shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

اریکوسل و راه‌های تشخیص و درمان آن

واریکوسل(Varicocele) به‌صورت یک رگ در داخل کیسه بیضه قرار دارد. در اکثر مواقع در بیضه چپ و گاهی در سمت راست دیده می‌شود. به گفته پزشکان احتمال اینکه واریکوسل در هر دو طرف کیسه بیضه باشد، کم است. بیماری واریکوسل مانند رگ‌های واریسی پا است. این بیماری در افراد زیر ۱۵ سال نادر بوده اما در ۴۰ درصد از مردان بالغ اتفاق می‌افتد و در ۹۰ درصد موارد در سمت چپ قرار دارد و ۱۰ درصد در دو طرف بیضه. بهتر است بدانید که آناتومی سمت چپ بیضه و راست آن با یکدیگر متفاوت است.

زمانی که فردی مبتلا به واریکوسل در ناحیه اسکروتوم یا کیسه بیضه (Scrotum) می‌شود، دریچه وریدی او عملکرد خود را از دست می‌دهد و گردش خون او به سمت بالا به طرف قلب متوقف و خون در آن ناحیه جمع می‌شود. این اتفاق باعث تورم، کوچک شدن بیضه، ناباروری و درد در ناحیه شکم فرد می‌شود.

سایر مقالات... هزینه‌ عمل پروستات

واریکوسل چیست؟

واریکوسل بیضه یک بیماری شایع در بین مردان است. این بیماری ممکن است در ۴۰ درصد از آن‌ها عامل ناباروری شود. در برخی از آن‌ها نیز تعداد اسپرم کم می‌شود. واریکوسل و بارداری یکی از موضوعات مهمی است که محققان آن را مورد بررسی قرار داده‌اند. طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۶ به عمل آمده، درمان واریکوسل و بررسی اختلالات باروری ناشی از این بیماری موردتوجه بسیاری از پزشکان و محققان بوده است. برای اطمینان از این‌که دچار این بیماری هستید یا نه بهتر است با یک متخصص اورولوژی (Urologist) دیدار کنید تا از وضعیت خود و احتمال ناباوری اطمینان حاصل کنید.

راه‌های تشخیص واریکوسل بیضه در مردان

گاهی ممکن است واریکوسل علائمی نداشته باشد و فرد تا تجربه نکردن ناباروری خود از وجود این بیماری مطلع نشود. این افراد بعد از مراجعه به متخصص ارولوژی و انجام آزمایشات لازم به بیماری خود پی می‌برند.

در برخی از افراد دیگر نیز علائم ظاهری واریکوسل افزون بر ناباروری دیده می‌شود. این علائم شامل موارد زیر می‌شود:

·         احساس درد شدید در ناحیه بیضه

·         تغییر اندازه ظاهری بیضه

·         ایجاد تورم در ناحیه بیرونی بیضه

·         پیچ خوردگی شاهرگ‌های داخل اسکروتوم

سایر مقالات... سنگ کلیه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد