shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

چه مدت بعد از کشیدن دندان باید برای کاشت ایمپلنت اقدام کرد؟

مدت زمانی که بیمار پس از کشیدن دندان باید برای کاشت ایمپلنت دندان صبر کند، در افراد مختلف متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. در برخی موارد، اگر استخوان فک به اندازه کافی سالم باشد، ممکن است بتوان ایمپلنت دندان را در همان روزی که دندان کشیده شده است، انجام داد. اما در اکثر موارد دندانپزشک به بیمار توصیه می‌کند که بین ۳ تا ۶ ماه بعد از کشیدن دندان صبر کند تا این ناحیه به طور کامل بهبودی خود را به دست آورد.

سایرمقالات... رعایت مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان

اگر بیمار تصمیم بگیرد که مدت زمان بیشتری را صبر کند، ممکن است فک برای حمایت از ایمپلنت بیش از اندازه نازک یا ضعیف شود و هم چنین ممکن است دندان‌های اصلی دیگر به سمت فضای خالی بین دندان‌ها سوق داده شده و باعث از دست دادن حالت اولیه و کج شدن دندان‌ها شود. از این رو مهم است که بعد از کشیدن دندان طبق معاینات و صلاحدید دندانپزشک، زمان ایده آلی برای کاشت ایمپلنت مشخص شود.

بر اساس فاصله زمانی بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت، ۴ نوع درمان وجود دارد که در ادامه به هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

کاشت نوع یک یا type I : به این روش ایمپلنت فوری یا immediate implantation نیز گفته می‌شود که بعد از کشیدن دندان، بلافاصله ایمپلنت در آن ناحیه قرار می‌گیرد. شاید این نوع درمان ساده به نظر برسد اما به طور کلی ایمپلنت فوری از دسته‌ی درمان‌های پیشرفته (advanced) محسوب می‌شود و ممکن است در برخی موارد نیاز به ملاحظات بیشتری نسبت به درمان‌های معمولی باشد. به طور معمول از این روش برای نواحی جلوی دهان که نبود دندان مشکل بزرگی ایجاد می‌کند، استفاده می‌شود. یکی از مزایای این روش این است که مدت زمان درمان را کوتاه تر می‌کند.

کاشت نوع دو یا type II: در نوع دوم بین ۴ تا ۸ هفته بعد از کشیدن دندان که لثه و بافت نرم ترمیم شده‌اند، کاشت ایمپلنت انجام می‌شود. جراحی کاشت ایمپلنت در طی این مدت راحت تر است اما هنوز به جای ریشه‌ی دندان کشیده شده، استخوان سازی کامل انجام نشده است. این نوع نیز معمولا برای نواحی جلوی دهان که در زیبایی موثر هستند، انجام می‌شود.

کاشت نوع سه یا type III : در نوع سوم بین ۱۲ تا ۱۶ هفته بعد از کشیدن دندان جراحی کاشت ایمپلنت انجام می‌شود. در این روش کاشت ایمپلنت راحت تر و موفقیت آمیزتر است چرا که بافت نرم (لثه) و بافت سخت (استخوان) به طور کامل بهبود یافته و بالغ شده‌اند. تنها عیبی که این نوع دارد، نداشتن دندان در این مدت است. از این رو در اغلب موارد برای دندان‌های عقبی که مشخص نیستند، کاربرد دارد.

سایرمقالات... ضرورت انجام ارتودنسی

کاشت نوع چهار یا type IV: در این روش بیش از ۱۶ هفته بعد از کشیدن دندان، کاشت ایمپلنت انجام می‌شود و اغلب در مواردی که نیاز به جراحی‌های وسیع و پیوندهای بزرگ است، کاربرد دارد.

سایرمقالات... ارتودنسی دندان اقساطی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد