shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

دلایل ریزش مو بعد از عمل لاغری

برای اینکه چرا ریزش مو پس از جراحی چاقی بسیار رایج است، چند دلیل وجود دارد در ادامه با مجله اسلیو سرجن همراه باشید.

بیشتربخوانید.... مراقبت های بعد از عمل اسلیو

جراحی چاقی مانند هر نوع از جراحی های دیگر، استرس خیلی زیادی به بدن شما وارد می کند و می تواند هورمون های شما را تغییر دهد. تغییر این هورمون ها به خصوص در سیستم گوارش تاثیر مستقیمی بر ریزش مو خواهد داشت.

جراحی چاقی با کاهش سریع وزن همراه است؛ همین کافی است تا منجر به ریزش مو گردد.

سایر عواملی که ممکن است در ریزش مو نقش داشته باشند عبارتند از: برخی داروها، کم کاری تیروئید، بیماری های مزمن سلامتی مانند بیماری کبد، یا برنامه های غذایی ناسازگار و ناکافی.

بیشتربخوانید... عوارض جراحی اسلیو

چرا پس از جراحی چاقی دچار ریزش مو شده ام؟

ترس و شکایت مشترک بیماران جراحی چاقی، از ریزش مو پس از عمل است. در حالی که برای اکثر ما، مو بخشی مهم در تصویر از خود است، اما این موضوع برای بدن ما اهمیت چندانی ندارد. در واقع بدن در موقعی که مواد غذایی کافی را نتواند جذب کند (مثل دوران پس از جراحی چاقی) و مجبور به انتخاب شود؛ ذخیره مواد مغذی را به اندام های حیاتی مانند مغز و قلب و دور از موهای شما منتقل می کند.

ریزش مو در بیمارانی که اسلیو معده یا روش بای پس را داشته اند، بیشتر دیده می شود. در حقیقت، 30 تا 40 درصد بیماران نوعی ریزش مو پس از جراحی اسلیو را تجربه می کنند. دلیل اصلی اینکه این درصد از افراد دچار ریزش مو می شوند؛ تغییر شدید عادات غذایی، سطح تغذیه و کاهش سریع وزن است.

همچنین یکی دیگر از دلایل شایع؛ این است که شما در حال تجربه تلوژن افلوویوم باشید.

نوع خاص ریزش مو بعد از جراحی چاقی

به نوعی ریزش مو که پس از جراحی چاقی رخ می دهد، تلوژن افلوویوم می گویند. این در واقع مربوط به چرخه طبیعی رشد موهای شما است که شامل دو مرحله می باشد.

مرحله اول: مرحله رشد است که آناژن نامیده می شود و اکثر موهای شما در هر زمانی در این مرحله هستند.

 مرحله دوم: مرحله استراحت است که تلوژن نامیده می شود.

تغییرات هورمونی و استرس ناشی از جراحی می تواند باعث شود فولیکول های مو بیشتری وارد فاز استراحت یا تلوژن شوند. این امر به نوبه خود می تواند الگوی رشد طبیعی مو را مختل کند و منجر به آزاد شدن فولیکول های بیشتری قبل از رشد موهای جدید شود. به این ترتیب، ممکن است لکه های طاس یا مناطقی را ببینید که موها به طور قابل توجهی نازک شده اند.

رفرنس

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد