shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

ارتودنسی کرونا

ممکن است شما هم تاقبل از شیوع بیماری کرونا قصد ارتودنسی کردن دندان هایتان را داشته و برایش برنامه ریزی کرده اید؛ اما با شیوع این بیماری تمام برنامه هایتان عقب افتاده است.  برای پاسخ به سوالات احتمالی خود درباره ی ارتودنسی کرونا، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک چیست ؟

احتمال ابتلا به ویروس کرونا در دندان پزشکی چقدر است؟

همان طور که می دانید تا امروز ویروس کرونا آنقدر پیشرفت کرده است که در هرجایی و هر مکانی امکان ابتلا به آن وجود دارد. دندان پزشکی هم از آن مکان هایی است که رفت و آمد در آن زیاد صورت می گیرد. گرچه اقدامات پیشگیری از این ویروس در همه مکان های عمومی و به خصوص دندان پزشکی انجام می شود، باز هم توصیه می شود تا جای امکان برای موارد غیر ضروری وارد این مکان ها نشویم.

برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در دندان پزشکی چه اقداماتی انجام می شود؟

باید به طور مرتب و روزانه سطح تمام اجسام فلزی، شیشه ای و پلاستیکی را ضد عفونی کنند. سطوحی که بیماران به آن دست می زنند، مثل دستگیره های در و شیر آلات را چندین بار در روز ضد عفونی کنند. از پذیرش بیمارانی که علائمی مانند تب و سرفه دارند خود داری کنند. به بیماران اجازه ندهند که وسیله های خود را داخل مطب ببرند. وسیله های یک بار مصرف را سریع دور بریزند. دندان پزشکان و همکارانشان از ماسک و شیلد استفاده کنند. زباله های دندان پزشکی و پسماند های اجسام و مواد درمانی را حتما به سیستم های دفع زباله تحول دهند.

بیشتربخوانید.. ارتودنسی رایگان

هنگام بروز مشکلات اورژانسی ارتودنسی در دوره کرونا چه کنیم؟

اگر نگهدارنده های شما که همان فیکس ریتینر ها هستند، آسیب ببینند یا شکسته شوند؛ تا جای ممکن سعی کنید به دندان پزشکی نروید و تلاش کنید خودتان با کمک موچین و انگشتانتان، انتهای سیم را به پایین دندان ها خم کنید یا می توانید سیم جدا شده را با کمک موچین و یا قیچی ببرید. سعی کنید استفاده از الاستیک را بعد از جراحی کم کنید. اگر به بیمارستان رفتید، از پزشک بخواهید که مطمئن شود عفونت و یا تورم بیش از حد در دهان خود نداشته باشید. ممکن است در طول درمان براکت های شما کنده شود که البته این موضوع و مشکل اورژانسی نیست و لازم نیست به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. با پزشک خود تماس بگیرید و از او برای رفع مشکل راهنمایی بگیرید. شاید ارتودنتیست به شما بگوید که مسئله مهمی نیست و شما می توانید براکت را کنار بگذارید.

منبع: https://www.orthodentist.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد