shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

ایمپلنت کل فک یا ایمپلنت کل دهان چگونه انجام می‌شود؟

اولین مرحله از این روش معمولاً استفاده از چاقوی جراحی برای ایجاد و کندن دو فلپ لثه برای نمایان شدن استخوان زیرین است. در برخی موارد ممکن است دسترسی به استخوان فک از طریق یک برش دایره‌ای کوچک به جای بالا بردن فلپ‌های بافتی امکان پذیر باشد.

سایر مقالات... قیمت عصب کشی دندان

سپس سوراخی در استخوان فک ایجاد می‌شود تا فضایی برای ایمپلنت به وجود بیاید و فرآیند نصب آن آغاز شود. این روند برای همه ایمپلنت‌ها تکرار خواهد شد. ممکن است دندان‌های موقت روی محل‌های ایمپلنت گذاشته شوند. در غیر این صورت، یک بخش به طور موقت در بالای هر ایمپلنت پیچ می‌شود تا فضای داخلی ایمپلنت را از محیط دهانی اطراف جدا کند. سپس دو فلپ بافت لثه بریده می‌شوند و ایمپلنت‌ها روی استخوان فک قرار می‌گیرند. چند بخیه برای نگه داشتن بافت لثه در جای خود توسط دندانپزشک زیبایی ایجاد می‌شود. بخیه‌ها طی هفت تا ده روز کشیده می‌شوند. در طی دو تا شش ماه آینده، ایمپلنت‌ها و استخوان اجازه خواهند داشت تا به یکدیگر متصل شوند. سپس زمان باز کردن ایمپلنت‌ها، برداشتن کلاهک‌های درمانی موقت و چسباندن اباتمنت‌ها فرا می‌رسد. پس از انجام این روش، لثه‌های شما تا چند هفته اجازه بهبود می‌یابند. در نهایت، بریج‌ها یا پروتزهای کامل ایجاد شده برای تکثیر دندان‌های طبیعی شما، به اباتمنت‌ها متصل می‌شوند. پس از مدت کوتاهی، اعتماد به نفس خود را در لبخند و توانایی خود خوردن غذا و صحبت کردن به طور عادی را بدست خواهید آورد.

مراقبت‌های بعد از ایمپلنت کل دندان

چه جراحی ایمپلنت دندان را در یک مرحله یا چند مرحله انجام دهید، ممکن است برخی از ناراحتی‌های معمول مرتبط با هر نوع جراحی دندان را تجربه کنید. ممکن است تورم لثه، کبودی پوست، لثه درد در محل ایمپلنت و خونریزی جزئی در میان افرادی که ایمپلنت انجام داده‌اند ایجاد شود. پس از جراحی ایمپلنت دندان به داروهای مسکن یا آنتی بیوتیک نیاز خواهید داشت. اگر میزان تورم و خونریزی در روزهای بعد از جراحی شدت یافت، با جراح دندانپزشک خود تماس بگیرید. پس از هر مرحله از جراحی، ممکن است نیاز به خوردن غذاهای نرم به دلیل بهبودی محل جراحی داشته باشید. جراح شما از بخیه‌هایی استفاده می‌کند که به طور طبیعی از بین برود. اگر بخیه‌های شما به طور طبیعی از بین نمیرود، پزشک آن‌ها را برمی‌دارد. برای کنترل درد، گزینه‌های بیهوشی حین جراحی شامل بی حسی موضعی، آرام بخش یا بیهوشی عمومی است.

سایر مقالات... ضرورت درمان ارتودنسی

با متخصص دندانپزشکی خود در مورد اینکه کدام گزینه برای شما مناسب است صحبت کنید. معمولا تیم دندانپزشکی متناسب با نوع بیهوشی شما، در مورد خوردن و آشامیدن قبل از جراحی به شما نکاتی را ارائه می‌دهند. اگر آرام بخش یا بیهوشی عمومی برای شما تزریق شده است، برنامه ریزی کنید که بعد از جراحی از رانندگی صرف نظر نموده و چند روز را به استراحت اختصاص دهید.

سایر مقالات ... لیزر برای ارتودنسی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد