shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

10 دلیل برای درمان ارتودنسی به منظور سلامت

برای بسیاری از ما ارتودنسی دندان می تواند علاوه بر زیبایی به عنوان یک حرکت صعودی آشکار به درمان باشد. یعنی علاوه بر ارتودنسی به منظور زیبایی ، ارتودنسی به منظور سلامتی نیز برای بسیاری از ما حائز اهمیت است. در  این مقاله از بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران ده دلیل علاوه بر زیبایی برای انجام درمان ارتودنسی برای شما عنوان می کنیم و از مزایای این درمان به منظور سلامت برایتان می گوییم. برای جلوگیری از رویش نابجای دندان های فرزندتان به وسیله اشعه ایکس شما می توانید از رویش نابجای دندان های فرزندتان در موقعیت ناصحیح جلوگیری کنید و به وسیله ارتودنسی زود هنگام دندان ها را برای هدایت به موقعیت مناسب خود سوق دهید. برای اصلاح تراکم، حتی مسائل جزئی ازدحام و روی هم افتادگی دندان های فرزند شما را در ابتدای دوران کودکی بسیار راحت تر می توان با ارتودنسی زود هنگام حل کرد.

بیشتربخوانید... ایمپلنت دیجیتال

·         برای محافظت از دندان ها و لثه

·         برای اصلاح اوربایت و یا کراس بایت

·         برای جلوگیری از درد فک

برای جلوگیری از تنفس یا مشکلات بلع ، دندان های منحرف می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند خروپف و اختلالات جدی تر خواب مانند آپنه خواب شود.

برای اصلاح بیش از حد فاصله دندانی، فاصله بیش از حد طبیعی دندان ممکن است باعث بروز صدماتی به دندان های دیگر شود.

برای اصلاح اثرات انگشت و یا مکیدن انگشت شست

بیشتربخوانید... ونیر کامپوزیت

برای جلوگیری از بیماری های قلبی، بهداشت ضعیف دندان های با تراکم زیاد می تواند باعث تجمع تارتار در لثه و عفونت‌ دندان شود که منجر به رشد باکتری های مضر بشود و ممکن است وارد گردش خون شوند و سبب بیماری های قلبی عروقی گردند.

برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، دشواری دسترسی به تمام نقاط دندان ممکن است باعث جا گذاشتن برخی از دندان ها و نظافت آنها شود بنابراین بسیاری از نقاط مستعد دچار پوسیدگی خواهند شد.

منبع: کلینیک دندانپزشکی

تفاوت اسلیو معده و بای پس

هدف این دو عمل این است که فرد احساس گرسنگی نداشته باشد و در مدت زمان کمتری، کاهش وزن بیشتری داشته باشد. اما تفاوت‌هایی نیز دارند که در ادامه به فرق بین اسلیو معده و بای پس می‌پردازیم. با مجله اسلیوسرجن همراه باشید.

·         عمل اسلیو معده در یک مرحله انجام می‌شود، اما عمل بای پس معده در دو مرحله انجام می‌گیرد.

·         یکی از تفاوت‌ها در مدت زمان عمل می‌باشد. بدین ترتیب که عمل اسلیو عموماً بیهوشی نداشته و معمولاً ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه زمان می‌برد؛ اما بای‌پس با بیهوشی همراه بوده و مدت‌زمان آن عموماً ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه است.

·         پس از جراحی اسلیو معده احساس گرسنگی کمتری خواهید داشت.

·         در اسلیو معده، معده به شکل یک موز در می‌آید و در بای پس معده بشکل یک کیسه برش می‌خورد.

·         سرعت کاهش وزن فرد در عمل اسلیو کمتر از جراحی بای پس است و به همین دلیل فرد دچار ترک یا افتادگی پوست نمی‌شود.

·         علائمی همچون حالت تهوع، استفراغ، اسهال، دل‌درد، سرگیجه و تپش قلب در عمل بای پس معده بیشتر رایج می‌باشد. و تهوع بعد از عمل اسلیو کمتر است.

·         مدت زمان بستری در بیمارستان بعد از عمل اسلیو ۱ روز می‌باشد. در حالیکه بعد از بای پس ۲ الی ۳ روز می‌باشد. البته این موضوع بسته به شرایط بیمار قابل تغییر می‌باشد.

·         دوران نقاهت عمل اسلیو کمتر از بای پس می‌باشد.

·         یکی دیگر از تفاوت‌ها میان این دو جراحی هضم و جذب غذا می‌باشد. طی جراحی اسلیو معده، مسیر گوارش تغییری نمی‌کند و از این رو، عمل هضم و جذب غذا مانند قبل است.

·         اما در جراحی بای پس معده چون قسمتی از روده دچار تغییر شده، در نتیجه نحوه گوارش غذا نیز تغییر می‌کند، بنابراین هضم و جذب غذا سخت‌تر خواهد بود. لازم به ذکر است که افراد بعد از عمل بای پس، باید با تزریق ویتامین‌های مختلف از اختلالات تغذیه‎‌ای جلوگیری کنند.

بیشتربخوانید... یبوست بعد از اسلیو معده

·         به طور کلی، روش بای پس به افرادی که شاخص توده بدنی بیشتر از ۳۰ دارند و از دیابت رنج می‌برند و همچنین مشکل ریفلاکس معده دارند پیشنهاد می‌گردد. همچنین روش اسلیو به افرادی که عادت به حجیم خواری دارند یا وزن آن‌ها بالای ۱۵۰ کیلوگرم است پیشنهاد می‌شود.

·         تغییرات در رژیم غذایی به طور کامل یکسان می‌باشد. برای مثال حدود یک هفته پس از جراحی، فرد می‌تواند تنها مایعات مصرف کند. اما تفاوت اصلی در رژیم غذایی بعد از عمل، اندازه معده شما می‌باشد که بر میزان خوردن شما تأثیر می‌گذارد.

·         بدین ترتیب که پس از جراحی اسلیو، معده جدید شما حدوداً می‌تواند ۸۵ گرم مواد غذایی نگه دارد و پس از جراحی بای پس معده، معده جدید شما تقریباً به اندازه ۲۸ گرم می‌تواند مواد غذایی نگه دارد.

·         کاهش وزن در عمل اسلیو کندتر از عمل اسلیو بای پس معده می‌باشد.

·         بعد از هر دو جراحی و رعایت رژیم غذایی عموماً با گذشت یک سال از جراحی، ۶۰ تا ۸۰ درصد وزنتان را با بای‌پس و ۵۰ تا ۷۰ درصد آن را با اسلیو از دست خواهید داد.

بیشتر بخوانید... درد عمل اسلیو معده

 

جراحی فک و هر آنچه که باید بدانید

بسیاری از افراد به دلیل داشتن ناهنجاری‌های فک و دهانی اقدام به انجام جراحی فک می‌کنند. این جراحی می‌تواند روی فک بالا یا در فک پایین صورت گیرد و باید توسط متخصص آن انجام شود. گاهی اوقات جراحی برای زیبایی انجام می‌شود، و در بسیاری از موارد دیگر برای از بین بردن اختلالات فیزیکی و تکلمی. این عمل باعث بهبود جویدن غذا، صحبت کردن و حتی تنفس خواهد شد و همچنین می‌تواند زیبایی دندان را تحت تاثیر بگذارد. در این مقاله از مجله بیمارستان بهترین کلینیک دندانپزشکی در شمال تهران قصد داریم درباره روش‌های جراحی، مراقبت‌های بعد از جراحی، عوارض آن و انواع جراحی‌هایی که انجام می‌شود، صحبت خواهیم کرد.

بیشتربخوانید... بهترین روش های ارتودنسی

متخصص باید نیاز به جراحی را تشخیص دهد

متاسفانه در سال‌های گذشته آمار افرادی که به جراحی فک نیاز داشته‌اند بسیار زیاد بوده است. دلایل ناهنجاری‌های دهانی می‌تواند مادرزادی باشد و یا به خاطر فشار و ضربه این اتفاق افتاده باشد، هرچند در هر صورت فرد باید تحت عمل جراحی قرار گیرد. بعضی از مشکلاتی که افراد با ناهنجاری‌های دهانی به آن دچار هستند عبارتند از:

·         مشکلات تنفسی

·         اختلال در مفصل صورت

·         نداشتن تقارن در صورت

·         رشد غیر معمول فک بالا یا پایین

·         جویدن و غذا خوردن نامناسب

·         وجود عفونت در دهان، غده‌های بزاقی و فک و بسیاری موارد دیگر

بیشتربخوانید... لیست بهترین متخصص های ارتودنسی در کرج

بهترین سنی که برای این نوع جراحی در نظر گرفته شده بین 18 تا 25 سالگی است، که رشد فک و دندان به توقف رسیده است. البته در موارد ضربه و فشار به صورت و فک، دیگر سن بیمار مورد بحث نیست، و تنها باید روی سلامتی او تمرکز کرد. فرد با مراجعه به متخصص ارتودنسی، با یکسری آزمایشات و عکس برداری‌ها می‌تواند متوجه نیاز به عمل جراحی فک شود. البته در گاهی اوقات تنها با انجام درمان ارتودنسی می‌توان این اختلالات را از بین برد و نیازی به جراحی وجود ندارد. همه این‌ها باید به تشخیص دکتر متخصص باشد و بیمار نمی‌تواند خود تقاضای عمل جراحی کند، جز در مواردی که برای زیبایی است.

بیشتربخوانید... هزینه کامپوزیت دندان در سال ۱۴۰۲

انواع عمل فک

بیشتر جراحی‌ها روی فک بخاطر مشکلات تنفسی و یا ناهنجاری‌های دندان است و عمل زیبایی در رتبه آخر این لیست قرار دارد. همچنین فک بالا بیشترین مورد تقاضای جراحی فک است عمل فک بالایی عمل فک پایین جراحی هر دو فک جراحی چانه

بیشتربخوانید... لیست بهترین متخصص های ارتودنسی در تهران

رژیم غذایی کم خونی

درمان کم خونی معمولا با اصلاح رژیم غذایی و داشتن تغذیه مناسب برای درمان کم خونی شروع میشود. بهترین رژیم غذایی برای درمان کم خونی رژیمی است که حاوی منابع آهن و سایر ویتامین های ضروری برای تولید هموگلوبین است، علاوه بر این در این رژیم غذایی باید از مواد غذایی استفاده کنید که جذب آهن موجود در رژیم شما را افزایش دهد.

دو نوع آهن در رژیم غذایی شما وجود دارد، آهن هم و آهن غیر هم. آهن هم در غذاهایی مثل گوشت قرمز، گوشت پرندگان و غذاهای دریایی یافت میشود، آهن غیر هم معمولا در غذاهای گیاهی و غذاهای غنی شده با آهن دیده میشود.

بدن شما هر دو نوع آهن را جذب میکند اما جذب آهن هم برای بدن بسیار راحت تر است و جذب بیشتری هم دارد.

میزان توصیه شده روزانه آهن برای مردان ۱۰ میلی گرم و در بانوان ۱۲ میلی گرم است که برای پیشگیری از کمبود آهن باید این مقدار آهن را در طول روز دریافت کنید. در ادامه با مجله دایت فرم همراه باشید.

بیشتربخوانید... رژیم مناسب برای لاغری صورت

۱- سبزیجات برگ پهن

سبزیجات برگ پهن بخصوص انواع آنها که رنگ سبز تیره دارند جزو بهترین منابع آهن غیر هم به شمار میروند. از جمله سبزی های زیر که در تغذیه مناسب برای کم خونی نقش بسزایی دارند:

اسفناج

کلم کیل

کلم سبز

برگ چغندر

بیشتربخوانید... انواع رژیم یک ماهه

از آنجایی که کمبود فولات هم میتواند منجر به کمخونی در شما شود استفاده از منابع فولات نیز در پیشگیری از کم خونی نقش زیادی دارند، برخی از سبزی های گفته شده مثل کلم سبز و برگ چغندر دارای میزان زیادی فولات هم هستند، مرکبات، غلات کامل و لوبیا ها از دیگر منابع خوب فولات به شمار میروند.

۲- گوشت قرمز و گوشت پرندگان

همه انواع گوشت های قرمز و گوشت پرندگان دارای میزان زیادی آهن هِم هستند، در این بیبن گوشت های قرمز مثل گوشت گوسفند و گوساله جزو بهترین منابع آهن به شمار میروند، گوشت پرندگان مقدار کمتری آهن نسبت به گوشت قرمز دارد.

مصرف گوشت ها به همراه منابع آهن غیر هم و ویتامین ث در برنامه غذایی کم خونی میتواند جذب آهن را دو چندان کند. به طور مثال میتوانید کباب را به همراه اسفناج و جعفری و ریحان و فلفل مصرف کنید تا از همه منابع آهن در تغذیه مناسب برای کم خونی خود بهره برده باشید.

۳- جگر

بسیاری از افراد به دلایل مختلف از مصرف ارگان های داخلی مثل دل و جگر خودداری میکنند، اما واقعیت این است که این اندام ها منبع بسیار خوبی از آهن هستند.

جگر یکی از اندام های داخلی است که خوش طعم و خوش خوراک است و نسبت به سایر ارگان های داخلی بدن طرفداران بیشتری دارد.

جگر سرشار از آهن و فولات است که هر دو مورد در درمان کم خونی موثر هستند، از اندام های داخلی دیگر که آهن زیادی دارند میتوان به قلب، کلیه و زبان اشاره کرد که شما میتوانید به روش های گوناگون در رژیم کم خونی خود از آنها استفاده کنید و از فواید آن بهره ببرید.

۴- غذاهای دریایی

برخی غذاهای دریایی آهن هم را برای بدن فراهم میکند، صدف، خرچنگ و میگو از جمله غذاهای دریایی هستند که حاوی مقادیر زیادی آهن هستند. اغلب ماهی ها نیز دارای مقادیری آهن در خود میباشند.

بیشتربخوانید... رژیم اسلیو قبل از انجام عمل

فیلر بینی و رفع افتادگی بینی

تزریق فیلر بینی یک روش بدون جراحی است، که به ایجاد زیبایی در بینی کمک می‌کند. متخصص با تزریق دقیق ژل به بینی می‌تواند، نوک بینی را بالا ببرد و انحنای تیغه بینی را صاف کند. اصلاح و رفع افتادگی بینی با تزریق فیلر روش دائمی نبوده و در صورت عدم رضایت پس از چند ماه بینی به حالت قبل بازمی‌گردد.

اگر دارای قوز بینی هستید، این روش می‌تواند مشکل شما را برطرف کند. فیلر با ایجاد حجم در نواحی اطراف برجستگی، سطح آن را یکنواخت می‌کند. همچنین افرادی که تیغه بینی آن‌ها مقعر و فرورفته است، با تزریق ژل به نتیجه خوبی می‌رسند. در ادامه با مجله فیلر بینی همراه باشید.

انواع فیلر بینی

دو مورد از موثرترین ترکیبات مورد استفاده در فیلرها، اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی لپاتیت است. هر دو فیلر برای اصلاح فرم بینی استفاده می‌شوند. این مواد تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهند. کلاژن و الاستین بلوک‌های سازنده پوست هستند. بنابراین با از بین رفتن فیلر طی چند ماه هنوز نتایج حاصل از آن قابل مشاهده است. امروزه فیلرها در برندهای زیادی موجود هستند. برخی برندها بهتر عمل کرده و متخصصان بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند.

ژل بینی حاوی اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک باعث حفظ رطوبت در زیر پوست شده و هیدراتاسیون (آبرسانی) را بهبود می‌بخشد. از ژل هیالورونیک می‌توان برای کاهش فرورفتگی در قسمت‌های مختلف صورت استفاده کرد. برای از بین بردن جای جوش، افزایش حجم گونه، رفع خط اخم و خطوط پنجه کلاغی، رفع خط لبخند و لیفت بینی از این نوع ژل استفاده می‌شود. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی بوده و در بدن یافت می‌شود. این نوع ژل در حال حاضر به یکی از محبوب‌ترین فیلرها تبدیل شده است.

ژل حاوی کلسیم هیدروکسی لپاتیت

کلسیم هیدروکسی لپاتیت به طور طبیعی در استخوان‌ها وجود دارد. یک ترکیب شبه معدنی است و معمولا برای رفع چین و چروک‌های متوسط تا شدید مثل خطوط روی بینی و برای حجم‌دهی در نواحی مختلف صورت استفاده می‌شود. این ژل‌ها به صورت بیوسنتتیک تولید می‌شوند. به این معنی که از هیچ‌گونه فرآورده حیوانی استفاده نمی‌شود. در نتیجه امکان ایجاد واکنش آلرژیک کاهش پیدا می‌کند. معتبرترین برند تجاری بر پایه کلسیم هیدروکسی لپاتیت برند Radiesse است.

تزریق ژل دائمی به بینی

بیشتر متخصصان از ژل‌های موقت برای اصلاح فرم بینی استفاده می‌کنند. اما ژلی به نام بلافیل وجود دارد، که ماندگاری آن بسیار زیاد است. این نوع ژل حاوی کلاژن و دانه‌های ریز پلی متیل متاکریلات است. بلافیل در سال ۲۰۰۶ برای رفع چین و چروک بینی از سازمان FDA تاییدیه دریافت کرد. در سال ۲۰۱۴ از بلافیل برای درمان اسکارهای آکنه استفاده شد.

این روش به طور کلی بی‌خطر است. اما بهتر است، قبل از تزریق آزمایش پوستی انجام شود. ژل بلافیل برای افراد زیر ۲۱ سال، افراد مبتلا به آلرژی شدید و دارای حساسیت به کلاژن گاوی توصیه نمی‌شود.

بیشتربخوانید... عوارض فیلر بینی چیست