shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

چند غذای رژیمی با کدو خوشمزه و ساده

کدو یکی از انواع سبزیجات است که نه‌تنها خواص بسیاری برای بدن دارد، بلکه جزو مواد غذایی رژیمی طبقه بندی می‌شود؛ زیرا در کنار ارزش تغذیه‌ای بالا، در هر ۱۰۰ گرم از کدو سبز، تنها ۲۵ کالری وجود دارد و بخش زیادی از کدوسبز، یعنی حدود ۹۵ درصد آن را آب تشکیل می‌دهد؛ بنابراین تاثیر کدو سبز در رژیم غذایی به این صورت است که خود آن کالری بالایی ندارد و علاوه‌بر آن، مصرف کدو سبز باعث افزایش سوخت و ساز و کالری سوزی نیز می‌شود.

سایرمقالات... دمنوش لاغری

خواص کدو سبز

کدو سبز خواص بسیار زیادی دارد و کمک به چربی سوزی و لاغری تنها یکی از فواید کدو سبز است. با مصرف کدو سبز می‌توان از ابتلا به ام اس و سرطان ریه پیشگیری کرد و همچنین به دلیل وجود ویتامین C در کدو سبز، می‌توان به تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری‌هایی همچون اسکوروی کمک نمود. همچنین به دلیل وجود آب فراوان در این سبزی، برای بیماری‌هایی همچون سوزش ادرار، عفونت مثانه و زخم روده خواص بسیار زیادی دارد و همچنین به سلامت چشم‌ها، مداوای سرفه و هیدراته ماندن بدن کمک می‌کند.

طرز تهیه غذای رژیمی با کدو و مرغ

یکی از خوشمزه‌ترین و رایج‌ترین انواع غذای رژیمی با کدو و مرغ، تهیه نودل با کدو و اضافه کردن مرغ به آن است. برای تهیه غذای رژیمی با کدو و مرغ مواد اولیه و مراحل زیر را بخوانید.

مواد لازم و طرز تهیه

·         دو عدد کدو سبز درشت

·         یک فنجان سینه مرغ نگینی خرد شده

·         یک حبه سیر تازه

·         یک فنجان عصاره مرغ

·         یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه

·         یک قاشق غذاخوری روغن مایع

·         نمک، فلفل و ادویه به مقدار لازم

ابتدا باید کدوها را به شکل نودل برش دهید؛ برای این کار می‌توانید از دنده درشت رنده خود استفاده کنید و یا توسط پوست گیر دستی، کدو را به شکل رشته‌های بلند برش بزنید. چنانچه این وسایل را در دسترس نداشتید، می‌توانید به کمک چاقو، نودل‌ها را باریک ببرید؛ اما نسبت به استفاده از رنده و پوست‌گیر کار دشوارتری است.

سایرمقالات... رژیم شیر

سپس در یک ماهیتابه یک قاشق غذاخوری روغن مایع ریخته و تکه‌های سینه مرغ را که به‌صورت نگینی خرد شده‌اند، در آن تفت دهید. پس از آن که طلایی شدند، نمک و فلفل را به آن‌ها اضافه کنید و سپس سیر تازه را در کنار آن‌ها تفت داده و یک فنجان عصاره مرغ را درون تابه بریزید. سپس نودل کدو سبز خود را به آن‌ها اضافه نمایید و اجازه دهید ترکیب شما ۱۰ دقیقه روی حرارت باقی بماند. سپس در صورت تمایل، روی آن‌ها آبلیموی تازه چکانده و غذای رژیمی با کدو و تخم مرغ خود را میل کنید.

سایر مقالات... کالری میوه های مختلف

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد