shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

بهداشت دندان های ارتودنسی شده

رعایت بهداشت دهان و دندان برای همه امری مهم و ضروری است اما برای افرادی که ارتودنسی دارند بسیار حیاتی تر می باشد. تمیز نگه داشتن دندان ها و لثه ها در طول درمان ارتودنسی شدیدا اهمیت دارد زیرا عدم رسیدگی و مراقبت بیمار می تواند موجب طولانی شدن دوره درمان و ملاقات های بیشتر با متخصص ارتودنسی شود. بنابراین اگر می خواهید از چنین مشکلاتی دور مانده و دوره درمان ارتودنسی خود را سریع و بی دردسر ادامه دهید، باید بهداشت دهان و دندان را در اولویت قرار دهید. در ادامه به اقداماتی که باید در جهت بهداشت دندان های ارتودنسی شده، انجام شود، می پردازیم:

بیشتر بخوانید... ارتودنسی دیمون چیست؟

مسواک زدن 

طی دوره درمان ارتودنسی، باید دندان ها حداقل روزی ۳ بار و هر بار به مدت ۲ دقیقه مسواک شوند. این زمان ها می توانند پس از بیدار شدن، پس از هر وعده غذایی و قبل خواب باشند.

استفاده از نخ دندان

روزی یکبار باید دندان ها را نخ دندان کشید. استفاده از نخ دندان با وجود بریس های ارتودنسی ممکن است دشوار باشد اما روش های مختلفی برای تمیز کردن مابین دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان و سالم نگه داشتن لثه ها وجود دارد. نخ دندان به بیرون کشیدن ذرات باقی مانده غذایی و ماده پلاک از بین دندان ها و خط لثه کمک می کند. در غیر این صورت این مواد سفت شده و تبدیل به تارتار می شوند

دهان شویه

پس از استفاده از مسواک و نخ دندان، داخل دهان، آب یا دهان شویه ضدعفونی کننده بچرخانید. دهان شویه ضدعفونی کننده می تواند برای التهاب و جراحت لثه ها که ناشی از برخورد بریس های ارتودنسی هستند، بسیار مفید باشد.

مراجعه منظم به متخصص ارتودنسی

طی دوره ی درمان ارتودنسی دو دندان جلو، باید به طور منظم و برای تنطیم بریس ها، به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید. پس از هر جلسه تنظیم بریس های ارتودنسی، شما ممکن است محکمی سیم ها یا حتی کمی درد حس کنید. در صورت تشدید یا تداوم درد باید به ارتودنتیست خود اطلاع دهید. هر مشکلی که برای بریس های ارتودنسی پیش آمد؛ باید متخصص ارتودنسی خود را سریعا در جریان قرار دهید.(با توجه به طولانی بودن پروسه دندانپزشکی ارتودنسی و نیاز به مراجعه مداوم به متخصص ارتودنسی بهتر است به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی نزدیک به محل سکونت خود باشید مثلا اگر ساکن کرج هستید بهترین متخصص ارتودنسی در کرج را انتخاب کنید.) علاوه بر متخصص ارتودنسی، مراجعه منظم به دندانپزشک یا متخصص ترمیم و زیبایی دندان ( متخصص ایمپلنت ، بریج دندان و...)طی دوره ارتودنسی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چکاپ دندان به منظور تشخیص نشانه های اولیه پوسیدگی دندان و بیماری لثه انجام شده و در صورت لزوم ترمیم و پرکردگی برای دندان خراب صورت می گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد