shafanews

عمومی

shafanews

عمومی

بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی مشهد

در این بخش قصد دارم برخی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی مشهد که مهم‌تر هستن رو بهتون معرفی کنم.

اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن

این اقامتگاه جزء اولین اقامتگاه‌های بوم گردی مشهد به شمار می‌ره و در منطقه طرقبه قرار داره. این خانه بومی در گذشته به عنوان مکتب‌خانه استفاده می‌شد و در نخستین روزهای فعالیت، از چهار واحد اقامتی تشکیل می‌شد. رستوران، آبدارخانه، مطبخ و فروشگاه صنایع دستی نیز از نخستین امکانات اقامتگاه کنگ کهن به شمار می‌رفت.

بعد از مدتی امکانات بیشتری به این هتل اضافه شد و جزء اقامتگاه‌های مدرن با اینترنت پر سرعت و دیگر امکانات قرار گرفت. این خانه بومی دو طبقه با چوب و کاهگل و به‌صورت سنتی ساخته شده. ساعت ورود ۱۷ و ساعت خروج ۱۵ خواهد بود.

اقامتگاه بوم گردی ماژان

در منطقه شاندیز و در روستای حصار سرخ اقامتگاه بوم گردی ماژان قرار گرفته. این اقامتگاه در سال ۹۶ مجدد بازسازی شد. خانه بوم گردی ماژان رو به صورت سنتی تزیین کردن و بیشتر وسایل اون دست‌ساز هستن.

اقامتگاه بوم گردی ماژان پنج اتاق داره که ظرفیت اون‌ها بین دو تا ۱۰ نفر متغیره. در کنار هم این اتاق‌ها برای ۳۵ نفر ظرفیت دارن. با اقامت در خانه سنتی ماژان می‌تونین غذاهای سنتی و محلی رو در این محل سفارش بدین.

انواع غذاهای سنتی مانند دیزی، حلیم بادمجان، شله مشهدی و دیگر غذاها رو می‌تونین تو منو این اقامتگاه پیدا کنین.

در خانه ماژان می‌تونین از آشپزخونه برای استفاده خودتون بهره ببرین. اگه به موسیقی زنده علاقه دارین می‌تونین از امکانات این اقامتگاه در این زمینه هم بهره‌مند بشین.

اقامتگاه بوم گردی شهربانو از برترین اقامتگاه های مشهد

اقامتگاه بوم گردی شهربانو هم یکی دیگر از اقامتگاه‌های سنتی مشهده که در منطقه طرقبه قرار داره. این خانه بوم گردی دیوارهای خشتی و پنجره‌های چوبی، همراه با باغی سرسبز و پرگل داره. موقعیت جغرافیایی مناسب و درختان سبز اطراف بوم گردی شهربانو، این اقامتگاه رو به یه مکان رویایی تبدیل کرده. البته که در پاییز و زمستون هم می‌تونین لحظات جذابی رو در این اقامتگاه بگذرونین.

اقامتگاه بوم گردی شهربانو دو سوئیت مجزا با مساحت‌های ۶۰ و ۷۰ متر مربع داره که هر کدوم برای اقامت ۱۰ نفر مناسبه. سوئیت ۷۰ متری یک خوابه؛ اما سوئیت ۶۰ متری اتاق اضافه نداره.

سوئیت‌های این مجموعه سرویس‌های کف‌خواب دارن و از امکانات اون‌ها می‌توان به آشپزخانه، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی، حمام، کولر آبی، بخاری گازی و کرسی اشاره کرد.

منبع: www.nikroz.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد