shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

علت افتادن لمینت دندان یا شکستن آن چیست؟

همانطور که گفته شد لمینت‌های دندان طوری ساخته می‌‍شوند که طول عمر و ماندگاری بالایی در شرایط عادی داشته باشند. اما در برخی موقعیت‌ها ممکن است دوام آن‌ها زیر سوال برود و دچار شکستگی شده یا بیفتند. در ادامه، عللی که باعث شکستن لمینت دندان و یا افتادن آن می‌شوند را مورد بررسی قرار داده‌ایم. با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

طول عمر لمینت دندان

 اولین و اصلی‌ترین علت افتادن لمینت دندان، میزان سن و عمر آن‌ها است. این ونیر‌ها معمولا بیش از 10 سال ماندگار هستند. هرچند که با مراقبت مناسب برای سال‌های بیشتری ممکن است ماندگار باشند. اما در هر صورت با گذشت زمان، ممکن است آن‌ها به آرامی از دندان جدا ‌شوند زیرا پیوند چسبنده آن‌ها به سطح دندان، پس از چندین سال ممکن است ضعیف شده و باعث افتادن یا جدا شدن جزئی لمینت شود.

اتصال ضعیف لمینت به دندان‌ها

دومین دلیل شایع که می‌تواند باعث افتادن لمینت دندان شود، اتصال نامناسب یا بی‌کیفیت لمینت به دندان است. سمنت یا چسپی که برای اتصال لمینت‌ها به دندان‌ها استفاده می‌شود اگر به اندازه کافی کیفیت نداشته باشد، یا تکنیک اتصال سمنت به دندان و سپس اتصال لمینت اصولی نباشد، پس از مدت زمان کوتاهی، ممکن است لمینت دچار تغییر موقعیت شده یا از دندان جدا شود. از همین رو، انتخاب یک دندانپزشک یا متخصص ترمیمی و زیبایی دندان که در تمام مراحل نصب لمینت دقت کافی دارد و تکنیک‌های مناسبی بکار می‌برد از اهمیت زیادی برخوردار است.

پوسیدگی دندان

سومین عامل شایع که می‌تواند در شکستن لمینت دندان و یا افتادن آن نقش داشته باشد پوسیدگی دندان است. دندانی که لمینت شده، ممکن است دچار پوسیدگی شود و همانطور که پوسیدگی گسترش می‌یابد، اتصال لمینت به دندان نیز ضعیف شده تا در نهایت به صورت جزئی یا کامل لمینت خواهد افتاد.

سایش دندان‌ها

از مهم‌ترین علل شکستن لمینت دندان سایش دندان ها به هم است. مثلا افرادی که عادت به دندان قروچه و یا ساییدن دندان‌ها به هم طی خواب یا بیداری دارند، زودتر از افراد دیگر کیفیت لمینت‌های خود را از دست خواهند داد. فشار وارد شده از سوی دندان‌ها به ساختار و بدنه لمینت (مخصوصا لبه‌های آن) می‌تواند باعث ترک برداشتن و یا شکستن کامل لمینت به مرور زمان شود. از همین رو تا زمانی که دندان قروچه یا عادت ساییدن دندان‌ها به هم کنترل نشود، بهتر است که از هیچ نوع ونیر دندانی برای زیبایی بخشی به طرح لبخند استفاده نشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد