shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

کالری چیست؟

کالری یک واحد انرژی است و میزان یا سطح انرژی را نشان می ‌دهد. منظور از کالری ، انرژی دریافتی از طریق مواد غذایی به داخل بدن و یا انرژی مصرف شده به ازای انجام فعالیت های بدنی است. کالری مورد نیاز بدن در واقع واحدی از انرژی است که سلول‌ های بدن برای زنده ماندن و فعالیت به آن احتیاج دارند. در واقع کالری یکای بین‌ المللی واحد انرژی بدن است.

کالری مورد نیاز بدن از سه منبع کربوهیدرات ، پروتئین و چربی تامین می شود، هر گرم چربی دارای 9 کالری و هر گرم پروتئین دارای 4 کالری است.

وقتی شما غذا می ‌خورید کالری زیادی را به بدن وارد می ‌کنید، سلول‌ های بدن از کالری دریافتی برای سوخت و ساز و زندگی استفاده می ‌کنند، اما کالری مازاد بر مصرف به صورت چربی در بدن ذخیره می ‌شود. پس می‌ توان گفت که عامل اصلی چاقی دریافت کالری مازاد بر مصرف است. پس برای رسیدن به تناسب اندام باید بین کالری دریافتی و کالری که در طول روز می‌ سوزانید تعادل برقرار کنید.

سایرمقالات... تغذیه کارمندان

نقش کالری در بدن

وقتی غذا می ‌خوریم، ترکیبی از کربوهیدارت و چربی و پروتئین، برای بدن انرژی تولید می ‌کند. غذا هایی که روزانه می ‌خوریم شامل ترکیبی از این مواد مغذی است که کالری روزانه بدن را تامین می‌ کند.

در بیان کلی باید گفت که کالری دریافتی در بدن صرف متابولیسم یا سوخت و ساز بدن می ‌شود. وقتی شما خوراکی یا نوشیدنی میل می ‌کنید، ذرات غذا در دستگاه گوارش و طی عمل هضم به مولکول ‌های کوچکی تبدیل می شوند که جذب آنها در روده کوچک رخ می ‌دهد. با وارد شدن این مولکول ‌ها به جریان خون، بدن آنها را به سلول‌ های مختلفی که انرژی نیاز دارند می ‌رساند. وقتی سطح کربوهیدرات یا گلوکز در خون بالا می ‌رود انسولین آزاد می ‌شود.

سایرمقالات... میان وعده رژیمی برای بدنسازان

انسولین کمک می ‌کند که مولکول‌ های مواد غذایی از گردش خون خارج و وارد سلول شود، همه سلول ‌های بدن برای زنده ماندن و فعالیت به انرژی نیاز دارند، بنابراین کالری دریافتی از غذا ها در واقع میزان انرژی است که این غذا به هر سلول می ‌رساند.

سایرمقالات... معایب رژیم جنرال موتورز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد