shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

عمل جراحی برای لاغری چیست؟

یکی از راه‌های مقابله با چاقی، جراحی چاقی است. جراحی چاقی معمولاً منجر به کاهش وزن سریع می‌شود و به همین دلیل عوارض کوتاه مدت و طولانی مدت متعددی دارد که آن را به یک روش پرریسک کاهش وزن تبدیل می‌کند. عمل‌ لاغری شکم و دیگر اندام‌ها به چند شیوه انجام می‌شود. برخی عمل‌های لاغری با جراحی عمومی انجام می‌شود و برخی با جراحی‌های جزئی و سرپایی یا با دستگاه لاغرکننده.

عمل لاغری عموما توسط جراحی موضعی یا کلی انجام می‌شود و ممکن است بخشی از معده برداشته شود.

انواع عمل لاغری چیست؟

بسته به بدن هر فرد و نیاز او به کاهش وزن، روش‌های متعددی برای کم کردن وزن و برداشتن چربی‌های اضافه بدن وجود دارد، برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

عمل لاغری بای پس معده به روش Roux-en-Y

این روش نوعی از عمل بای پس معده است و حتی شایع‌ترین نوع آن نیز به حساب می‌آید. این نوع جراحی معمولا بازگشت‌پذیر نیست و در آن قسمت بالای معده را می‌بُرند و باقی مانده معده را می‌بندد که باعث می‌شود در یک وعده غذای زیادی نخورید و حتی مقدار جذب غذا نیز کاهش می‌یابد. قسمت باقی مانده، اندازه یک گردو است و تنها ۲۸ گرم غذا را در خود نگه می‌دارد. سپس جراح، روده کوچک را می‌برد و مستقیما به همان کیسه کوچک (معده ) وصل می‌کند. سپس غذا به این کیسه کوچک می‌رود و بعد از آن به روده کوچکی که به آن متصل شده خواهد رفت. غذا بیشتر معده و قسمت ابتدایی روده کوچک را دور می‌زند و به جای آن مستقیما وارد قسمت میانی روده کوچک می‌شود.

عمل لاغری ابدومینوپلاستی

جراحی لاغری ابدومینوپلاستی یا لیفت شکم، روشیست که با برداشتن چربی و پوست اضافی و سفت کردن عضلات دیواره شکم، شکم شما را صاف می‌کند.

عمل اسلیو معده

یکی از چندین نوع گزینه جراحی چاقی است. این نوع جراحی شامل برداشتن یا کاهش اندازه معده شما است. متخصصان پزشکی معمولاً آن را گاسترکتومی آستین عمودی می‌نامند.

جراحی بای پس روده (جابه جایی دوازدهه)

در این روش بعد از انجام عمل اسلیو معده، دوازدهه (روده اثنی عشر) و آخرین بخش روده کوچک تقسیم و حدود سه چهارم روده کوچک بریده می شود. حالا بخش بالایی روده کوچک که آنزیم های پانکراس و صفرا را حمل می‌کنند به آخرین بخش متصل می شوند. در این حالت شما غذای کمتری مصرف می‌کنید چون حفره معده نمی‌تواند غذای بیشتری در خود نگه دارد. از آنجا که آنزیم‌های پانکراس و صفرا در انتهای روده کوچک با هم ترکیب می‌شوند، کالری کمتری جذب بدن می‌شود.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد