shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

تفاوت اسلیو معده و بای پس

هدف این دو عمل این است که فرد احساس گرسنگی نداشته باشد و در مدت زمان کمتری، کاهش وزن بیشتری داشته باشد. اما تفاوت‌هایی نیز دارند که در ادامه به فرق بین اسلیو معده و بای پس می‌پردازیم. با مجله اسلیوسرجن همراه باشید.

·         عمل اسلیو معده در یک مرحله انجام می‌شود، اما عمل بای پس معده در دو مرحله انجام می‌گیرد.

·         یکی از تفاوت‌ها در مدت زمان عمل می‌باشد. بدین ترتیب که عمل اسلیو عموماً بیهوشی نداشته و معمولاً ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه زمان می‌برد؛ اما بای‌پس با بیهوشی همراه بوده و مدت‌زمان آن عموماً ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه است.

·         پس از جراحی اسلیو معده احساس گرسنگی کمتری خواهید داشت.

·         در اسلیو معده، معده به شکل یک موز در می‌آید و در بای پس معده بشکل یک کیسه برش می‌خورد.

·         سرعت کاهش وزن فرد در عمل اسلیو کمتر از جراحی بای پس است و به همین دلیل فرد دچار ترک یا افتادگی پوست نمی‌شود.

·         علائمی همچون حالت تهوع، استفراغ، اسهال، دل‌درد، سرگیجه و تپش قلب در عمل بای پس معده بیشتر رایج می‌باشد. و تهوع بعد از عمل اسلیو کمتر است.

·         مدت زمان بستری در بیمارستان بعد از عمل اسلیو ۱ روز می‌باشد. در حالیکه بعد از بای پس ۲ الی ۳ روز می‌باشد. البته این موضوع بسته به شرایط بیمار قابل تغییر می‌باشد.

·         دوران نقاهت عمل اسلیو کمتر از بای پس می‌باشد.

·         یکی دیگر از تفاوت‌ها میان این دو جراحی هضم و جذب غذا می‌باشد. طی جراحی اسلیو معده، مسیر گوارش تغییری نمی‌کند و از این رو، عمل هضم و جذب غذا مانند قبل است.

·         اما در جراحی بای پس معده چون قسمتی از روده دچار تغییر شده، در نتیجه نحوه گوارش غذا نیز تغییر می‌کند، بنابراین هضم و جذب غذا سخت‌تر خواهد بود. لازم به ذکر است که افراد بعد از عمل بای پس، باید با تزریق ویتامین‌های مختلف از اختلالات تغذیه‎‌ای جلوگیری کنند.

بیشتربخوانید... یبوست بعد از اسلیو معده

·         به طور کلی، روش بای پس به افرادی که شاخص توده بدنی بیشتر از ۳۰ دارند و از دیابت رنج می‌برند و همچنین مشکل ریفلاکس معده دارند پیشنهاد می‌گردد. همچنین روش اسلیو به افرادی که عادت به حجیم خواری دارند یا وزن آن‌ها بالای ۱۵۰ کیلوگرم است پیشنهاد می‌شود.

·         تغییرات در رژیم غذایی به طور کامل یکسان می‌باشد. برای مثال حدود یک هفته پس از جراحی، فرد می‌تواند تنها مایعات مصرف کند. اما تفاوت اصلی در رژیم غذایی بعد از عمل، اندازه معده شما می‌باشد که بر میزان خوردن شما تأثیر می‌گذارد.

·         بدین ترتیب که پس از جراحی اسلیو، معده جدید شما حدوداً می‌تواند ۸۵ گرم مواد غذایی نگه دارد و پس از جراحی بای پس معده، معده جدید شما تقریباً به اندازه ۲۸ گرم می‌تواند مواد غذایی نگه دارد.

·         کاهش وزن در عمل اسلیو کندتر از عمل اسلیو بای پس معده می‌باشد.

·         بعد از هر دو جراحی و رعایت رژیم غذایی عموماً با گذشت یک سال از جراحی، ۶۰ تا ۸۰ درصد وزنتان را با بای‌پس و ۵۰ تا ۷۰ درصد آن را با اسلیو از دست خواهید داد.

بیشتر بخوانید... درد عمل اسلیو معده

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد