shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

چه کسانی کاندید عمل اسلیو معده هستند؟

اولین سوالی که درباره عمل اسلیو معده مطرح میشود این است که آیا من واقعا کاندید انجام این عمل هستم یا نه؟ دقیقا چه کسانی میتوانند زیر تیغ این جراحی بروند؟ و چه کسانی نباید اینکار را انجام دهند؟

بیشتربخوانید... آمبولی بعد از عمل اسلیو

اگر شما شرایط زیر را داشته باشید میتوانید کاندید مناسبی برای انجام عمل جراحی اسلیو معده  توسط بهترین جراح لاغری باشید:

حداقل ۶ ماه با دنبال کردن رژیم غذایی سالم، تمرینات ورزشی و کمک دارو یا کمک پزشک نتوانسته باشید وزن زیادی کم کنید. شاخص توده بدنی شما بیشتر از ۴۰ باشد و به عبارتی چاقی مفرط داشته باشید. شاخص توده بدنی بین ۳۵ و ۳۹.۹ دارید و در کنار آن بیماری مانند فشار خون بالا، دیابت و که مرتبط با چاقی هستند را دارید. بیش از ۴۵.۵ کیلوگرم اضافه وزن دارید. از نظر ذهنی آمادگی تغییر عادات غذایی و سبک زندگی خود را دارید به مصرف مواد مخدر و نوشیدن الکل اعتیاد ندارید. توانایی پرداخت هزینه جراحی اسلیو را دارید. اگر از نظر روحی و روانی در وضعیت نرمال و مطلوبی هستید. و به عبارتی بیماری روانشناختی ندارید. اگر چاقی شما با بیماری رواشناختی در ارتباط است. و به عبارتی چاقی شما عصبی و روانی است. اگر از سلامتی عمومی خوبی برخوردار هستید.

بیشتربخوانید... مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو

نکته: در برخی افراد حتی با شاخص توده بدنی بالای ۳۲ هم میتوان عمل اسلیو انجام داد. اگر شما هم میخواهید بدانید کاندید انجام عمل جراحی اسلیو معده هستید

منبع: تناسب اندام جیم جو

شاخصه های بارز متخصص ترمیم و زیبایی دندان تهران

بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان تهران چه کسی است؟ تمامی دانش آموخته های رشته های تخصصی دندانپزشکی، متخصص ترمیم و زیبایی دندان، پروتز های دندانی،  ایمپلنت دندان در کودکان و سایر موارد زیبایی هستند؛ که شما می‌توانید برای درمان های لمینت دندان، کامپوزیت و ترمیم لبخند خود، به  کلینیک های دندانپزشکی آن ها مراجعه کنید و از تخصص آنان بهره‌مند شوید. امروزه طیف گسترده ای از کلینیک های ترمیم و زیبایی دندان در تهران، در دسترس هستند؛ که شما برای انتخاب بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان در تهران باید به چند نکته توجه داشته باشید.

خدمات رسانی کلینیک

یکی از مهمترین ویژگی هایی که یک کلینیک دندانپزشکی در تهران باید داشته باشد این است که بتواند خدمات متناسب و درستی به بیمار بدهد و به عبارتی، بیمار محور باشد. این بدان معنی است که خواسته‌ ها و اهداف شما باید در اولویت قرار بگیرند؛ همچنین کارکنان این کلینیک باید بتوانند رضایت شما را جلب کنند و به سخنان و خواسته های شما احترام بگذارند. به این ترتیب شما می‌توانید به نتایج بهتر در ترمیم و زیبایی در تهران، دست یابید.

بیشتربخوانید... هزینه لمینت دندان 1401

سابقه دندانپزشک ترمیم و زیبایی

 سابقه خوب دندانپزشک ترمیم و زیبایی دندان از مواردی است که مراجعه کنندگان باید باید به دقت آن را بررسی کنند. شما دندان پزشک خود را چه برای موارد ترمیم دندان و چه برای موارد زیبایی، باید به گونه ای انتخاب کنید که بعدا از انتخاب آن پشیمان نشوید. انتخاب یک دندانپزشک با سابقه بسیار خوب و رضایت بخش می تواند بهترین گزینه در این زمینه باشد. شما می توانید برای این کار از نظرات سایر افراد مراجعه کننده، بهره‌مند شوید و به نتیجه مورد نظر برسید.

بیشتربخوانید... متخصص ارتودنسی در کرج

تجربه و تخصص دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران

تخصص ترمیم و تخصص زیبایی دندان، هر دو از شاخه های دندانپزشکی عمومی به شمار می‌روند که در آن ها علاوه بر مطالعات دندان پزشکی عمومی چند ساله، آموزش تخصصی در زمینه زیبایی یا ترمیم هم انجام می شود. دندانپزشکی که تجربه زیادی در زمینه دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دارد، و زمان  زیادی را صرف این تخصص کرده است، احتمال موفقیت اش در دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی بیشتر  می‌شود؛ همچنین استفاده از فناوری های جدید توسط متخصص ترمیم و زیبایی دندان  تهران، در برخی از کلینیک های خوب دندانپزشکی،برای درمان آسان تر بیماران و افزایش سرعت روند درمان و دستیابی به نتیجه بهتر، یکی از مزیت های کلینیک دندانپزشکی به شمار می‌رود.

منبع: دندانپزشکی ژاله ایمپلنت

موتور خانه استخر شنا

برای طراحی و ساخت موتورخانه استخر باید به مسائل مختلفی مانند موقعیت موتورخانه، اندازه، امکان دسترسی و امکان تعمیر و نگهداری آن توجه شود. مهمترین معیارهایی که باید در هنگام طراحی موتورخانه استخر مد نظر قرار گیرد شامل موقعیت، اندازه، قابلیت دسترسی و مجزا بودن آن از سایر قسمت ها می شود. به طور سرانگشتی مساحت مورد نیاز برای اجرای سیستم تصفیه آب استخر بین 15 تا 30 درصد از مساحت کاسه استخر است. امروزه استفاده ازموتورخانه هوشمند نیز برای طراحی و ساخت استخر های شنا رواج یافته است.

بیشتربخوانید... مراحل ساخت استخر بتنی

 صرف نظر از نوع استخر، در مرحله طراحی موتورخانه آن باید به مسائل مختلفی توجه شود:

1-     اندازه و موقعیت موتورخانه نسبت به مجموعه

2-     محل قرارگیری کاسه استخر و چگونگی اجرای سیستم های لوله کشی و شبکه کانال

3-      وضعیت دسترسی به موتورخانه

4-     امکان کاربری و نگهداری ساده از تجهیزات

5-     در نظر گرفتن یک فضای محافظت شده و بسته برای نگهداری مواد شیمیایی

6-      امکان تخلیه فاضلاب موتورخانه

7-     وضعیت محیط موتورخانه از نظر دما، رطوبت، تهویه و سر و صدا

8-     در نظر گرفتن ملاحظات الکتریکی

9-     در نظر گرفتن ملاحظات معماری و سازه

بیشتربخوانید... مزایای استخرهای فایبرگلاس

فضای موتورخانه در استخرهای سرپوشیده باید به اندازه کافی بزرگ باشد. به طوری که امکان نگهداری از تاسیسات مکانیکی و لوازم مورد نیاز شامل پمپ ها، فیلترها، گرمکن ها، تأسیسات تهویه مطبوع، مواد ضد عفونی کننده و غیره وجود داشته باشد. ضمن آنکه در هنگام طراحی موتورخانه باید فضای کافی برای تعمیر و نگهداری تجهیزات نیز در نظر گرفته شود. گاهی اوقات به ویژه در استخرهای سرپوشیده خانگی، کارفرما به منظور حداکثر استفاده از فضای خانه تصمیم می گیرد فضای موتورخانه را تا حد امکان کوچک کند که این مسئله در آینده مشکل ساز خواهد بود.  

به طور ایده آل ورودی موتورخانه استخر باید از ورودی اصلی ساختمان مجزا باشد. به طوری که تکنسین تعمیر و نگهداری قادر باشد بدون ورود به ساختمان وارد موتورخانه شود. همچنین برای موتورخانه نیز باید یک دریچه کفشور در نظر گرفته شود.

بیشتربخوانید... سیستم گرمایش استخر

هزینه عمل اسلیو معده چقدر است؟

هزینه عمل لاغری اسلیو معده به عوامل مختلفی بستگی دارد و به طور معمول شامل موارد زیر میشود:

·         هزینه های بیهوشی

·         هزینه تسهیلات و تجهیزات بکار رفته در بیمارستان شامل موارد و وسایل مصرفی حین عمل

·         دستمزد جراح جهت انجام عمل لاغری

·         هزینه تست های آزمایشگاه و تصاویر رادیولوژی مثل سونوگرافی و .

·         هزینه ویزیت ها و قرار ملاقات های قبل و بعد از عمل و

بیشتربخوانید... رژیم لاغری سریع

اما مهمترین عوامل و فاکتورهایی که روی هزینه عمل اسلیو معده تاثیر میگذارند عبارتند از:

·         محل انجام عمل (کلینیک فوق تخصصی، بیمارستان دولتی، بیمارستان خصوصی)

·         نوع بیمه

·         شخص متخصص جراحی لاغری و تخصصش (ذکر این نکته بسیار مهم است که گرفتن هزینه کمتر یا بیشتر دلیلی بر خوب یا بد بودن جراح نیست)

·         شهر و منطقه ای که در آن تحت عمل قرار میگیرد

·         و .

بیشتربخوانید... آمبولی در عمل اسلیو

سایر هزینه های احتمالی که البته ممکن است بعد از عمل جراحی اسلیو معده مورد نیاز باشد یا نباشد:

هزینه مربی ورزشی و مشاور یا متخصص تغذیه بعد از عمل مکمل های ویتامینی و مواد معدنی در برخی موارد هزینه عمل های جراحی اضافه به منظور زیبایی (از بین بردن پوست اضافی، ترمیم عضلات شل شده، لیفت بخش های مختلف بدن مانند لیفت پستان در خانم ها، یا حتی لابیاپلاستی)

منبع: سلامتی بیمارستان

آشنایی کامل با ارتودنسی کوتاه مدت

بریس ها می توانند به تحولاتی چشمگیر و گاه تغییر دهنده زندگی دست یابند؛ با این حال، آن ها رفع سریع نیستند. درمان ارتودنسی متداول با بریس های ثابت معمولا 12-18 ماه طول می کشد، گاهی بیشتر هم طول می کشد. این شامل صاف کردن دندان های جلو و عقب است. اما در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی بارداری تهران ارتودنسی کوتاه مدت معرفی می شود، که در زمان کم باعث رفع ناهنجاری های دندان می شود.

ارتودنسی کوتاه مدت

 ارتودنسی کوتاه مدت اصطلاحی نسبتا جدید است که عموما در مورد درمان های ارتودنسی بکار می رود، بنا به هر دلیلی با دوره سنتی ارتودنسی کامل متفاوت است. همچنین می توان آن را به عنوان ارتودنسی کوتاه مدت یا ارتودنسی زیبایی توصیف کرد، اما همچنین می توان بیشتر آن را به عنوان ارتودنسی متمرکز بر بیمار دید، زیرا هدف آن این است که بیشتر بر نیازها و خواسته های بیمار تمرکز کند، نه اهداف ایدئولوژیک بیمار.  

ارتودنسی کوتاه مدت چقدر طول می کشد ؟

همه این روش های درمانی معمولا برای بزرگسالانی است که می خواهند ظاهر دندان هایی را که مردم بیشتر از همه می بینند، مناسب باشند، اما خیلی نگران انتقال همه دندان ها به یک رابطه عالی با یکدیگر نیستند. مدت زمان ارتودنسی کوتاه مدت معمولا 6 تا 12 ماه است، در مقایسه با شاید دو برابر برای درمان های معمول.

مزیت های ارتودنسی کوتاه مدت

 اخیرا، در راستای حرکت عمومی دندانپزشکی به سمت درمان های کم تهاجم، اکنون به طور کلی تشخیص داده شده است که تلاش برای حفظ سلامت بافت دندان تا حد ممکن مطلوب است؛ به همین ترتیب، اکنون انتقال این دندان های شلوغ بسیار مناسب تر است، این رویکرد جدید همراه با غیر سفید شدن دندان های تهاجمی به طور مکرر به ما امکان می دهد تا در زمان کمتری و با هزینه کمتری نسبت به گذشته به نتیجه مطلوبی که بیمار می خواست برسیم. همچنین ممکن است روکش یا تاج دندان بعد از درمان ارتودنسی مناسب باشد، اما همانطور که در این زمان دندان ها به یک تراز دلپذیر با یکدیگر منتقل شده اند، بنابراین حداقل آماده سازی یا حتی بدون آماده سازی لازم است، بنابراین ساختار دندان سالم حفظ می شود. مهاربند های  کوتاه مدت بریس ها نیز ظاهرا  سریعتر شده اند و تقاضای فزاینده ای برای درمان های کوتاه مدت ارتودنسی وجود دارد که دندان ها در عرض چند ماه صاف می شوند. این وسایل شامل بریس های ثابت به رنگ دندان است، تراز کننده های واضح و مهاربندهای مقطعی که در پشت شش یا هشت دندان جلو متصل شده اند. 

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی با بیمه نیروهای مسلح

بریس های کوتاه مدت

متأسفانه ، بدون شک ارتباط نادرستی با بیماران پیرامون درمان ارتودنسی کوتاه مدت صورت گرفته است و برخی از تبلیغات کاملا گمراه کننده است، بسیاری از این بریس ها سریعتر از بریس های ثابت دندان حرکت نمی کنند، سرعت حرکت دندان توسط عوامل بیولوژیکی تعیین می شود نه بریس، با بریس های کوتاه مدت به جای اینکه دندان های جلو و عقب خود را صاف کنید و نیش خود را اصلاح کنید، به راحتی دندان های جلوی شما را تراز می کنند؛ این لزوما چیز بدی نیست و بریس های کوتاه مدت می توانند انتخاب خوبی باشند اگر فقط نگران دندان های جلوی کج یا شلوغ باشید. مهم است که گزینه های خود را در نظر بگیرید و با توجه به آن انتخاب کنید.

بیشتربخوانید... نیاز به درمان ارتودنسی

آیا بریس های کوتاه مدت برای شما مناسب هستند؟

اگر به فکر ارتودنسی کوتاه مدت هستید ، توصیه می کنیم به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید که درمان متداول را نیز برای مشاوره ارائه دهد. آن ها می توانند جوانب مثبت و منفی هر گزینه را توضیح دهند و به شما کمک کنند مهاربندی را انتخاب کنید که بهترین نتیجه طولانی مدت را برای شما به ارمغان بیاورد، یعنی یک راه حل سفارشی به جای ارائه فقط یک محصول.

منبع: مجله ارتودنتیست