shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

انواع استخرهای بتنی

استخرهای بتنی از لحاظ شیوه استفاده از بتن خود به زیر گروه‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. ‌اولین گروه از این استخرها، استخرهای ساخته شده با بتن قالب گیری شده هستند. بسته به نوع قالب‌های بتنی مورد استفاده‌، استخرهای قالب گیری شده نیز به دو گروه یکپارچه و چند تکه طبقه بندی می‌شوند. ‌‌گروه دیگری از از استخرهای بتنی، استخرهایی هستند که با استفاده از بتن خود به زیر گروه‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. ‌اولین گروه از این استخرها، استخرهای ساخته شده با بتن قالب گیری شده هستند. بسته به نوع قالب‌های بتنی مورد استفاده، استخرهای قالب گیری شده نیز به دو گروه یکپارچه و چند تکه طبقه بندی می‌شوند. ‌گروه دیگری از استخرهای بتنی، استخرهایی هستند که با استفاده از بتن پاشیدنی ساخته می‌شوند. در این روش، بتن با استفاده از بتن پاش در میان آرماتورهای استخر پاشیده می‌شود. بتن پاشیدنی نیز به روش خشک و مرطوب قابل استفاده است. ‌‌گروه سوم از استخرهای بتنی، استخرهایی هستند که با بتن خشک کوبیده شده ساخته می‌شوند. گروه چهار نیز استخرهای ساخته شده با بلوک بتنی هستند.

ساخت استخر با بلوک سیمان

  نحوه ساخت استخر با بلوک سیمان یکی از آسان‌ترین روش‌های ساخت استخر است‌. این روش ساخت استخر اقتصادی‌ترین حالت ممکن برای ساخت استخر ویلایی است. در این روش می‌توان پس از زیرسازی و بتن ریزی کف حدود ۱۵ سانتی‌متر و مسلح نمودن با آرماتور، دیواره‌های بلوکی روی کف ساخت. بدین صورت که پس از تراز نمودن سطح کف استخر و شیب بندی آن می‌توان نسبت به چیدن بلوک‌ها اقدام نمود. برای پر کردن بلوک‌ها از ملات روان تری استفاده می‌کنند تا تمام حفره‌های بلوک گرفته شود. با توجه به عدم استفاده از آرماتور در دیواره‌های استخر باید توجه نمود که تمامی چفت و بست‌های بلوک کاملاً با دقت چیده شود. پس از مرحله بلوک چینی می‌توان با استفاده از رزین عایق رطوبتی استخر که با ملات سیمانی مخلوط می‌شود عملیات سیمانکاری را انجام داد. استفاده از رزین آب بندی استخر علاوه بر استحکام فوق العاده سیمان و چسبندگی بهتر با بلوک، می‌تواند در یک مرحله، عملیات آب بندی استخر را نیز انجام دهد.

استخرهای بتنی پیش ساخته

 استخر بتنی پیش ساخته نیز، قابلیت انتقال داشته و می‌توان براحتی آنها را در ظرف کمتر از نیم ساعت جابجا نمود. این نوع استخر نیازی به هزینه‌های عایق بندی و گود برداری نداشته و بعد از نصب یک استخر پیش ساخته می‌توان در شرایط مختلف زمانی و آب و هوایی با توجه به نیاز استفاده از فضا آن را جمع نمود در حقیقت این استخر‌ها آماده و ساخته شده با ابعاد کارخانه هستند و پرتابل و متحرک و قابل حمل و نقل هستند، هزینه تهیه و خرید این استخر ها بسیار پایین است و تا یک دهم ساخت استخر‌های دیگر است، از انواع این استخر ها می‌توان به استخر‌ پیش ساخته‌ اینتکس، ایزی ست، استخر فریمی پیش ساخته، استخر فایبر گلاس و زودیاک اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد