shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

برنامه غذایی برای دیابتی‌ها و رژیم دیابت

 پیروی از یک رژیم غذایی برای دیابت بسیار مهم است اگرچه رژیم غذایی یکسانی برای تمامی این افراد وجود ندارد. به عبارتی دیگر، رژیم دیابت شما یک برنامه غذایی است که نکات مهمی را پوشش می‌دهد؛ غذاهای سالم باید در مقادیر مناسب با در نظر گرفتن زمان‌بندی درست خورده شوند. این رژیم به شما کمک می‌کند تا قند خون خود را کنترل کنید، وزن مناسبی داشته باشید و ریسک بیماری قلبی را کاهش دهید.

رژیم دیابت که بر اساس خوردن سه وعده غذایی در روز در زمان‌های منظم تنظیم شده، باعث می‌شود تا از انسولینی که در بدن تولید شده یا از طریق دارو به بدن شما وارد می‌شود، استفاده کنید.

غذاهایی که در رژیم دیابت توصیه می‌شود

چهار نوع ماده مغذی وجود دارد که می‌تواند بر قند خون شما تأثیر بگذارد:

کربوهیدرات‌ها مانند سبزیجات نشاسته‌ای، حبوبات، غلات کامل و میوه‌ها

پروتئین‌ها مانند ماهی‌، مرغ، تخم مرغ و لبنیات بدون چربی یا کم‌چرب

چربی‌های سالم مانند آجیل، زیتون و ماهی

فیبر؛ از جمله سبزیجات غیر نشاسته‌ای، شامل کلم بروکلی، هویج، سبزی، فلفل و گوجه‌فرنگی

کربوهیدرات‌ها قند خون را سریع‌تر افزایش داده و بیش‌ترین تأثیر را روی قند خون شما دارند. مصرف فیبر، پروتئین و چربی ممکن است از افزایش قند خون بعد از غذا جلوگیری کنند. بنابراین باید در وعده‌های غذایی تنوع داشته باشید؛ مخلوطی از کربوهیدرات، پروتئین و چربی بخورید تا قند خون خود را بهتر مدیریت کرده و مدت بیشتری سیر بمانید.

یک متخصص تغذیه می‌تواند به شما کمک کند تا یک رژیم غذایی برای دیابت را بر اساس اهداف سلامتی، سلیقه و سبک زندگی خود تنظیم کنید. او همچنین می‌تواند با شما در مورد چگونگی بهبود عادات غذایی‌تان صحبت کند؛ مانند انتخاب اندازه‌هایی که متناسب با نیازها و سطح فعالیت شما باشد.

سایرمقالات... رژیم غذایی نوم

رژیم غذایی دیابت نوع 2

کربوهیدرات‌های سالم تری را انتخاب کنید. همه کربوهیدرات‌ها بر سطح گلوکز خون تأثیر می‌گذارند، بنابراین مهم است که بدانید کدام غذاها حاوی کربوهیدرات هستند. نمک و همچنین گوشت قرمز فرآوری‌شده را کمتر مصرف کنید. میوه و سبزیجات بیشتری بخورید (سالاد رژیمی سبزیجات) و چربی‌های سالم تری را انتخاب کنید. همچنین شکر اضافه شده را کاهش دهید.

بدترین انتخاب‌ها در رژیم غذایی برای قند خون بالا

·         شکر و انواع نوشیدنی‌های شیرین شده با آن

·         چربی‌های ترانس

·         نان سفید، برنج و ماکارونی

·         ماست طعم‌دار

·         غلات صبحانه شیرین

·         نوشیدنی‌های قهوه طعم‌دار

·         سیب‌زمینی سرخ‌کرده

·         آب‌میوه

رژیم لاغری و دیابت

وزن برای بسیاری از افراد موضوع حساسی است اما اگر مبتلا به دیابت و هم‌زمان دچار اضافه وزن هستید، رژیم لاغری و کاهش وزن فواید زیادی برای شما دارد و از بروز عوارضی جدی مانند بیماری قلبی و سکته جلوگیری می‌کند. کاهش وزن می‌تواند به کنترل دیابت شما نیز کمک کند. اگر دیابت دارید، با بهره‌مندی از رژیم غذایی دیابت نوع 2 و کاهش وزن، می‌توانید روند بهبود دیابت را تسریع و همچنین پیشرفت بیماری را کُند نمایید.

منبع: مجله رژیم غذایی دایت فرم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد