترفند نگهداری از استخر بعد از باران آشنا خواهید شد که میتوانید با کمک آن ها استخر خود را در بهترین حال ممکن نگهداری کنید.

 ۱-استخر را تمیز کنید 

در بعضی مواقع، باران با وزش باد شدید همراه می شود و ممکن است وزش باد، بسیاری مواد ناخواسته مانند برگ ها، گرد و غبار و خس و خاشاک و را وارد استخر و محیط اطراف آن کند. شما باید با احتیاط و با یک وسیله تمیز اقدام به جمع آوری و خارج کردن این مواد اضافی از داخل آب استخر کنید. میتوانید از جاروهای خودکار و هوشمند استفاده کنید یا به صورت دستی خودتان تمام برگ ها و موارد دیگر را از استخر خارج کنید.

 ۲- سطح قلیائیت و ph  آب را چک کنید

 pH استخر شما به دلیل بارش باران، اسیدی تر میشود و رو به کاهش میگذارد. بنابراین سعی کنید هم ph را متعادل کنید و هم سطح یون های آب را چک کنید.

 3- سطح آب استخر را بررسی کنید

بدیهی است باران از آنچه که تصورش را میکنید و از آنچه که هست مقدار زیادی آب به استخر شما اضافه می کند. تلاش کنید که مقادیر اضافی آب را از استخر خارج کنید. برای اینکار میتوانید از سیستم تصفیه استخر و فیلتراسیون استخر استفاده کنید. سعی کنید بهترین فیلتر تصفیه استخر را روشن بگذارید تا آب اضافی تخلیه شود. اینکار را تا زمانی که سطح آب استخر به حالت نرمال بر نگردد  ادامه دهید.

  4- عملکرد و سلامتی تجهیزات و تاسیسات استخر را بررسی کنید

در نگهداری استخر بعد از باران تنها آب استخر مهم نیست و باید توجه ویژ ای هم به تاسیسات و تجهیزات استخر داشته باشیم. دقیقا مشابه زمانی که طوفان میشود یا بلایای طبیعی دیگر در منطقه شما رخ میدهد، پس از باران نیز باید حتما سری به تاسیسات استخر روباز و سرپوشیده زد.

 5- آب را به نقطه تعادل برگردانید و به آن شوک کلر وار کنید

با هر بار بارش باران تعادل آب استخر میتواند به کلی تغییر کند. آب باران میتواند سطح کلر را تغییر دهد و باعث بر هم خوردن ph و قلیائیت کل میشود. قبل از اینکه کسی به منظور شنا و آبتنی وارد استخر شود شما باید تعادل همه چیز را به نقطه نرمال برسانید تا این عدم تعادل به کسی آسیبی نزدند. یکی از ساده ترین روش های متعادل کردن و نگهداری استخر پس از باران وارد کردن شوک کلر به آب استخر است. بعد از وارد کردن شوک هم شیمی آب را بررسی کنید تا برای شنا کردن ایمن شود.

بیشتربخونید... گرم کردن سریع استخر

تجربه تناسب اندام با عمل لاغری معده

اگر بسیار چاق باشید و اضافه وزن بیشتر از 45 کیلوگرم داشته باشید و نتوانید از طریق رژیم و ورزش وزن خود را کم کنید ممکن است عمل لاغری معده ( اسلیو معده ، بای پس معده ، ساسی بای پس معده و....)بتواند به شما کمک کند. البته انجام اینکار به دستور پزشکتان صورت می پذیرد. مسلماً برخی از افراد را دیده اید که اضافه وزن بسیار زیادی دارند؛ به طوری که اضافه وزن آنها به صورت بیماری در می آید.

جراحی لاغری معده

جراحی لاغری معده یکی از روش هایی است که افراد خیلی چاق و دارای اضافه وزن بسیار زیاد می توانند از این روش برای کوچک کردن معده خود استفاده کنند و به مرور وزن خود را کاهش دهند. به عمل لاغری معده جراحی بای پس معده هم گفته می شود. در واقع بای پس معده عملی است که با تغییر دادن سایز معده و روده کوچک باعث می شود مقدارغذایی که می خورید کمتر شود که به این ترتیب باعث کاهش وزن شده و معده به مرور کوچک تر می شود.

روند عمل لاغری معده در عمل بای پس معده

 در روند عمل لاغری معده چند مرحله وجود دارد که باید انجام شود. اولین قدمی که برای لاغر کردن معده و کوچک کردن آن انجام می‌شود این است که جراح لاغری از قسمتهای اصلی معده تان برای تقسیم بندی آن استفاده می کند. قسمتی در بالای معده وجود دارد که به آن کیسه گفته می‌شود؛ این قسمت جایی است که وقتی غذایی می خورید ابتدا به آنجا می‌رود. آن کیسه تقریباً به اندازه یک گردو است و ۱۲۸ گرم غذا را در خود نگهداری می کند. جراح شما این کیسه را را از قسمت اصلی معده جدا می کند. بعد نوبت به مرحله دوم می رسد که مرحله بای پس معده است؛ جراح شما قسمت کوچکی از روده تان را به یک سوراخ کوچک در کیسه وصل می کند ( همان کیسه‌ای که در بالای معده قرار دارد ) حالا غذایی که می خورید ابتدا وارد کیسه می شود، سپس به دهانه روده کوچک شما می رسد و خارج می شود در نتیجه باعث می‌شود که شما تمام کالری که مصرف می‌کنید را جذب نکنید و روند لاغری تان انجام شود.

عمل لاغری معده مخصوص چه افرادی است؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم اگر بسیار چاق باشید و نتوانید از طریق رژیم و ورزش وزن خود را کم کنید ممکن است عمل جراحی کاهش وزن بتواند به شما کمک کند. پزشکان اغلب از محاسبه bmi و شرایط سلامتی مانند داشتن بیماری دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و استفاده می کنند تا مشخص شود که فرد می‌تواند جراحی لاغری معده و کاهش وزن را انجام دهد یا خیر.

انواع استخرهای بتنی

استخرهای بتنی از لحاظ شیوه استفاده از بتن خود به زیر گروه‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. ‌اولین گروه از این استخرها، استخرهای ساخته شده با بتن قالب گیری شده هستند. بسته به نوع قالب‌های بتنی مورد استفاده‌، استخرهای قالب گیری شده نیز به دو گروه یکپارچه و چند تکه طبقه بندی می‌شوند. ‌‌گروه دیگری از از استخرهای بتنی، استخرهایی هستند که با استفاده از بتن خود به زیر گروه‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. ‌اولین گروه از این استخرها، استخرهای ساخته شده با بتن قالب گیری شده هستند. بسته به نوع قالب‌های بتنی مورد استفاده، استخرهای قالب گیری شده نیز به دو گروه یکپارچه و چند تکه طبقه بندی می‌شوند. ‌گروه دیگری از استخرهای بتنی، استخرهایی هستند که با استفاده از بتن پاشیدنی ساخته می‌شوند. در این روش، بتن با استفاده از بتن پاش در میان آرماتورهای استخر پاشیده می‌شود. بتن پاشیدنی نیز به روش خشک و مرطوب قابل استفاده است. ‌‌گروه سوم از استخرهای بتنی، استخرهایی هستند که با بتن خشک کوبیده شده ساخته می‌شوند. گروه چهار نیز استخرهای ساخته شده با بلوک بتنی هستند.

ساخت استخر با بلوک سیمان

  نحوه ساخت استخر با بلوک سیمان یکی از آسان‌ترین روش‌های ساخت استخر است‌. این روش ساخت استخر اقتصادی‌ترین حالت ممکن برای ساخت استخر ویلایی است. در این روش می‌توان پس از زیرسازی و بتن ریزی کف حدود ۱۵ سانتی‌متر و مسلح نمودن با آرماتور، دیواره‌های بلوکی روی کف ساخت. بدین صورت که پس از تراز نمودن سطح کف استخر و شیب بندی آن می‌توان نسبت به چیدن بلوک‌ها اقدام نمود. برای پر کردن بلوک‌ها از ملات روان تری استفاده می‌کنند تا تمام حفره‌های بلوک گرفته شود. با توجه به عدم استفاده از آرماتور در دیواره‌های استخر باید توجه نمود که تمامی چفت و بست‌های بلوک کاملاً با دقت چیده شود. پس از مرحله بلوک چینی می‌توان با استفاده از رزین عایق رطوبتی استخر که با ملات سیمانی مخلوط می‌شود عملیات سیمانکاری را انجام داد. استفاده از رزین آب بندی استخر علاوه بر استحکام فوق العاده سیمان و چسبندگی بهتر با بلوک، می‌تواند در یک مرحله، عملیات آب بندی استخر را نیز انجام دهد.

استخرهای بتنی پیش ساخته

 استخر بتنی پیش ساخته نیز، قابلیت انتقال داشته و می‌توان براحتی آنها را در ظرف کمتر از نیم ساعت جابجا نمود. این نوع استخر نیازی به هزینه‌های عایق بندی و گود برداری نداشته و بعد از نصب یک استخر پیش ساخته می‌توان در شرایط مختلف زمانی و آب و هوایی با توجه به نیاز استفاده از فضا آن را جمع نمود در حقیقت این استخر‌ها آماده و ساخته شده با ابعاد کارخانه هستند و پرتابل و متحرک و قابل حمل و نقل هستند، هزینه تهیه و خرید این استخر ها بسیار پایین است و تا یک دهم ساخت استخر‌های دیگر است، از انواع این استخر ها می‌توان به استخر‌ پیش ساخته‌ اینتکس، ایزی ست، استخر فریمی پیش ساخته، استخر فایبر گلاس و زودیاک اشاره کرد.

ارتودنسی ژله ای چیست و قیمت انجام ارتودنسی ژله ای چقدر است؟

امروزه داشتن دندان های مرتب و لبخندی زیبا و دلنشین، یکی از معیارها و ملاک های زیبایی محسوب می شود. به همین دلیل، دندانپزشکان در کنار توجهی که به درمان ناهنجاری های فک و دندان ها و سلامت دندان ها نشان می دهند، در زمینه زیباسازی دندان جلو هم فعالیت می کنند. امروزه در کلینیک های دندانپزشکی، روش های ترمیمی و زیبای زیادی همچون ارتودنسی ژله ای برای اصلاح شکل ظاهری دندان ها استفاده می شود.

ارتودنسی ژله ای چیست؟

 ارتودنسی ژله ای یکی از انواع روش های انجام ارتودنسی است که با کمک دستگاه های ارتودنسی پلاستیکی شفاف و ژله ای انجام می شود. ارتودنسی ژله ای، همچنین با نام های ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی شفاف و ارتودنسی اینویزیلاین شناخته می شود. به دلیل شفاف بودن این دستگاه ها یا بریس ها، در صورتی که بیمار دهان خود را باز کرده یا صحبت کند، بریس های ارتودنسی ژله ای به راحتی دیده نمی شوند و مخاطب نمی تواند آن ها را تشخیص دهد. به دلیل دیده نشدن بریس های ارتودنسی در ارتودنسی ژله ای، تقاضاها برای انجام این نوع ارتودنسی نسبت به سایر انواع ارتودنسی ها بیشتر است. ارتودنسی ژله ای به شکل متحرک انجام می شود؛ یعنی بریس ها در این نوع ارتودنسی به گونه ای ساخته می شوند که بیمار می تواند آن ها را به طور موقتی و تحت شرایط خاصی از دهان خود خارج کند.

بیشتربخوانید... درمان سه سوته دندان درد

ارتودنسی ژله ای چگونه انجام می شود؟

شاید شما هم یکی از افرادی باشید که به دلیل نامرئی بودن این بریس های ژله ای، متقاضی انجام ارتودنسی شفاف هستند؛ در این صورت بهتر است بدانید که همه افراد نمی توانند این نوع از ارتودنسی را انجام دهند. در واقع بریس های ارتودنسی ژله ای قادر نیستند مشکلات و ناهنجاری های شدید دندانی را درمان کنند. برای انجام این روش ارتودنسی، دندانپزشک متخصص ابتدا وضعیت دهان و دندان های شما را بررسی می کند. اگر دندانپزشک متخصص شما تشخیص دهد که ناهنجاری دندان های شما به کمک ارتودنسی اینویزیلاین درمان می شود، درمان ارتودنسی ژله ای را شروع می کند.

هزینه انجام ارتودنسی ژله ای چقدر است؟

 تعیین هزینه های دقیق مورد نیاز برای انجام ارتودنسی ژله ای، تنها توسط دندانپزشک امکان پذیر است. هزینه های انجام این درمان در افراد مختلف متفاوت است. به طور کلی، انجام ارتودنسی ژله ای، نسبت به انجام سایر انواع ارتودنسی ها هزینه ارتودنسی بیشتری را به بیماران تحمیل می کند.

منبع: سایت دندانپزشکی لاچینه