shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

آیا ژل ها، کرم ها و پاک کننده هایى که بدون نسخه از داروخانه تهیه کرده اید، دیگر موثر نیستند؟

آکنه هاى ملایم تا متوسط با استفاده از کرم ها، ژل ها، و پاک کننده هایى که بدون نسخه از داروخانه ها تهیه شده اند، طى مدت چهار تا شش هفته از بین خواهند رفت. این محصولات معمولا شامل پراکسید بنزوئیل و اسید سالیسیلیک هستند. اما در موارد مزمن و شدید حتما بررسى یک دکتر جوش صورت نیاز هست.

پزشکان مى توانند براى باز کردن منافذ بسته پوست و مهار چربى اضافى پوست، رتینوئیدهاى موضعى قوى تجویز کنند.

درمان هاى خوراکى مانند مصرف قرص هاى آنتى بیوتیکى، قرص هاى جلوگیرى از باردارى و ایزوترتینوئین را مى توان براى جوش هاى هورمونى عمیق تر ( جوش هایى که هرگز به سطح پوست نمى رسند و مانند آکنه ها ظاهر نمى شوند) تجویز کرد.

اگر ساکن تهران هستید بهتر است از مصرف داروهاى داروخانه اى دست بردارید و به یک متخصص جوش صورت در تهران مراجعه کنید، چرا که اغلب بسیارى از مردم به دلیل استفاده از یک داروى اشتباه که خودشان از داروخانه تهیه مى کنند دچار جوش و آکنه پوستى مى شوند.

آیا جای جوش ها خواهد ماند؟

آکنه کیستى ( یک نوع آکنه ملتهب و متورم که در اثر آسیب دیدگى دیواره فولیکول به وجود مى آید) و نودل ها ( گره هایى که دردناک هستند و به صورت یک توده در زیر پوست پدید مى آیند)، از سر سخت ترین انواع آکنه در رابطه با درمان هستند، خصوصا اگر درمان آن ها زیر نظر یک متخصص جوش انجام نشود.

اگر از یک نوع آکنه جدى و مزمن مانند آکنه کیستى رنج مى برید، داروهایى که بدون نسخه از داروخانه ها تهیه مى کنید هرگز آن را درمان نخواهد کرد. و این دست و آن دست کردن براى مشاوره با یک متخصص و عقب انداختن این مساله فقط درمان این آکنه را سخت تر خواهد کرد. پس بهتر است راهى را که مى خواهید آخر بروید، همان اول بروید و با دکتر جوش صورت مشورت کنید.

سعى کنید با وسوسه کندن یا ترکاندن آکنه هاى کیستى و نودل ها مقابله کنید، چرا که کندن آن ها باعث بروز زخم هاى مزمن و یا آسیب هاى دائمى به پوست مى شود.

توصیه های ضروری در رابطه با جوش صورت

به عنوان یک قاعده کلى، اگر پوست شما چرب است، صورت خود را دو بار در روز با یک پاک کننده حاوى اسید سالیسیلیک شستشو دهید و اگر پوست شما خشک است، صورت خود را به همین روش با یک پاک کننده فومى ملایم، شستشو دهید.

نکته طلائى: اجازه دهید که پاک کننده براى یک تا دو دقیقه بر روى پوست صورت شما باقى بماند. این کار باعث مى شود اجزاء اپیدرمى پوست فعال شوند. و در نهایت براى مقابله با جوش هاى مزمن مى بایست حدود شش بسته کرم حاوى پراکسید بنزوئیل استفاده کنید.

اگر با رعایت این اصول جوش ها و آکنه هاى پوستى شما از بین نرفتند، حتما براى مشاوره با پزشک خود اقدام کنید.

منبع: مجله زیبایی فیلربینی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد