shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

آیا هنگام نصب ارتودنسی درد دارد؟

مسلما به طور قطعی نمی‌توان پاسخ سوال آیا ارتودنسی درد دارد را منفی دانست. می‌دانید که در ارتودنسی با اعمال نیرو و کشش روی دندان‌ها، آن‌ها را وادار به حرکت می‌کنند. بنابراین پاسخ آیا ارتودنسی درد دارد مثبت است.

تجربه ناراحتی خفیف و تحمل درد ارتودنسی موردی رایج است. این درد پاسخی ذهنی به محرک‌ها در درمان ارتودنسی است. جالب است بدانید عدم تحمل درد ارتودنسی یکی از دلایل اصلی خروج بیماران از این درمان است.

سایرمقالات... ارتودنسی همزمان با عمل بینی

آیا نصب ارتودنسی درد دارد؟

نصب براکت‌ها در درمان ارتودنسی یکی از مراحل اصلی این درمان است. برخی افراد هنگامی که می‌پرسند آیا ارتودنسی درد دارد، به مرحله نصب براکت‌ها توجه می‌کنند.

باید گفت قرار دادن براکت‌ها و سیم بر روی دندان در این درمان، جایگذاری دستگاه‌های ارتودنسی ثابت و قابل جابجایی و همچنین برداشتن آن‌ها نیز باعث بروز دردی خفیف برای بیمار می‌شوند. بنابراین پاسخ آیا نصب ارتودنسی درد دارد نیز به طور مطلق منفی نخواهد بود. اما نگران نباشید، در ادامه عواملی که تحمل درد ارتودنسی را افزایش یا کاهش می‌دهند را بررسی خواهیم کرد.

سایر مقالات ... جدا کننده ارتودنسی چیست ؟

تاثیر عوامل بیرونی در درد ارتودنسی چقدر است؟

تا این قسمت از مطلب تا حدودی به سوالات آیا ارتودنسی درد دارد و آیا نصب ارتودنسی درد دارد، پاسخ دادیم. اما چه عواملی تحمل درد ارتودنسی را کاهش و یا افزایش می‌دهد؟متخصصان عقیده دارند که پاسخ سوالات آیا ارتودنسی درد دارد و درد ارتودنسی چقدر است، برای هر فرد متفاوت است.

دلیل این امر آن است که درد ارتودنسی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله سن، جنسیت، آستانه درد، میزان نیروی اعمال شده، و حتی مواردی مانند وضعیت عاطفی، میزان استرس، و تجربه‌های قبلی بیمار از درد نیز در تحمل درد ارتودنسی موثرند.

نیرویی که به دندان‌ها وارد می‌شود، واکنشی التهابی دارد که شامل احساس درد ناشی از حرکت دندان‌هاست. همچنین، این واکنش باعث تغییر در جریان خون پس از اعمال نیروی ارتودنسی می‌شود.

سایر مقالات ... ارتودنسی برای دندان های حساس

چگونگی تحمل درد ارتودنسی (درد ارتودنسی تا کی ادامه دارد)

اکنون که ایده بهتری از اینکه آیا نصب ارتودنسی درد دارد و اینکه درد ارتودنسی چقدر است دارید، بد نیست بدانید که درد ارتودنسی در عرض چند ساعت شروع شده، در ۲۴ ساعت بعدی افزایش و در عرض ۷ روز کاهش می‌یابد. اگر بیش از چند روز در حال تحمل درد ارتودنسی هستید و سوالی دارید، به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

مطمئن شوید که او ناراحتی شما را درک کرده و برای رفع آن تلاش می‌کند. در صورت نیاز، حتی می‌توان با عکسبرداری متوجه شد که آیا نگرانی به جاست یا خیر. اما استراتژی مناسب برای تحمل درد ارتودنسی چیست؟در صورت ایجاد زخم روی لثه یا لب در روزهای نخست، داروهای مسکن از بهترین گزینه‌ها برای تسهیل تحمل درد ارتودنسی است (مطالعه راهنمای دارو را برای جلوگیری از عوارض فراموش نکنید).

منبع: مجله دندانپزشکی ارتودنتیست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد