shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

5 نکته برتر برای مراقبت و نگهداری استخر پس از باران

برای آن هایی که اقدام به ساخت استخر در فضای باز می کنند همواره چالش هایی در نگهداری از استخر هایشان وجود داشته و دارد. یکی از این چالش ها بارش باران در محیط و منطقه ای است که استخر روباز ساخته شده است. ریزش شدید باران یا حتی طوفان های سیل آسا می تواند بسیاری از اشیاء خارجی را وارد این استخر کند. شما در این مقاله با 5 روش و ترفند نگهداری از استخر بعد از باران آشنا خواهید شد که میتوانید با کمک آن ها استخر خود را در بهترین حال ممکن نگهداری کنید.

 ۱-استخر را تمیز کنید 

در بعضی مواقع، باران با وزش باد شدید همراه می شود و ممکن است وزش باد، بسیاری مواد ناخواسته مانند برگ ها، گرد و غبار و خس و خاشاک و را وارد استخر و محیط اطراف آن کند. شما باید با احتیاط و با یک وسیله تمیز اقدام به جمع آوری و خارج کردن این مواد اضافی از داخل آب استخر کنید. میتوانید از جاروهای خودکار و هوشمند استفاده کنید یا به صورت دستی خودتان تمام برگ ها و موارد دیگر را از استخر خارج کنید.

 ۲- سطح قلیائیت و ph  آب را چک کنید

 pH استخر شما به دلیل بارش باران، اسیدی تر میشود و رو به کاهش میگذارد. بنابراین سعی کنید هم ph را متعادل کنید و هم سطح یون های آب را چک کنید.

 3- سطح آب استخر را بررسی کنید

بدیهی است باران از آنچه که تصورش را میکنید و از آنچه که هست مقدار زیادی آب به استخر شما اضافه می کند. تلاش کنید که مقادیر اضافی آب را از استخر خارج کنید. برای اینکار میتوانید از سیستم تصفیه استخر و فیلتراسیون استخر استفاده کنید. سعی کنید بهترین فیلتر تصفیه استخر را روشن بگذارید تا آب اضافی تخلیه شود. اینکار را تا زمانی که سطح آب استخر به حالت نرمال بر نگردد  ادامه دهید.

  4- عملکرد و سلامتی تجهیزات و تاسیسات استخر را بررسی کنید

در نگهداری استخر بعد از باران تنها آب استخر مهم نیست و باید توجه ویژ ای هم به تاسیسات و تجهیزات استخر داشته باشیم. دقیقا مشابه زمانی که طوفان میشود یا بلایای طبیعی دیگر در منطقه شما رخ میدهد، پس از باران نیز باید حتما سری به تاسیسات استخر روباز و سرپوشیده زد.

 5- آب را به نقطه تعادل برگردانید و به آن شوک کلر وار کنید

با هر بار بارش باران تعادل آب استخر میتواند به کلی تغییر کند. آب باران میتواند سطح کلر را تغییر دهد و باعث بر هم خوردن ph و قلیائیت کل میشود. قبل از اینکه کسی به منظور شنا و آبتنی وارد استخر شود شما باید تعادل همه چیز را به نقطه نرمال برسانید تا این عدم تعادل به کسی آسیبی نزدند. یکی از ساده ترین روش های متعادل کردن و نگهداری استخر پس از باران وارد کردن شوک کلر به آب استخر است. بعد از وارد کردن شوک هم شیمی آب را بررسی کنید تا برای شنا کردن ایمن شود.

بیشتربخونید... گرم کردن سریع استخر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد